Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@13:52:04 GMT

کاسپین به مرحله تست سامانه کشف تقلب رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۰۸۶۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، مصطفی جاویده، مدیرگروه معماری نرم افزار و تکنولوژی‌های نوین و مدیر پروژه‌های هوش تجاری شرکت تامین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین گفت:در حال حاضر با همکاری دانشگاه تربیت مدرس در حال تست سیستم کشف تقلب در بانک پارسیان هستیم. چرا که کوچکترین اشکال در این سیستم می‌تواند اعتبار افراد را زیر سوال ببرد و بر همین اساس، این طرح نیاز به تست بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص علت اهتمام به راه‌اندازی سامانه کشف تقلب اظهارداشت: برای خرید نمونه خارجی سامانه کشف تقلب که در بانک‌های دنیا هم‌اکنون از آن استفاده می‌شود، باید 20 سال دیتای مالی کشور را در اختیار آنها می‌گذاشتیم که عملا این امکان وجود نداشت. با ورود پدافند غیرعامل به این مساله، بر آن شدیم که سیستم کشف تقلب ملی را بر اساس استاندارهای داخلی بنویسیم.   
جاویده در حاشیه چهارمین نمایشگاه صنعت بومی سایبری و اولین نمایشگاه بومی زیستی گفت: سامانه کشف تقلب برای یک بانک کارا نیست و باید بصورت سراسری اجرا شود تا مجرمین یک بانک امن برای اعمال خود نیابند.
وی در رابطه با بازار هدف برای سیستم کشف تقلب در سامانه‌های بانکی تصریح کرد: ما در حال حاضر روی طراحی و تست سامانه کشف تقلب متمرکز شده‌ایم تا بتوانیم با ملی کردن این سامانه، با اختلاس و پولشویی مبارزه کنیم.
مدیر پروژه هوش تجاری شرکت کاسپین در ادامه افزود: در حال حاضر پدافند غیرعامل نیز ورود کرده و تا حدودی کار را پیش می‌برد، از جمله مذاکره با بانکها. ما هم با بانک مرکزی و شرکت شاپرک در همین رابطه جلساتی داشتیم هرچند آنها نمونه خارجی سامانه کشف تقلب را بیشتر قبول دارند اما چون امکان استفاده از آن عملا وجود ندارد، ما در تلاش هستیم که این سامانه را به صورت کاملا ملی و داخلی با امنیت بالا و درصد خطای پایین طراحی کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر الویت ما برای اجرای این طرح بانک پارسیان سپس گروه مالی پارسیان و بعد از آن بانکهای دیگر کشور که در حال حاضر با انها مذاکراتمان را نیز ادامه می‌دهیم.

وی گفت: سیستم کشف تقلب که بر اساس رفتارشناسی مجرمین کار می‌کند، الگوهای رفتاری صاحب حساب را شناسایی کرده و اگر یک رفتار با این الگو تطابق نداشت، این عدم تطابق را به مرکز اعلام می‌کند.
گفتنی است، نمایشگاه صنعت بومی سایبری از روز شنبه 13 آبان الی سه شنبه 16 آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است. 
در این نمایشگاه 4 روزه شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین در سالن 15 غرفه 6 نمایشگاه حضور می یابد.
براساس این گزارش، شرکت کاسپین با بالاترین سطح بلوغ هوش تجاری در حوزه IT به ارائه  و تشریح سامانه های کشف تقلب و مدیریت ریسک می پردازد. هم چنین این شرکت با برگزاری چهار کارگاه آموزشی با عناوین اینترنت اشیاء، کشف تقلب، شناسایی شبکه های مشکوک مالی، تحلیل آنلاین لاگها بر اساس بستر ELK ، توانمندی های خود را ارائه می کند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ارسال پیامک برای فضانوردانی که قرار است در ماه فرود آیند، به زودی امکان‌پذیر می‌شود و به سهولت قابل دسترس است.

شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات «ال‌تی‌ای/فورجی» (LTE/۴ G) برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود. قرار است سخت افزار نسخه ساده شده این شبکه در اواخر سال جاری به عنوان بخشی از ماموریت یک شرکت فناوری که پیش بینی می‌شود کاوشگر آن در قطب جنوبی ماه فرود بیاید، راه اندازی شود.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه نوا-سی را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده میکرو-نوا ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی مورد آزمایش قراز می‌گیرد.

تیری کلاین، رئیس بخش تحقیقات آزمایشگاه‌های نوکیا، در بیانیه‌ای گفت: "ارتباطات، مانند سایر نیاز‌های ضروری از جمله سرپناه و غذا مؤلفه‌ای حیاتی در هر مأموریتی است؛ با توسعه این شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیارد‌ها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند. "

ناسا در سال ۲۰۲۰ قرارداد‌هایی را با ۱۴ شرکت برای توسعه فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های ارتباطی منعقد کرد تا برنامه آرتمیس و فرود فضانوردان بر روی قمر زمین با کمترین چالش ممکن برگزار شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیستم ارتباطات نوکیا پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم‌های فرکانس فوق‌العاده سنتی که برای ارتباطات فضایی استفاده می‌شود، فراهم می‌کند.

اما همه از این ایده و برقراری ارتباط در ماه هیجان زده نیستند. اخترشناسان رادیویی نگرانند که چنین شبکه‌ای تداخل فرکانس رادیویی ایجاد و رصد‌های رادیویی را مختل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود