Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@21:00:38 GMT

درددل‌های صادرکنندگان برق با معاون وزیر

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۵۸۸۶

درددل‌های صادرکنندگان برق با معاون وزیر

نشست چالش‌ها و راهکارهای موجود برای تحقق اهداف صادراتی صنعت برق کشور با حضور معاون وزیر نیرو در امور بین‌الملل در جریان نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق برگزار شد.

نشست چالش‌ها و راهکارهای موجود برای تحقق اهداف صادراتی صنعت برق کشور با حضور علیرضا دائمی، معاون وزیر نیرو در امور بین‌الملل، در جریان نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، در این نشست یکی از تولیدکنندگان با اشاره به فقدان دیپلماسی سیاسی گفت: ما هنوز به فرهنگ صادرات نرسیدیم؛ اما باید با هم باشیم و جوینت شویم.  
یکی از کارشناسان بازار یک شرکت نمونه صادراتی نیز اظهار کرد: ما نیازمند حمایت و تایید دولت هستیم. از سوی دیگر اتحادیه و سندیکا باید ما را به هیات‌های خارجی معرفی کنند.
یکی از حاضرین نیز با تاکید بر اینکه «در پایش صورت گرفته مشخص شروع که ۲۲ مانع برای صادرات وجود دارد»، گفت: باید تلاش کنیم ادبیات ما ادبیات صادراتی باشد‌؛ اما مشکلات بیرونی را هم باید ببینیم. مشکلات دولتی هم بسیار است. باید پنجره واحد وجود داشته باشد و خودمان با خودمان رقابت نکنیم.  
بهنام حقیقی، مدیر ارتباطات گروه مپنا، نیز در این نشست گفت: هوشمندی الگوی تکرار شدنی از اندیشه است. اگر قرار است توسعه صادرات داشته باشیم؛ باید به آن خوب بیاندیشیم و خوب درکش کنیم. ما باید وارد عمل شویم و نشست‌های اینچنینی مقدمه اندیشه است. ما در بسیاری از اقداماتی که انجام می‌دهیم؛ ابعاد گسترده موضوع را نمی‌بینیم. اگر قرار است صنعت برق کشور را نجات دهیم، باید هوشمندانه به موضوع نگاه کنیم و حتما به مرحله عمل برسیم.
علیرضا دائمی نیز در سخنان خود با تاکید بر اینکه «یکی از دوستان گفته‌اند که به ناله کار انجام نمی‌شود»، گفت: همه بحث‌ها در راستای عملیاتی شدن راهکارها است‌.
وی افزود: از سوی صادرکنندگان موضوعاتی چون ریسک و بازده، انسجام صادرات، یکپارچگی، درخواست تخصیص تسهیلات کم بهره مطرح شده است. در همه جای دنیا موضوع ارائه تسهیلات کم‌بهره مطرح است، در ایران تسهیلات از ۸ درصد در بخش کشاورزی، ۱۴ درصدی در بخش صنعت تا ۲۸ درصدی داریم.
معاون وزیر نیرو در امور بین‌الملل با بیان اینکه «فرایند صادرات تدریجی است»، تصریح کرد: باید زیرساخت ها را ایجاد کنیم. از سوی دیگر، تحولات تندی در منطقه صورت می‌گیرد که بر اساس آن، باید استراتژی خود را تعریف کنیم.
دائمی افزود: باید دستور العمل ها را به‌تدریج اصلاح کنیم تا از صادرکننده نفت به صادرکننده کالا تبدیل شویم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استان قم با داشتن ۳۰۰ واحد صنعتی کفش ماشینی، ۷۰ درصد صادرات این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

تولید کنندگان کفش قم این روز‌ها در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران میزبان خریدارانی از کشور‌های آسیایی و آفریقایی هستند.

پیش بینی می‌شود امسال ۸۵ میلیون دلار صادرات از این صنعت، عاید اقتصاد استان شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید