Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی سید حسین علوی، مدیر مسئول خبرگزاری بسیج امشب در مناظره با عنوان «تسخیر لانه جاسوسی آری یا خیر» که در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مفهوم استکبار عبارت جدیدی نیست بلکه واژه قرآنی است و ریشه آن در کبریایی نفس، خودمداری و نفس‌پرستی است. استکبار می‌تواند در یک شخص یا حکومت متجلی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استکبارستیزی جزء ذات اسلام و توحید است و کسی که قائل به توحید است نمی‌تواند قائل به طاغوت باشد.
وی ادامه داد: در دنیای جدید دولت‌هایی تبدیل به مظهر خودبرتربینی شده‌اند و کودک و زن بی‌دفاع را می‌کشند، گروه طالبان را تشکیل می‌دهند، هواپیمایی مسافربری را ساقط می‌کنند و هر روز بر ستم خود می‌افزایند و این استکبار است و امروز نام آن امریکاست و اگر ما جلوی امریکا می‎ایستیم برای این است که منافع مادی و معنوی را تهدید می‌کنند.
علوی خاطرنشان کرد: رمز بقای هر کشوری در استقامت است و کسانی که می‌گویند شعار مرگ بر امریکا باید حذف شود یا بزدل و یا عمله امریکا هستند و یا اینکه جاهلند.
در ادامه مناظره صادق زیبا کلام، استاد علوم سیاسی اظهار داشت: حکومت و نظام جمهوری اسلامی ایران ایدوئولوژیک است بنابراین تاریخ گذشته و امروز را در چارچوب ایدوئولوژیک تفسیر می‌کنند و این ایدوئولوژی در برابر علم و تاریخ سپر می‌اندازد و سعی دارد تاریخ را تحریف کند.
وی افزود: مقوله استکبارستیزی ایدوئولوژی محوری است نظام است اما اینکه چگونه استکبارستیزی گفتمان اصلی انقلاب اسلامی شد نیاز به برگشت به گذشته دارد.
وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران علیه رژیم شاه انقلاب سیاسی بود؛ انقلابی بود که به دنبال خواسته‌های مشخص سیاسی بود.
زیباکلام به جنایات و توطئه‌های امریکا در دوران قبل و پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: برخی از این جنایاتی که در تاریخ گفته‌اند دروغ است و برخی نصف و نیمه بازگو شده است.
علوی در ادامه سخنان زیباکلام درخصوص جنایات امریکا اشاره داشت: چطور از مقدمه درست می‌توان نتیجه غلط گرفت. آقای زیبا کلام سیاهه‌ای از جنایات امریکا علیه ایران را مطرح می‌کنند بعد می‌گویند همه کشورها با امریکا خوب هستند پس چرا ما نباید خوب باشیم. آیا این استدلال درستی در برابر این جنایات امریکاست.
مدیر مسئول خبرگزاری بسیج ادامه داد: امنیت کشور ما نتیجه مقاومت است. دولت‎هایی که هم‌پیمان و وابسته به امریکا هستند چیزی جز ذلت نصیبشان شده است؟ محسن حججی شهید نشد تا دولتی از ان طرف عالم بیاید و بگوید من آقای شما هستم و اگر از من اطاعت نکنید موجودیت خود را به خطر انداخته‌اید.
وی یادآور شد: همین داعشی که جنایات زیادی داشته است به گفته هیلاری کلینتون توسط امریکا ایجاد شده و توسط عربستان حمایت می‌شود حال چگونه می‌شود با چنین جنایتکارانی سازش کرد؟
علوی افزود: مشکل ما با امریکا بر سر موجدیت است. اختلاف ما با امریکا اختلاف امام حسین(ع) و یزید است.
زیبا کلام در ادامه این مناظره اظهار داشت: زمانی که هواپیمای ایرباس ما را زدند تحقیقاتی در قوای مسلح سنای امریکا در این باره صورت گرفت که آیا خلبان هواپیمای جنگی از روی عمد این کار را انجام داده یا نه و این نشان می‌دهد که هواپیمای ما را تعمدی نابود نکردند چرا که اگر عمدی بود این همه تحقیق برای چه بوده است.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنان خود به انتخابات 88 اشاره کرد و گفت: باید تلویزیون ایران به فتنه‌گران فرصت می‌داد که دلیل کارشان را بیان کنند.
وی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای این بوجود امد که در ان زندانی سیاسی وجود نداشته باشد، انتخابات ازاد باشد، ازادی بیان باشد ولی ما شاهد هیچ یک از این موارد نیستیم.
زیباکلام ابراز داشت: استکبارستیزی به جز مصیبت و بدبختی و از بین بردن منافع ما هیچ سوذی نداشت و در حقیقت تیشه به ریشه منافع ملی ایران داشت.
وی تصریح کرد: مشکل جریان تندرو با برجام مسئله هسته‌ای نیست بلکه از هسته‌ای برای استکبارستیزی استفاده می‌کند.
در ادامه مدیر مسئول خبرگزاری بسیج خطاب به کسانی که می‌گویند استکبار برای ما چیزی به ارمغان نیاورد پاسخ داد: آیا چیزی بالاتر از عزت، سربلندی، استقلال و امنیت برای ملتی وجود دارد آیا خوب است که نظامیان امریکایی به راحتی در کوچه و خیابان ما راه بروند و یا مثل چین و کره کشورمان به پایگاه نظامی برای امریکا تبدیل شود. ایا تجاوز به ناموس خود را از سوی بیگانگان می‌پذیرند.
علوی در پاسخ به گفته زیباکلام مبنی بر اینکه چرا به فتنه‌گران در رسانه ملی اجازه صحبت را ندادند، اعلام داشت: فتنه‌گران به امام حسین(ع) و دیگر مقدسات ما توهین کنند بعد بیایند و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را تریبون خود قرار دهند.
وی در پایان به گفته زیبا کلام مبنی بر اینکه هیچ سلجوقه‌ای وارد کشور ایران نشده است، اشاره کرد و گفت: لابد حادثه صحرای طبس از سوی مریخیان صورت گرفته است!


منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست

معاون اول رئیس جمهور گفت : ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال 2023 و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست