Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@16:50:02 GMT

۳۰۷ هکتار از اراضی ملی الیگودرز رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۱۰۱۶

۳۰۷ هکتار از اراضی ملی الیگودرز رفع تصرف شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز گفت: ۳۰۷ هکتار از اراضی ملی شهرستان الیگودرز رفع تصرف و ۱۰۰ هکتار از این اراضی احیا و اصلاح شد.

مرتضی سعیدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در الیگودرز از رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان الیگودرز خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 307 هکتار از اراضی ملی این شهرستان که توسط متجاوزان به منابع طبیعی تصرف‌شده بود خلع ید و رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به احیا منابع ملی خلع ید شده در این شهرستان اشاره کرد و افزود: 100 هکتار از این اراضی ضمن خلع ید و رفع تصرف از دست متصرفان، با کاشت بذرهای مرتعی احیا و اصلاح شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز عنوان کرد: در راستای حفاظت از منابع ملی، نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان با جدیت تمام پای‌کار بوده و اجاره تجاوز و آسیب به اراضی ملی داده نمی‌شود و متجاوزان در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

وی بیان کرد: برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و به‌منظور جلوگیری از فرسایش و تخریب و از طرفی غنی شدن پوشش گیاهی و استفاده بهینه و اصولی توسط بهره‌برداران محلی، اقدام به انعقاد قرارداد حفاظت مشارکتی در سطح 15هزار هکتار در سامانه‌های عرفی مختلف شده است.

سعیدی‌فر از کاهش حریق در مراتع و جنگل‌های این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام‌شده و با به‌کارگیری دیده‌بان‌های محلی که ارتباط تنگاتنگی با منابع طبیعی دارند طی امسال هیچ‌گونه حریقی در این شهرستان رخ نداده است.

انتهای پیام/

R41450/P1486/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت