Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شاهزاده ولید بن طلال یکی از بزرگترین سرمایه گذاران حوزه فناوری و شرکت‌های اپل، توییتر و Lyft توسط عربستان سعودی بازداشت شد. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، عربستان سعودی در ادامه بازداشت‌های اعضای خانواده سعودی شاهزاده ولید بن طلال را به اتهام پولشویی بازداشت کرده است. این شاهزاده سعودی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران غول‌های فناوری به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در Lyft، اپل و توییتر سهام دار است. بن طلال در سال ۲۰۱۱ در توییتر سرمایه گذاری کرد که مبلغ سرمایه گذاری بن طلال ۳۰۰ میلیون دلار بود و باعث شد وی به عنوان دومین سهامدار توییتر شناخته شود. سرمایه بن طلال حتی از جک دورسی نیز فراتر است و تنها یکی از بنیان گذاران توییتر سهام بالاتری از بن طلال دارد.

در هر صورت دستگیری شاهزاده ولید بن طلال می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سرمایه گذاری‌ها در حوزه فناوری داشته باشد. با توجه به اینکه عربستان در تلاش است تا در چند سال آینده وابستگی خود را به نفت کاهش دهد، بازداشت بن طلال تاثیر منفی بر روی چشم انداز عربستان خواهد گذاشت چرا که سرمایه گذاری بر روی فناوری می‌تواند یکی از اصلی‌ترین جایگزین‌ها برای اقتصاد نفتی است.

گفتنیست موج بازداشت‌ها و برکناری‌ها در عربستان سعودی به علت ترس محمد بن سلمان از قدرت یافتن شاهزادگان سعودی است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!

شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمد‌های خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیما‌های اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد