Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رهنما با بیان اینکه ۱۲۳۵ اثر به یازدهمین سوگواره بین‌‌المللی هنر عاشورایی رسید، گفت: این آثار در ۱۰ نقطه از مسیر پیاده‌روی اربعین به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار شبستان، حامد رهنما، مدیرعامل سپهر سوره هنر امروز در نشست رسانه‌ای یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: در تیرماه در 4 رشته پوستر، پرچم، نقاشی و تصویرسازی اعلام فراخوان کردیم، اوایل آبان کار داوری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در برگزاری این سوگواره با ما همکاری کردند.

 

رهنما با بیان اینکه در جلب همکاری سایر نهادها‌ تلاش‌ می‌کنیم، عنوان کرد: بسیاری از ما این شعار را شنیدیم که مجموعه‌های فرهنگی باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و از امکانات هم استفاده کنند، این مسئله در برخی جاها عملی شده و در بعضی جاها در حد امضای قرارداد باقی مانده است. جشنواره های حوزه هنری به یک بلوغی رسیده است و اعتبار درستی پیدا کرده است. بسیاری از هنرمندان اظهار می کردند که ما از اخبار حوزه و جشنواره های آن مطلع نمی شویم. امسال در اعلام فراخوان از برخی نهادها کمک گرفتیم، بر این اساس با رشد 30 درصدی آثار نسبت به دوره قبل مواجه شدیم. هنرمندان حدود 4 ماه فرصت داشتند آثارشان را به سوگواره هنر عاشورایی ارسال کنند. برگزیدگان جشنواره را دعوت کردیم که کلاس ها و ورک‌شاپ هایی با حضورشان داشته باشیم. با برج میلاد هم برای برگزاری یک ورک شاپ تعامل داشتیم.

 

مدیرعامل سپهر سوره هنر با اشاره به آثار کیفی در بخش تصویرسازی یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی بیان کرد: آثار برگزیده همیشه در گالری های حوزه هنری به نمایش درمی آمد. با مجموعه های مختلف از جمله زیباسازی شهرداری تعامل داشتیم تا آثار جشنواره در اماکن دیگر به نمایش دربیاید. کاربردی کردن آثار هنری از برنامه های مهم ما است، معتقدیم هنر با شاخه های مختلف بهترین ابزار برای نشان دادن قیام عاشوراست البته وقتی این اتفاق می افتد که در کمال هنری و روحانی بودن اثر کاربردی هم باشد.

 

وی با بیان اینکه یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی از 22 تا 30 آبان در گالری ابوالفضل عالی و خانه عکاسان شماره یک حوزه هنری برگزار می‌شود، گفت: با هماهنگی به عمل آمده با ستاد اربعین آثار سوگواره را به دست آنها رساندیم. قرار است این آثار در 10 نقطه از مسیر راهپیمایی اربعین به نمایش گذاشته شود. با سازمان فرهنگی هنری شهرداری هماهنگی کردیم و قرار است در برخی فرهنگسراها مانند فرهنگسرای اندیشه نمایش آثار داشته باشیم.

 

رهنما خاطرنشان کرد: مجموعه آثار رسیده در این دوره از سوگواره 1235 اثر از 431 هنرمند است. در بخش پرچم 131 اثر، در پوستر 698 اثر، در بخش تصویرسازی 199 اثر و در قسمت نقاشی 177 اثر به دست ما رسید. امسال بخش ویژه ای با عنوان مدافعان حرم اضافه کردیم که 30 اثر در بخش پوستر در این قسمت داشتیم. امسال در بخش تصویرسازی از جشنواره داستان کوتاه استفاده کردیم و اعلام کردیم تصویرسازان از داستان‌های کوتاه کتاب عصر عطش به ما اثر ارایه دهند. پوستر اختتامیه سوگواره را آقای علیرضا پوراکبری کار کردند.

 

مدیرعامل سپهر سوره هنر از افتتاحیه یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی در 22 آبان خبر داد و افزود: در این مراسم از کاظم چلیپا تجلیل می شود. آثاری از کشورهایی همچون عراق، لبنان، افغانستان، اردن و بحرین به دست ما رسید. طی هماهنگی که با کشورهای ترکیه، عراق و اردن انجام دادیم قرار است آثار این سوگواره در این کشورها به نمایش درآید. نشان و تندیسی نیز برای سوگواره تهیه کردیم تا به برگزیدگان اهدا کنیم. داورهای این دوره از جشنواره در بخش پوستر و پرچم آقایان نجابتی، موسی زاده و خزایی هستند. در بخش تصویرسازی و نقاشی  صلواتیان، دوست‌محمدی و روح الامین داور هستند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روسیه خودرو‌های زرهی غنیمت گرفته از ۱۲ کشور را به نمایش گذاشت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • (ویدئو) روسیه خودرو‌های زرهی غنیمت گرفته از ۱۲ کشور را به نمایش گذاشت
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن