Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@11:19:30 GMT

جایزه جهانی اربعین در سه بخش فیلم، عکس و سفرنامه

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۷۱۸۱

جایزه جهانی اربعین در سه بخش فیلم، عکس و سفرنامه

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فراخوان شرکت در چهارمین جایزه جهانی اربعین را در سه بخش فیلم، عکس و سفرنامه منتشر کرد.

موضوع مسابقه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و جلوه‌های ماندگار زیارت اباعبدالله الحسین (ع) و صحنه‌های دلدادگی و ابراز ارادت به آن حضرت در ایام اربعین است و شرکت همزمان در هر سه بخش سفرنامه، عکس یا فیلم به شرط رعایت آیین‌نامه‌های مربوطه مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه جهانی اربعین در بخش عکس در دو قالب تک عکس و مجموعه عکس برگزار شده و شرکت در مسابقه و ارسال آثار برای عموم آزاد است؛ هر عکاس می‌تواند تعداد پنج تک عکس و یک مجموعه عکس (۳ تا ۵ عکس) ارسال کند؛ عکس ها باید در ایام اربعین طی سه سال اخیر تهیه شده باشند.

به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه پایانی راه پیدا کند (به غیر از عکاسان منتخب حائز رتبه از سوی هیأت داوران) گواهی شرکت و مبلغ یک میلیون ریال به عنوان حق‌التألیف اهدا خواهد شد.

در بخش‌ فیلم نیز ارسال فیلم های داستانی کوتاه و مستند(تولید اثر با دوربین تلفن همراه یا دوربین فیلمبرداری) هیچ محدودیتی در تعداد ارسال آثار وجود نداشته و حداکثر زمان فیلم‌های کوتاه بخش داستانی و مستند ۳۰ دقیقه است.

در سفرنامه‌نویسی نیز مطالب پیرامون اتفاقات راهپیمایی عظیم اربعین، حکایت و روایت دلدادگی به حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، شرح آداب زیارت اربعین در میان ملل مختلف، تأثیر شرکت در مراسم اربعین بر زندگی فرد، برداشت از سفر و راهپیمایی عظیم اربعین دریافت می شود و هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال تنها یک سفرنامه است و هر اثر نباید کمتر از بیست سطر نوشتاری و بیشتر از ۱۰ صفحه در قالب استاندارد جایزه باشد. قالب استاندارد در پورتال رسمی جایزه جهانی اربعین به نشانی www.intlarbaeen.com در دسترس قرار گرفته است.

آثار برگزیده جشنواره در قالب کتاب همایش چاپ خواهد شد و دبیرخانه جایزه جهانی اربعین حق استفاده از آثار ارسالی برای چاپ با ذکر نام پدیدآورنده اثر را برای خود محفوظ می‌دارد.

آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ آذرماه ۹۶ مصادف با ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ و دوم ربیع‌الثانی ۱۴۳۹ و اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز  اسفند ماه سال جاری مصادف با مارس ۲۰۱۸ و رجب ۱۴۳۹ صورت می گیرد.

جوایز بخش‌های سه‌گانه جایزه جهانی اربعین مقام اول هر بخش تندیس جایزه جهانی، دیپلم افتخار، مبلغ ۵۰ میلیون ریال، مقام دوم هر بخش نیز دیپلم افتخار، مبلغ ۴۰ میلیون ریال و مقام سوم هر بخش دیپلم افتخار، مبلغ ۳۰ میلیون ریال مقام چهارم و پنجم هر بخش نیز به ترتیب دیپلم افتخار، مبلغ ۲۰ میلیون ریال و مبلغ ۱۰ میلیون ریال دریافت می کنند.

بر اساس این گزارش؛ دبیرخانه ساختمان شماره ۲ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی واقع در تهران، خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به خیابان دکتر فاطمی، شماره ۱۹۲۴، کدپستی ۱۴۱۵۸۹۳۹۱۷، مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، شماره تماس ۰۲۱۸۸۹۳۴۳۰۱ و وب سایت رسمی جایزه جهانی اربعین به نشانی www.IntlArbaeen.com و پست الکترونیکی arbaeen@icro .ir آماده ارائه اطلاعات و دریافت آثار علامندان است.

  

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه در بحث ناوگان دچار چالش‌ها و مشکلاتی هستیم، گفت: بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، داریوش امانی صبح امروز در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین در محورهای مواصلاتی کشور که در محل پایانه برکت مهران برگزار شد، اظهار داشت: مرز مهران به عنوان یکی از عملیاتی‌ترین مرزهای کشور، بیشترین حجم زائر را دارد.

رئیس سازمان راهداری کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به برگزاری هر چه با شکوه تر اربعین، گفت: امیدوارم بتوانیم اربعین امسال را بهتر از اربعین ‌ای گذشته برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در اربعین‌های سال‌های اول حجم ترافیک تا 36 ساعت بود، گفت: با اقدامات انجام شده، سال گذشته 20 درصد حجم تردد بالا رفته و هیچ گونه گره ترافیکی در مسیرمرز مهران وجود نداشت و اتفاقات مثبتی در حوزه راه‌ها صورت گرفت.

امانی در ادامه با اشاره به اقدامات موثر انجام شده این سازمان در پایانه برکت از زمان تحویل به سازمان راهداری، گفت: این پایانه زمان تحویل به سازمان تلی از خاک بود که با تلاش‌های شبانه روزی سال به سال بهتر نیز خواهد شد.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری کشور با بیان اینکه تمام تلاش برای خدمت‌گذاری صادقانه انجام می‌شود، بیان کرد: در بحث حمل و نقل دچار چالش‌ها و مشکلاتی هستیم که در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، خاطرنشان کرد: صاحب این راهپیمایی امام حسین(ع) است که در شرایط سخت همواره یاری‌رسان ما بوده و با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود.

رئیس سازمان راهداری کشور با بیان اینکه از هم اکنون باید مشکلات و کمبودها در ستادها و جلسات استانی مطرح شود، تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌ها هیچ گونه مشکلی نداریم و بیشترین نگرانی ما در بحث ناوگان است که هر شخصی تدبیری در این زمینه دارد، بیان کند.

امانی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود، گفت: در ایام اربعین تمام سرویس‌های داخلی کشور به حداقل می‌رسد و باید از ظرفیت سرویس کارخانجات و صنایع استفاده شود.

معاون وزیر راه افزود: در ایام اربعین برای مسیر رفت مشکلی نداشته و برای برگشت زائران باید جوابگوی حجم بالای زائران باشیم.

وی عنوان کرد: در بحث خبری و انجام کارها و اقداماتی که انجام شده و باید یک کار شاخص و فاخر انجام شود و‌ برای ایام اربعین حجم فعالیت‌ها انجام شده بیان شود.

امانی با اشاره به دیگر مرزهای کشور برای تردد زوار در ایام اربعین، گفت: امسال مرزهای خوش آب و هوا باشماق تمرچین استقبال بیشتری خواهد شد در این راستا مذاکرات خوبی با طرف عراقی برای تردد در این مرزها انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز اینجا پیمان ببندیم تا جایی که در توان‌مان است در بحث اربعین خدمت‌رسانی به مردم و‌زوار عزیز انجام دهیم،گفت:ما باید وظیفه ی خود را در برابر این مردم که سختی راه پیاده روی را به عشق به امام حسین(ع) می پذیرند به درستی انجام دهیم.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: ما ثابت کردیم که می‌توانیم و اربعین امسال هم با تلاش و پای کار بودن همه مجموعه راهداری اتفاقات خوبی همانند سال گذشته رقم‌ خواهد خورد.

اماتنی در پایان با بیان اینکه همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی در خدمت اربعین باشند، بیان کرد: هیچ گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است