Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@22:09:44 GMT

تلاش برای همکاری ایرانیان و ارامنه خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۰۷۲۰

رویداد۲۴-سفیر ایران در ایروان با وزیر دیاسپورای (ارامنه خارج از ارمنستان) ارمنستان دیدار و بر لزوم توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه ایرانیان و ارامنه خارج از این دو کشور تأکید کرد.در ابتدای این دیدار سیدکاظم سجادی وجود تعداد قابل توجهی از ایرانیان و ارامنه در خارج از مرزهای دو کشور را فرصتی مناسب و مغتنم برای همکاری بین کشورهای ایران و ارمنستان توصیف کرد که در صورت متحد کردن سیاست‌ها و تصمیمات می‌توان از پتانسیل های آنان برای توسعه، سرمایه‌گذاری و سازندگی دو کشور به نحو مطلوبی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود سرمایه‌های انسانی، تخصصی، سرمایه‌گذاری، پتانسل فنی و مهندسی بالای ایرانیان و ارامنه در خارج از کشور که در مصادر مهم مشغول فعالیت هستند، این امر را فرصت مناسبی برای متحد و یکپارچه کردن کشورهای ایران و ارمنستان دانست و گفت: در صورت فراهم آوردن زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری و ایجاد ثبات پایدار اقتصادی می‌توانیم از سرمایه‌های انسانی و مالی مهاجران خارج از کشور به نحو مطلوبی در سازندگی‌ کشورهایمان استفاده کنیم.

هرانوش هاکوپیان نیز در این ملاقات ضمن تایید سخنان سفیر ایران، عدم وجود قوانین و مقررات مناسب برای سرمایه‌گذاری در ابتدای استقلال این کشور را دلیل مهمی بر عدم تمایل سرمایه‌گذاران ارمنی برای مشارکت در سازندگی ارمنستان دانست و اظهار داشت: به مرور زمان و کسب تجربه در این زمینه و تصویب قوانین مناسب سرمایه‌گذاری، تعداد زیادی از ارامنه خارج از کشور اشتیاق زیادی برای سازندگی و توسعه ارمنستان دارند.

وزیر دیاسپورای ارمنستان با اعلام این که دوستی بین ایرانیان و ارامنه ابدی است و ارامنه همواره خاطره خوب و خوشی از همکاری با همکاران ایرانی خود چه در داخل و چه در خارج از این کشور دارند، تصریح کرد: ایران در سخت‌ترین شرایط و موقعیت‌ها به مردم و دولت ارمنستان کمک کرده و همواره حامی ارامنه بوده است لذا آمادگی کامل داریم با توجه به اشتراکات متعدد فرهنگی بین دو کشور از طریق ایجاد شبکه‌ای از دیاسپورای ایرانی و ارمنی همکاری‌های خود را توسعه و گسترش دهیم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت

امتداد - مدیرعامل بانک ملی ایران در پیامی ضمن گرامیداشت مقام کارگران، روز جهانی «کار و کارگر» را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری نقدنیه ، در متن پیام تبریک ابوالفضل نجارزاده به مناسبت روز جهانی «کار و کارگر» آمده است:

کارگران سرمایه‌های ارزشمندی هستند که شکوفایی، اقتدار و پیشبرد اهداف کشور به دستان توانمند آنان رقم می‌خورد و بی‌شک تلاش آنان برای سربلندی این سرزمین بزرگ، مایه مباهات است. 

بی‌تردید کارگران، سربازان خط مقدم جبهه سازندگی کشور و سنگربانان رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند. رمز پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور در تجلی استعدادها و سرمایه انسانی ساعی و کارآمد، اندیشه خلاق و نبوغ سرشار است و کارگران به‌عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه‌‏ای در این عرصه دارند.

دوازدهم اردیبهشت «روز جهانی کار و کارگر» فرصتی‌ست تا از تلاش بی‌شائبه و زحمات این سرمایه‌ ارزشمند قدردانی نمایم. بی‌شک بخش اعظمی از تحولات و توفیقات روز افزون کشور مدیون زحمات و تلاش‌های این کارکنان پر توان است. 

تلاش می‌کنیم، امسال که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده است، بیش از پیش قدردان تلاش‌های ارزشمند این عزیزان که با بازوی توانا و اندیشه خلاقشان چرخ‌های اقتصادی کشور را به گردش در می‌آورند، باشیم.

توفیقات روزافزون این فرزندان خدوم ایران اسلامی را از درگاه لایزال خداوند متعال خواستارم و امیدوارم در سایه توجهات حضرت صاحب الزمان(عج) همواره سرفراز بمانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • جام سرکیسیان ارمنستان از برنامه‌های کشتی آزاد خارج شد
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است