Web Analytics Made Easy - Statcounter

کربلا- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اربعین استمرار نهضت ظلم ستیزانه سیدالشهدا(ع) است، گفت: قیام عاشورا اسوه و الگو برای جهانیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله مباحث آثار پیاده‌روی و زیارت اربعین را در گفتگوهایی با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دنبال می‌کنیم، در چهار بخش قبلی این مصاحبه به ابعاد اخلاقی و تربیتی و معنوی این آئین معنوی پرداخته شد و در این گفتگو به تشریح برخی دیگر از آثار زیارت اربعین می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید احمد میرعمادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اربعین را استمرار نهضت ظلم ستیزانه امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: کار امام حسین(ع) در اربعین شکوفا شد چرا که فرهنگ امام حسین(ع) فرهنگ دینی برای اقامه حق و عدل بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر اسارت اهل بیت، خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبود، نهضت امام حسین(ع) از بین می رفت، تصریح کرد: بنی امیه که جسم امام حسین(ع) را در بیابان کربلا قطعه قطعه کردند و آنجا گذاشتند دنبال این بودند که قیام و نهضت امام حسین(ع) را نیز محو کنند اما اربعین قیام امام حسین(ع) را زنده نگه داشت.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه اربعین یاد و خاطره سید الشهدا(ع) را در درون دل ها زنده کرد، گفت: اگر اربعین نبود قیام امام حسین(ع) ابتر می ماند چرا که نام و یاد این امام بزرگوار در اربعین تکرار شد.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) متعلق به جهان بشریت است، گفت: امام حسین(ع) و قیام این امام بزرگوار اسوه و الگو برای جهانیان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) به عنوان امام معصوم در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرد، گفت: همین امر موجب شد که مشی، سنت و روش امام حسین(ع) تا روز قیامت زنده بماند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آوج دعوت مؤمنین به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا یعنی عمل به واجبات و ترک محرمات است.

وی با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای کاهش کم حجابی در حال انجام است و انتظار می‌رود اینگونه فعالیت‌ها بیش از پیش انجام گیرد.

موسوی به دیدار معملمان با رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معلمان باید الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند زیرا همه تلاش‌ها می‌بایست منجر به تعلیم و تربیت شود.

امام جمعه آوج تصویب سند تحول آموزش و پرورش را ضروری دانست و یادآور شد: علامه شهید مطهری و علمایی همچون حسن زاده آملی و.... در مسیر تربیت شاگردان طراز اول انقلاب تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

حجت السلام موسوی وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی را مایه برکت و پیشرفت امت‌های اسلامی دانست و افزود: وقتی فرمان انتقام از رژیم غاصب صهیونیستی توسط مقام معظم رهبری صادر شد چشم دوستداران و دشمنان به سمت ایران اسلامی بود که آیا این اقدام به سرانجام خواهد رسید.

موسوی خاطر نشان کرد: وقتی به حوادث آمریکا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که پلیس آمریکا در اوج ادعای حقوق بشر برخورد خشونت آمیزی با دانشجویان خود دارد.

امام جمعه آوج ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام بیان کرد: آن حضرت در خفقان زمان خود توانست شاگردان زیادی را تربیت کند لذا وظیفه داریم در خور شأن حضرت برنامه عزاداری برگزار نمائیم.

کد خبر 6095713

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • استمرار بارندگی‌ها در لرستان
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه