Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو سندیکای صنعت برق گفت در حال حاضر به دلیل تعرفه‌های بیش از ۳۰ درصد وارات ترانس‌های چینی به ایران کاهش یافته و همین مسئله باعث شده که بخش خصوصی بتواند سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، فتحی‌پور امروز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در نشستی خبری با بیان اینکه برای چین صرفه اقتصادی وجود نداشت تا ترانس‌ها را به ایران وارد کند، اظهار کرد: همین مسئله باعث شد تا وضعیت تولید ترانس در داخل کشور ارتقا یابد و صنعت برق بتواند با نیروی بیشتری فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت برق با ظرفیت صد در صد کار می‌کند، عنوان کرد: شرکت مطرح در تولید ترانس شرکت ایران‌ترانسفو است که با ظرفیت ۸۵ درصدی در ایران فعالیت می‌کند و همین مسئله نیز عامل دیگری شده تا واردات ترانس در کشور کاهش یابد.

به گفته عضو سندیکای صنعت برق متخصصان ایرانی توانستند برای نخستین بار ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه‌های بادی با قدرت‌های ۲.۷ و ۳.۴ مگاولت آمپر با قابلیت نصب در توربین‌های بادی را تولید کند و این در حالی است که تا پیش از این ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه‌های بادی از خارج وارد و سالانه حدود ۶ میلیون دلار از کشور خارج می‌شد که با عملیاتی شدن این طرح صرفه اقتصادی زیادی برای کشور به وجود آمد.

فتحی‌پور با اشاره به ویژگی این ترانس‌ها گفت: علاوه بر قدرت بالایی که این ترانس‌ها دارند، قابلیت نصب آنها در ناسل توربین‌های بادی ویژگی‌های مثبتی را به ارمغان آورده است چرا که ترانسفورماتورهای ویژه بادی که دارای قدرت بالایی هستند برق تولیدی حاصل از نیروی باد در نیروگاه‌های بادی را وارد شبکه توزیع برق کشور می‌کنند که این می‌تواند زمینه تولید برق در نیروهای بادی کشور را توسعه دهد.

وی همچنین از طراحی و ساخت ترانس‌های فوق کم‌تلفات توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های وزارت نیرو جهت کاهش تلفات شبکه توزیع برق کشور متخصصان ایرانی موفق به طراحی و ساخت ترانس‌های فوق کم‌تلفات برای مناطق جنوبی کشور شدند.

عضو سندیکای صنعت برق با بیان اینکه این ترانس‌ها قادرند به طرز چشمگیری موجب کاهش تلفات شبکه و جلوگیری از هدررفت انرژی شوند، گفت: علاوه بر این با راه‌اندازی خط تولید ترانسفورماتور (۶۰۰ مگاوات آمپر و ۴۰۰ کیلووات) در داخل کشور از خروج حدود پنج میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد. چرا که تاکنون مجبور به واردات این ترانس‌ها بودیم.

فتحی با بیان اینکه طراحی ترانسفورماتورهای توزیع آلومینیومی با هدف کاهش بهای تمام شده یکی دیگر از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه ترانس‌ها است، گفت: بر اساس قراردادی که با شرکت عمانی بسته شده امکان صادرات قطعات ترانسفورماتور به خارج از کشور و همچنین ورود ارز تا چهار میلیون دلار در سال فراهم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!