Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،   به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ائتلاف عربستانی در یمن روز دوشنبه (امروز) بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد که ایران مسئول تامین سلاح نیروهای حوثی یمن و متحدانش و حمله موشکی روز شنبه به فرودگاه بین‌المللی ریاض پایتخت عربستان سعودی است.
این بیانیه تنش‌ها میان پادشاهی بیش از حد محافظه کار سعودی و رقیب منطقه‌ای‌اش ایران را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حملات عربستان به یمن روز یکشنبه نیز با یک حمله به عدن ادامه پیدا کرد که گفته می شود دست کم 17 تن در نتیجه آن کشته شدند.
این ائتلاف همچنین مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را به روی یمن که فقیرترین کشور جهان عرب به شمار می ‌آید بست و اعلام کرد که این اقدام موقت بوده و کمک‌های بشردوستانه و سامان‌های کمک رسان نیز در نظر گرفته شده‌اند. این جنگ تاکنون جان بیش از 10 هزار یمنی شامل زنان و کودکان را گرفته است و سبب شده تا این کشور در قحطی قرار گیرد. مردم یمن در حال حاضر در شرایط بحرانی قرار دارند و هزاران نفر تاکنون به وبا مبتلا شده‌اند.
ائتلاف تحت رهبری عربستان در ادامه ادعاهای خود با مقصر جلوه دادن ایران برای حمله موشکی به ریاض مدعی شد که در صورت تداوم حملات ممکن است دست به حمله انتقام جویانه بزند و این را حق خود می داند.
به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمان گفت: دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می کند و قطعا ما این مسئله را رد می کنیم.
وزیر دفاع ادامه داد: بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ می‌دهد، ایران را متهم کنند البته این موارد از دشمن بعید نیست.
همچنین عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به این ادعاها تاکید کرد: ما امکان انتقال موشک به آنجا (یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است که بازسازی و برد آن را زیاد کرده‌اند و بدین وسیله انتقام خون شهدای مظلوم یمن را گرفته‌اند.
انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • (ویدئو) حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات
  • فیلم/ حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد