Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-27@21:41:13 GMT

برنامه آمریکاییها برای البوکمال چیست

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۷۷۳۴

برنامه آمریکاییها برای البوکمال چیست

گروه بین الملل: بر اساس گزارش رسانه ها ارتش سوریه پس از شکست محاصره شهر دیرالزور در ماه سپتامبر، عملیات آزادسازی این شهر را آغاز کرده و روز گذشته موفق شدند این شهر را به طور کامل از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

روز جمعه ارتش سوریه به طور رسمی آزادسازی کامل شهر دیرالزور از اشغال داعش را اعلام کرد و در حال حاضر نیروهای سوری در حال پاکسازی این شهر از وجود باقیمانده عناصر تروریستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه ها این پیروزی را بخشی از تلاش و همکاری بین المللی ائتلاف روسیه، ایران و سوریه علیه تروریسم تکفیری داعش می باشد و در حال حاضر با توجه به روند کنونی ارتش شوریه با پشتیبانی هم پیمانان خود قادر خواهد بود شهر استراتژیک البوکمال را نیز به عنوان آخرین سنگر داعش به کنترل خود دربیاورند.

البوکمال یکی از نقاطی است در مثلث مرز سوریه، عراق و اردن که آمریکاییها سالهاست بر روی این نقطه مرزی تمرکز دارند و قصد دارند آن را به کنترل خود دربیاورند. آمریکاییها از همان ابتدا کوشیدند با مسلح کردن شماری از عشایر عرب اهل تسنن در سوریه که با صرف میلیونها دلار از سوی این کشور همراه بود این مرز و این شهر را کنترل کنند. نیروهای تحت رهبری آمریکا در حالی که به انواع تسلیحات مجهز شده و از سوی نیروی هوایی آمریکا حمایت می شدند در اولین ساعات درگیری در این نقطه کاملا از بین رفتند. نیروهایی که آمریکاییها به آنها دلخوش کرده بودند در اردن آموزش دیده و بخشی از نیازمندیهای نظامی آنها را هم اردن تامین کرد.

حالا با شکست داعش در سوریه توسط ائتلاف محور مقاومت و پیشروی بسوی البوکمال آمریکاییها نیز قصد دارند با مسلح کردن کردهای سوریه در قالب نیروهای سوریه دمکراتیک به سوی این شهر پیشروی کنند و البوکمال را آزاد کنند.

ارتش سوریه بعد از اینکه با حمایت نیروهای مقاومت موفق شد شهر المیادین را از چنگ تروریستهای تکفیری داعش خارج کند موفق شد ضربات مهلکی به داعش در این شهر وارد کرده و آنها را متحمل خسارت فراوانی کند. این ضربات سبب شد داعش پایگاه خود را به شهر البوکمال منتقل کند.

براساس اخبار منابع سوری در پی آزادسازی کامل شهر دیرالزور کاروان عظیمی از ارتش سوریه از شهر دیرالزور حرکت کرده و قصد دارد در ایستگاه «T-2» در جنوب غربی استان دیرالزور مستقر شود. بر اساس گزارش منابع نظامی ارتش سوریه، این کاروان شامل یگان‌های پیاده، خودرو، تجهیزان زرهی و مهمات است که به سمت ایستگاه «T-2» در حال حرکت است. این یگان‌های ارتش سوریه در عملیات آزادسازی شهر راهبردی «البوکمال» در نزدیکی مرز مشترک عراق و سوریه شرکت خواهند کرد.

در حالی که نیروهای ارتش سوریه و نیروهای تحت حمایت آمریکا در حال رقابت برای کنترل البوکمال هستند نیروهای ارتش عراق نیز موفق شدند مرزهای خود را در سمت عراق از چنگ داعش آزاد کنند و حالا می خواهند بسوی مرز البوکمال پیشروی کنند.

«جعفر الحسینی» سخنگوی گردان حزب الله عراق در مصاحبه با المیادین درباره آزادسازی شهر القائم عراق، گفت: نیروهای عراقی توانستند بر القائم مسلط شوند و مهمترین دستاورد، حضور گروههای مقاومت در مرزهای عراق و سوریه است و این امر پروژه آمریکایی جداسازی نیروهای محور مقاومت از یکدیگر در عراق را به شکست کشاند.

الحسینی افزود: آزادسازی القائم با ارتباط با طرف سوری و با هماهنگی محور مقاومت در همه منطقه محقق شد و برنامه آمریکایی که برای به انزوا کشیدن کشورهای محور مقاومت از سایر کشورها طراحی شده بود، متوقف شد. الحسینی گفت: نیروهای مقاومت عراق در نبرد ضد داعش در البوکمال سوریه مشارکت خواهیم کرد، زیرا ابوکمال در نزدیکی مرز عراق است و این شهر زیر توپخانه نیروهای عراق در شهر القائم قرار دارد. نیروهای ما در مرز البوکمال حضور دارند و این محور جدیدی در مقابله با داعش به شمار می آید.

سخنگوی گردان حزب الله گفت: نیروهای حشد شعبی عراق پس از القائم به سمت شمال برای سیطره کامل بر مرز با سوریه حرکت کردند. بدین ترتیب رقابت جدی برای کنترل این مرز بین آمریکاییها و نیروهای تحت حامی آنها و محور مقاومت در عراق و سوریه شروع شده است.

آمریکاییها قصد دارند تمام مرز سوریه با عراق تحت نیروهای تحت حمایت این کشور باقی بماند تا بتوانند خود جایگزین داعش شوند اما از سوی دیگر عراق و سوریه این اجازه را به آنها نخواهند داد و قطعا باید کنترل دولت سوریه و عراق بر مرزهایشان تمام و کمال باشد.

آمریکاییها با کنترل البوکمال در تلاش برای حفظ رگه های تنش در عراق و سوریه می باشند تا هر موقع نیاز باشد آنها امنیت را در عراق و سوریه برهم بزنند اما همانطور که اراده مردم منطقه در مبارزه با تروریسم پیروز شد قطعا اراده مردم در مبارزه با نیروهای سلب کننده امنیت نیز به همان سیاق به نفع مردم منطقه تمام خواهد شد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه

آمریکا نیروهای کمکی نظامی متشکل از ۴۰ خودرو را به پایگاه‌هایش در مناطق تحت اشغال نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در استان الحسکه سوریه اعزام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام منابع محلی، کاروان نیروهای آمریکایی شب گذشته از دروازه مرزی الولید بین عراق و سوریه وارد مناطق تحت اشغال نیروهای کرد سوریه در استان الحسکه سوریه شده است.

طبق گزارش آناتولی، این کاروان متشکل از ۴۰ خودرو شامل خودروهای زرهی حامل سربازان آمریکایی، ابتدا وارد پایگاه نظامی در شهر رمیلان الحسکه شد.

این کاروان متشکل از تانکرهای سوخت، خودروهای نظامی حامل تجهیزات پزشکی و مهمات، سپس به سمت پایگاه تل‌بیدر در شمال غربی الحسکه حرکت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود