Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@22:37:21 GMT

خانه کارگر نباید حزبی باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۵۲۰۴

خانه کارگر نباید حزبی باشد

"خانه کارگر همیشه از منافع کارگر حمایت نکرده و از منافع حزبی حمایت می‌کند، زیرا چاره‌ای ندارد که خود را برای این حوزه زنده نگه دارد."

قدس آنلاین- "خانه کارگر همیشه از منافع کارگر حمایت نکرده و از منافع حزبی حمایت می‌کند، زیرا چاره‌ای ندارد که خود را برای این حوزه زنده نگه دارد. "

رئیس انجمن کارفرمایی کشور در واکنش به اظهارات علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: تشکل‌های کارگری که در قانون هستند، جایگاهی اصلی دارند و حزبی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم آن‌ها را صنفی در نظر بگیریم، سه تشکل رأسی که وجود دارد نمی‌تواند مرجعی صنفی برای حمایت از کارگران باشد. خانه کارگر یک تشکل حزبی است و اتفاقاً بخاطر اینکه حزبی برخورد کرده و همیشه وارد بازی‌های سیاسی شده به حوزه کارگری لطمه زده و خواهد زد. خانه کارگر همیشه از منافع کارگر حمایت نکرده و از منافع حزبی حمایت می‌کند، زیرا چاره‌ای ندارد که خود را برای این حوزه زنده نگه دارد.

حمیدرضا سیفی افزود: آقای محجوب در سخنان خود گفته است: «قانون حمایت از حیوانات هم از حیوانات حمایت می‌کند و قرار نیست از شکارچیان حمایت کند. قانون کار در همه جای جهان از کارگران حمایت می‌کند. مگر می‌شود قانون کار که همه آن را قانون حمایتی از کارگران می‌دانند از کارفرمایان حمایت کند؟ معلوم است که این قانون باید از کارگران حمایت کند. این قانون رسالت دیگری غیر حمایت از کارگران ندارد»، من از نماینده خانه کارگر تعجب می‌کنم که قانون کار را تنها حمایت‌گر کارگر می‌داند. قانون کار، قانونی دو طرفه بوده که تعادل و روابط اصولی بین کارفرما و کارگر ایجاد می‌کند. البته آن افرادی که در حوزه کار، طرف کارفرما یا کارگر را می‌گیرند، غافل هستند که این نوع دید به کارگر و کارفرما لطمه می‌زند. ضمن اینکه باید باور داشته باشیم کارگر و کارفرما دو جزء جداناپذیر هستند، اما برای تعیین روابط قانونی و اصولی احتیاج به وجود قانون است. مانند قوانین حاکم در زندگی که نمی‌توانیم بگوییم این قوانین، قانون حمایت از زن یا قانون حمایت از شوهر است. این نوع نگاه، همیشه به کارگر و جامعه کارگری لطمه وارد کرده است و هیچ حمایت‌گری نداشته است. علاوه بر آن استفاده از تمثیل‌های حیوان و شکار که در سخنان ایشان آورده شده، واقعاً در شأن جناب آقای محجوب نیست. فکر می‌کنم ایشان یا به بحث اشراف نداشته‌اند یا حواس شان معطوف به سخنانی که فرموده‌اند نبوده است.

رئیس انجمن کارفرمایی کشور در پایان با ابراز تأسف از این جمله دبیر کل خانه کارگر که: کارفرمایان نخستین قانون گریزان هستند؛ ادامه می‌دهد: آقای محجوب در سخنان خود با جسارتی تمام به کارفرمایان کل کشور توهین کرده‌اند. من از ایشان خواهش می‌کنم حرف شان را با صراحت در روزنامه، تلویزیون یا رسانه پس بگیرند. کارفرمایان تا به حال کجا قانون گریز بوده‌اند؟ البته در حوزه کارگری یا کارفرمایی ممکن است افرادی قانون‌گریز وجود داشته باشند. اما استفاده از کلمه کارفرمایان که «آن ها تماماً قانون گریز هستند» در شأن آقای محجوب بعنوان رئیس حزب خانه کارگر نیست و باید پاسخگو بوده و حرفشان را پس بگیرند. این جمله توهینی به حوزه کارفرمایی است آن هم در زمانی که کشور در اقتصاد مقاومتی و در جنگ اقتصادی است؛ استفاده از این کلمات و این فضا برای کوباندن فضای کارگری و کارفرمایی در حقیقت لطمه زدن به مدیریت و توسعه کشور است. هر شخصی که این نگاه اشتباه را دارد و در این شرایط از این ادبیات و کلام استفاده می‌کند، طبیعتاً باید در اندیشه، فکر و حتی اهداف خود بازنگری کند.

منبع: روزنامه قدس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت

محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : شعار امسال روز مامایی با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در کشورمان هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت است که ۶۰ درصد تکالیف اجرای قانون جوانی جمعیت بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

محمدی بیان کرد: با توجه به قانون جوانی جمعیت و تکالیف وزارت بهداشت، حوزه مامایی بیشترین سهم را در اجرای این قانون دارند و بیشترین کنش را با زوجین دارند در واقع آنها در حوزه بهداشت، مشاوره ازدواج، مراقبت بارداری، آموزش‌های لازم فعال‌اند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، ترویج زایمان طبیعی به کمک متخصصان مامایی در دستور کار قرار گرفته و اطلاع‌رسانی خطرات سزارین به عنوان تهدید نسل به مادران باردار گوشزد می‌شود درحالی‌که زایمان طبیعی سبب کاهش خطرات فرزندآوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: ارائه مشاوره و اصلاح سبک زندگی در زوجین جوان و اطلاع‌رسانی برای جلوگیری از روش‌های جلوگیری از بارداری به اطلاع خانواده‌ها می‌رسد.

محمدی خاطرنشان کرد: متخصصان رشته مامایی در چهار حوزه بهداشت، درمان، مراکز خصوصی و آموزش در دانشکده پزشکی مشغول فعالیت هستند و در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مشاوره و آموزش‌های لازم را به زوجین و مادران باردار ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه ۸۵۰ متخصص و کارشناس مامایی وجود دارد که با تخصص خود در حوزه‌های مختلف به خانواده‌ها برای بهداشت و درمان و سلامت خانواده به‌ویژه مادران باردار و فرزندان کمک می‌کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند