Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که دولتش، تجارت هند از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران به افغانستان را ائتلاف ضد اسلام آباد نمی داند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا 'محمد فیصل' درگفت و گو با یک روزنامه پاکستانی گفت : تجارت بین پاکستان با ایران چین و افغانستان همانند سابق ادامه دارد
هند اخیرا برای اولین بار یک محموله گندم را از طریق بندر چابهار در جنوب ایران و از طریق مسیر جاده ای به افغانستان صادر کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه سخنان خود گفت :واردات گندم از سوی هند به افغانستان از طریق ایران امری معمولی است و پاکستان نیز به نوبه خود با افغانستان روابط تجاری دارد.
وی اضافه کرد: افغانستان حق دارد برای رفع نیازمندی های مردم خود از طریق همسایگان با دنیای خارج روابط تجاری داشته باشد .
محمد فیصل در ادامه سخنان خود با تایید سخنان مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره اهمیت بندر گوادر و چابهار در توسعه و رشد روابط اقتصادی درمنطقه گفت : بندر گوادر (در ایالت بلوچستان) و چابهار (در استان سیستان و بلوچستان ) در منطقه مکمل یکدیگرند.
سال گذشته دهلی نو در اقدامی برای گسترش روابط تجاری با افغانستان به جابجایی کالاهای تجاری از طریق هواپیماهای ترابری نیز اقدام کرد .
طی سالیان اخیر مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران افغانستان و هند برای گسترش روابط تجاری فیمابین از طریق بندر چابهار در جنوب ایران یک توافقنامه همکاری امضاء کردند .
هند بعد از گذشت چند سال توانست اولین محموله تجاری خود را از طریق این بندرگاه به افغانستان ارسال کند.
آساق**1612**سیدبهادر حسینی**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم