Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-27@16:40:02 GMT

ویدیوی رکوردشکنی کونیگزگ آگرا RS

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۵۴۲۷

روز گذشته خبری مبنی بر شکسته شدن رکورد سریعترین خودروی شهری جهان توسط خودروی کونیگزگ آگرا RS منتشر شد. اما امروز جزییات بیشتری از این رکوردشکنی توسط تیم کونیگزگ منتشر شده است. در همین راستا یک ویدیو از این اتفاق تاریخی توسط این شرکت سوئدی منتشر شده که در آن نیکولاس لیجا، راننده‌ی این شرکت را در حال راندن ابرخودروی آگرا RS با پیشرانه‌ی قدرتمند ۱۳۶۰ اسب بخاری نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس قوانین گینس برای رکوردشکنی باید مسیر تعیین شده‌ حد فاصل شهرهای لاس‌وگاس تا پارومپ در جاده‌ی ۱۶۰ ایالت نوادا به صورت رفت و برگشت طی می‌شد. ابرخودروی آگرا RS روز گذشته موفق شد با ثبت سرعت متوسط ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت در مجموع مسیر رفت و برگشت تعیین شده، پس از ۷ سال رکورد جدیدی را در سرعت خودروهای شهری به نام خود و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند. رکورد پیشین در سال ۲۰۱۰ و در پیست تمرینی شرکت فولکس‌واگن آلمان توسط خودروی مشهور شرکت معظم بوگاتی، یعنی سوپر اسپورت بوگاتی ویرون به ثبت رسیده بود. این خودرو در آن سال موفق شده بود با سرعت متوسط ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت، پیست ارا-لیسن آلمان را طی کند.

مقاله‌های مرتبط: کونیگزگ آگرا RS، رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را شکست

همانطور که در ویدیو مشخص است، ابرخودروی کونیگزگ آگرا RS در مسیر رفت به حداکثر سرعت ۴۳۷.۷ کیلومتر بر ساعت رسید. درحالی که در مسیر برگشت رکورد تحسین‌برانگیز ۴۵۷.۵ کیلومتر بر ساعت را به جای گذاشت. بر این اساس، با میانگین‌گیری حداکثر سرعت‌های ثبت شده در مسیر رفت و برگشت، رکورد جدید سریعترین خودروی شهری جهان با ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت هم اکنون متعلق به کونیگزگ آگرا RS است و در آینده‌ی نزدیک این رکورد در کتاب گینس به ثبت خواهد رسید.

در این آزمایش، ابرخودروی آگرا RS به تایرهای ویژه‌ی سرعت‌ بالای شرکت میشلین مجهز شده بود و در تمام طول مسیر و آزمایش، نمایندگان این شرکت حضور داشتند تا در صورت لزوم خدمات فنی لازم را به شرکت کونیگزگ ارائه دهند.

در همین راستا، شرکت هنسی طی بیانیه‌ای ضمن تبریک  به تیم کونیگزگ بابت این رکورد جدید، اعلام کرد به زودی با خودروی ونوم F5 برای شکستن این رکورد اقدام خواهد کرد. بنا به ادعای هنسی، ابرخودروی ونوم F5 قادر خواهد بود تا سرعت متوسط ۴۴۷.۲ کیلومتر بر ساعت را در مسیر رفت و برگشت در آزمایش نهایی به ثبت رساند. البته به نظر می‌رسد که رسیدن به این هدف چندان هم دور از انتظار نیست چراکه بر اساس اعلام شرکت هنسی، ونوم F5 در تست‌های پیشین خود حداکثر سرعت ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت ثبت کرده است.

از سوی دیگر شرکت بوگاتی که حالا رکورد ۷ ساله‌ی خود را از دست رفته دیده است مجددا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸ با نسل جدید خودروی شیرون، به این رکورد تازه‌ی شرکت کونیگزگ حمله خواهد کرد. بنا به ادعای مسئولان بوگاتی، خودروی شیرون مجهز به لاستیک‌های استاندارد، هم‌اکنون قادر است به سرعت کمی بیشتر از ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. طبیعی است که در صورت استفاده از لاستیک‌های ویژه‌ی سرعت برای این خودرو ۱۶ سیلندر و قدرتمند، رسیدن به رکورد ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت نیز متصور خواهد بود.

true برچسب ها : hypercar koenigsegg guinness world records koenigsegg regera super sport car Bugatti Chiron Hennessey true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیائومی نیامده رکورد زد!

شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.

لی طی رویدادی در اولین روز رسانه‌ای نمایشگاه خودرو پکن گفت که هدف تحویل رکوردی را برای ارائه خودروهای الکتریکی  به ثبت می‌رساند.

لی در یک کنفرانس اظهار کرد که که شیائومی بیش از ۱۰۰ هزار تحویل برای SU۷ در سال ۲۰۲۴ را هدف قرار داده است و قصد دارد تجارت خودروسازی خود را برای سه سال آینده ۱۰۰ در صد بر بازار چین متمرکز کند.

بر اساس گزارش رویترز، اولین SU۷ به جنگ قیمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان دامن می‌زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید