Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@21:13:14 GMT

وجود 50 هزار خانه خالی در استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۳۰۰۲

وجود 50 هزار خانه خالی در استان یزد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، محمدرضا نقصان محمدی در نشستی افزود: با توجه به اینکه خانه ، محلی برای تبلور فرهنگ عمومی است، سیاست این اداره کل ساخت خانه به عنوان محلی برای آرامش و درخور شان مردم است.
وی تراکم جمعیت در یزد را حدود 40 نفر در هر هکتار ذکر کرد و یادآور شد: می توان با برنامه ریزی مناسب در زمین های کوچک ساختمان هایی ساخت که مناسب نیازهای مادی و معنوی انسانها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در سازمان علمی، آموزشی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) با تاکید بر ساخت و ساز سازگار با بافت غنی این شهر است ، اضافه کرد: به همین دلیل در ساخت و سازها باید به اصول شهر جهانی احترام گذاشت.
نقصان محمدی تصریح کرد: هم اکنون 310 هزار خانوار در استان سکونت دارند و کمیت واحدهای مسکونی در یزد مناسب است با این حال برنامه این اداره کل در بخش کیفیت بخشی به بحث خدمات رسانی و ارتقای آرامش زندگی است.
وی با اشاره به فعالیت استان در بخش مسکن مهر یادآور شد: ساخت مسکن مهر در یزد به عنوان دومین استان کشور پایان یافت که به نظر کارشناسان و مسئولان ، ساخت این واحدها از لحاظ کمی و کیفی در سطح مطلوبی است.
این مسئول یکی از برنامه های راه و شهرسازی را تعریف زمین هایی برای مسکن اجتماعی عنوان کرد و گفت: این نوع مسکن هم پاسخ نیازهای کمی و نیازهای کیفی را برآورده خواهد کرد .
مدیرکل راه و شهرسازی یزد تاکید کرد: این طرح در آینده به بافت های هدف ، شامل بافت های حاشیه ای و فرسوده که به شدت کیفیت زندگی در آن پایین است کمک خواهد کرد تا به هویت مکانی که برای زندگی ایده آل انسان است،برسیم.
نقصان محمدی اظهار کرد: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و به منظور مراقبت از ساخت و سازها و نظارت بر مواد و مصالح سازگار با بافت کهن و نیز بازآفرینی بافت قدیمی به زودی دفتر منطقه ای تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در یزد مستقر خواهد شد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آن شهرنشین و مابقی در روستاها زندگی می کنند.
بر اساس سرشماری سال 1395، یزد چهارمین استان از لحاظ بیشترین تعداد واحدهای مسکونی غیرآپارتمانی بعد از آذربایجان غربی ، سیستان و بلوچستان و کرمان قرار داشت.
1968/2047* خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار- عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در این بسته تشویقی امکان ارائه ظرفیت‌های ساخت و ساز مازاد بر تراکم مجاز مصوب فراهم‌شده  که شامل مواردی همچون امکان اعطای یک یا دوطبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تسهیل در ضوابط معماری ازجمله نحوه استقرار بنا، امکان بهره‌مندی از درب اضافه و... است.


مرتضی حسام نژاد افزود:  تمامی شهروندان که پلاک‌های آنها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته  می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌های مناطق از این ظرفیت  در صدور پروانه بهره‌مند شوند و از طرفی معاونت شهرسازی و معماری به‌منظور تسریع در اعطای ظرفیت‌های کالبدی تشویقانه به پروانه‌های درخواست شده در بافت فرسوده اقدام به راه‌اندازی کمیته رفع موانع صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده مصوب کرده است.


او  اضافه کرد: رویکرد بسته تشویقی مصوب ارائه ظرفیت‌های مازاد به کلیه پلاک‌های واقع در بافت فرسوده بوده است، اما ظرفیت‌های بیشتری نیز برای اشخاصی که اقدام به تجمیع نمایند در مصوبه لحاظ شده که ازجمله افزایش سطح اشغال مجاز تا ۷۰ درصد به‌شرط تجمیع بالای ۲۰۰ مترمربع و همچنین امکان افزایش طبقات مجاز تا دوطبقه به‌شرط تحقق تجمیع پلاک بالای ۴۰۰ مترمربع فراهم‌شده است.


حسام نژاد ادامه داد: برای پلاک‌های ریزدانه‌ای که امکان تجمیع و یا رسیدن به حدنصاب استفاده از ظرفیت‌های طبقات مازاد یعنی ۱۳۰ متر مربع وجود ندارد در قالب گروه چهارم امکان افزایش سطح اشغال احداث درب اضافه و همچنین احداث واحد‌های کمتر از حد مجاز فراهم‌شده است.


او گفت: پیشنهاد می‌شود شهروندان  برای بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های تشویقی مصوب نسبت به تجمیع اقدام کنند. همچنین ادارات شهرسازی و معماری مناطق و مدیریت بازافرینی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان این آمادگی را در خصوص ارائه مشاوره به شهروندان با هدف بازآفرینی شهری را اعلام می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی