Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی عزم همگانی می‌طلبد، گفت: راه‌اندازی قرارگاه مقابله با سرقت سبب کاهش وقوع جرائم و ارتقاء شاخصه‌های امنیتی در سطح استان شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان، نگاه پلیس در برخورد با جرائم و نابهنجاری‌ها را نگاه پیشگیرانه اعلام کرد و اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه باید هدفمند و موثر بوده وجلب مشارکت‌های مردمی را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مولفه‌های بسیار مهم در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم خصوصا سرقت را همراهی مردم با رعایت نکات پیشگیرانه دانست و اظهار داشت: شهروندان برای پیشگیری از وقوع جرائم علاوه بر رعایت نکات پیشگیرانه باید به هشدارها و توصیه‌های پلیس نیز توجه کنند.

فرمانده انتظامی گلستان راه‌اندازی قرارگاه مقابله با سرقت را اقدامی موثر و هدفمند در راستای کاهش وقوع جرایم و ارتقاء شاخصه های امنیتی در سطح استان اعلام کرد و گفت: در این قرارگاه وقوع جرایم و سرقت ها به صورت جزء به جز و کارشناسانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و راهکارهای بهبود شاخص‌های امنیتی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می طلبد اذعان داشت: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنان و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه در محله های جرم خیز موجب کاهش وقوع سرقت در جامعه می شود.

سردار جاویدان یکی از اولویت‌های قرارگاه مبارزه با سرقت را برنامه‌ریزی و مدیریت جرم و تلاش برای کاهش وقوع سرقت عنوان کرد و افزود: وقوع سرقت حتی سرقت های خرد احساس امنیت را در جامعه کاهش می‌دهد از این رو بایستی با اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای نسبت به کاهش وقوع سرقت برنامه‌ریزی و اقدامات موثر را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه وقوع سرقت امنیت روانی مردم را دچار اختلال کرده و زمینه کاهش احساس امنیت را فراهم می‌کند، تصریح کرد: کشف اموال مسروقه و استرداد آنان به مال باختگان نیز موجب ارتقاء احساس امنیت و افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

فرمانده انتظامی گلستان کاهش 6 درصدی سرقت خودرو و 5 درصدی موتورسیکلت را نتیجه اقدامات و فعالیت‌های موثر قرارگاه مبارزه با سرقت عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری وقوع کیف قاپی در گلستان 45 درصد، جیب بری 59 درصد و سایر سرقت‌های مهم نیز 5 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل نیکوکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و غیر آن شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقاء هماهنگی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات، جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶/۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت