Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@18:20:52 GMT

شجاعت علی وار حضرت زینب(س) قیام کربلا را ماندگار کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۶۷۴۹

شجاعت علی وار حضرت زینب(س) قیام کربلا را ماندگار کرد

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان رودبارجنوب گفت: در آستانه ی اربعین حسینی و در راستای ترویج فرهنگ زینب کبری(س) و زنده نگه داشتن قیام کربلا بازسازی خطبه حضرت زینب(س) به همت بسیج هنرمندان و جامعه زنان در شهرستان رودبارجنوب برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یوسفی مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان رودبارجنوب در گفت و گو با خبرنگار رودبار ما، اظهار داشت: در آستانه ی اربعین حسینی به همت کانون بسیج هنرمندان و جامعه زنان خطبه خوانی حضرت زینب(سلام الله علیها) در رودبارجنوب بازنمایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی بیان داشت: به منظور بازخوانی متن خطبه حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در شام و تبیین نقش ایشان در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان در جامعه،نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(سلام الله علیها)به روی صحنه می رود.

وی گفت: حضرت زینب(س) با صلابت، شجاعت علی وار و درایت خود، پس از حادثه عاشورا، زینت خاندان عصمت و طهارت را حفظ کرد و نگذاشت عاشورا و کربلا در همانجا بماند.

یوسفی بیان داشت: حضرت زینب(س) به همه ما چه مرد و چه زن نشان داد که دفاع از ولایت بر همه کارها اولویت دارد و باید همانند پروانه دور شمع وجود ولایت گشت و تنهایش نگذاشت.

وی  افزود: حضرت زینب(س) با خطبه های گیرا و رسایش نشان داد که قیام حسینی قیام الهی است و چنگ زدن به دامان اهل بیت(ع) در حقیقت رهایی از گناه و دربند شیطان است.

یوسفی با بیان اینکه هنرمندان این گروه نمایشی همگی از کانون بسیج هنرمندان هستند،خاطر نشان کرد: قدم برداشتن در راه اهل بیت و نشان دادن ایثار و فداکاری این بزرگواران و ترویج فرهنگ ائمه لیاقت می خواهد و از خدا می خواهیم که ما لیاقت این کار را داشته باشیم.

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان رودبارجنوب هدف از برگزاری این نمایش را آشنایی مردم بویژه بانوان با فرهنگ اهل بیت (ع) خواند و ابراز کرد: ترویج فرهنگ عاشورایی و ادامه راه عاشورا در ایام اسارت اهل بیت (ع)از اهداف برگزاری این نمایش است.

وی ادامه داد: نمایش خطبه خوانی حضرت زینب ( س)  و خرابه شام به کارگردانی کرامت بیات و با هنرمندی  هنرمندان شهرستان رودبارجنوب(گروه هنری استال) روز چهارشنبه هفدهم آبانماه رأس ساعت ۱۴:۳۰عصر در سالن آمفی تئاتر ، مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع)اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه می رود.

یوسفی با بیان اینکه برگزاری اینگونه نمایش ها تاثیر زیادی در توسعه فرهنگ عاشورایی در جامعه دارد، خاطرنشان ساخت: برای پنجمین سال متوالی است که این خطبه خوانی در رودبارجنوب برگزار می شود و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هرچه بهتر آن با مسئولین مربوطه انجام شده است.

مسوول کانون بسیج هنرمندان شهرستان رودبارجنوب از همه مردم مومن این شهرستان بویژه نسل جوان دعوت کرد تا در این مراسم حضور یابند و هرچه بیشتر بافرهنگ عاشورا و اهل‌بیت آشنا شوند.

 

انتهای پیام/م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ادامه مراحل قبلی، صندوق اعتباری هنر با ارسال پیامک، از ۱۳۵ نفر دیگر از هنرمندان واجد شرایط دعوت کرد تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، برای ارائه مدارک و تکمیل پرونده مسکن در شهرک هنرمندان پرند، به صندوق هنر مراجعه نمایند.   در راستای کمک به تأمین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر، صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۲ طی سه مرحله از ۹۰۰ هنرمند متقاضی مسکن استان تهران برای ارائه مدارک و تکمیل پرونده دعوت و براي ۷۰۰ نفر از آنها که به صندوق مراجعه نمودند پرونده مسکن تشکیل شده است.    در مرحله چهارم نیز از ۱۳۵ نفر از هنرمندان ساکن استان تهران با اولویت اعضای متأهل بالای ۴۰ سال (بدون فرزند) با ارسال پیامک برای ارائه مدارک و تکمیل پرونده دعوت بعمل آمده است.   گفتنی است؛ طی توافق صندوق با وزارت راه و شهرسازی، امکان ثبت نام اعضای صندوق اعتباری هنر در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن فراهم و ۵ هزار نفر بر اساس شاخص‌های وزارت راه واجد شرایط شناخته شدند. از این تعداد هزار و ۷۰۰ را هنرمندان ساکن استان تهران تشکیل می دهند که تاکنون برای ۱۰۳۵ نفر با ارسال پیامک برای تشکیل پرونده دعوت شده است.   صندوق اعتباری هنر در تلاش است به موازات انجام وظایف تکلیفی، اقدامات نوینی برای ارائه خدمات و اعطای تسهیلات بیشتر به جامعه فرهنگ و هنر انجام دهد. این اقدام نیز با هدف تأمین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر که همواره مورد تأکید دولت مردمی است انجام گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۶ معلم ماندگار در استان یزد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس