Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مدیر هر واحد صنفی می بایست ۹ درصد از قیمت تمام شده را از مشتری دریافت کند که با توجه به شرایط بحران اقتصادی ، گرانی نرخ خدمات و غذا و کساد بودن بازار دریافت مالیات بر ارزش افزوده بار سنگینی بردوش واحدهای صنفی است که برراکد بودن اوضاع کسب و کار تاثیر گذاشته است

رییس اتحادیه صنف رستوران و سنتی های شهرستان رشت گفت : پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بار سنگینی بر دوش اعضای این صنف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

  افزایش تعداد اعضای صنف رستوران و سنتی های شهرستان رشت  

مهدی پورمحمدی رییس اتحادیه صنف رستوران و سنتی های  شهرستان رشت   در خصوص تعداد اعضای این صنف اظهارداشت:۵۰۰ نفر از اعضای این صنف با دارا بودن پروانه کسب مشغول فعالیت هستند.وی افزود:۳۰۰ نفر از اعضا نیزدرحال طی کردن مراحل اخذ پروانه هستند و تعدادی نیزبدون داشتن پروانه مشغول فعالیت می باشند.رییس اتحادیه صنف رستوران و سنتی های شهرستان رشت خاطرنشان کرد:طی دوسال اخیر تعداد اعضای صنف رستوران و سنتی های رشت افزایش یافته است و افراد بیشتری جهت فعالیت در این صنف ورود کرده اند.

  نرخ مصوب سال گذشته ، قیمت تمام شده مواد اولیه ، حجم و کیفیت غذا تعیین کننده نرخ کنونی غذا     

وی با اشاره به نوسان قیمت تهیه مواد اولیه از سوی اعضای این صنف اذعان داشت: قیمت مواد اولیه مدام درحال افزایش است و مردم نیز در جریان نوسان قیمتی هستند بدین جهت نمیتوان نرخ ثابتی را برای ارایه خدمات در طول یکسال تصویب کرد. پورمحمدی تصریح کرد: برخی که اعضای این صنف در برابر ارایه خدمات به مشتریان از آنان دریافت می کنند براساس قیمت تمام شده مواد اولیه ، کیفیت و حجم غذایی  که در اختیار مشتریان قرار میگیرد محاسبه می شود. وی متذکر شد: سال گذشته آخرین نرخ تصویب شده  جهت ارایه خدمات به مشتریان به اعضای این صنف ابلاغ شد و هنوز نرخ جدید برای این صنف تعیین نشده است و این به دلیل عدم ثبات قیمت مواد اولیه است .رییس اتحادیه صنف رستوران و سنتی های شهرستان رشت تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سال گذشته مبنا است و با توجه به حجم غذا و مواد اولیه، نرخ ارایه خدمات به مشتریان ارزیابی می شود.

        درجه بندی واحدهای صنفی در اتحادیه صنف رستوران و سنتی های شهرستان رشت

وی با بیان اینکه   واحدهای صنفی این اتحادیه به درجه بندی های ممتاز ، یک ، دو و سه تقسیم بندی شده اند ، خاطرنشان کرد:درجه ممتاز از سوی اتحادیه برای واحد های صنفی تعیین می شود و این درجه براساس معیارها و خدمات غیر موظفی است که واحد صنفی به مشتریان ارایه می دهد. پورمحمدی ادامه داد:درجه یک عنوانی برای واحدهای صنفی است که دارای پروانه کسب هستند و درجه دو نیزواحدهای صنفی را شامل می شود که دارای پروانه کسب هستند اما واحد صنفی آنها در مکان هایی است که توان و قدرت خرید مردم پایین می باشد و معمولا حجم کمتری ازغذا را با قیمت پایین تر به مشتریان ارایه می کنند. وی یادآور شد: واحدهای صنفی درجه سه نیز واحدهای فاقد پروانه کسب هستند که مشغول فعالیت می باشند.

تسهیل فرایند اخذ پروانه کسب در بخش های شهرستان رشت  

پور محمدی از تسهیل روند اخذ پروانه کسب در بخش های شهرستان رشت خبر داد و گفت: اتحادیه صنف رستوران و سنتی های شهرستان رشت درگذشته فقط در شهر رشت دایر بود اما طی چند سال اخیر با توافق صورت گرفته اتاق اصناف با فرمانداری شهرستان رشت ، فرایند صدور پروانه کسب از بخشداری های بخش های شهرستان رشت گرفته شده و با دایر شدن دفتر نمایندگی این اتحادیه در بخش های شهرستان رشت ، افراد متقاضی دریافت پروانه کسب به اتحادیه در مرکز استان مراجعه نمی کنند و امور لازم در دفاتر نمایندگی اتحادیه در بخش ها انجام می شود و در آخرین مرحله پروانه کسب از اتحادیه شهر رشت صادر میشود.

  تاکید قانون نظام صنفی بر داشتن پروانه کسب   

وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی برای فعالیت حتما باید پروانه کسب دریافت کنند، خاطرنشان کرد: براساس قانون نظام صنفی واحد صنفی ابتدا باید برای اخذ پروانه کسب و بعد ازآن برای دریافت پروانه بهره برداری اقدام کند این درحالی است که تعداد زیادی از واحدهای صنفی علی الخصوص واحدهای خارج شهر بدون داشتن پروانه کسب از اتحادیه و تنها با داشتن پروانه بهره برداری از میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مشغول فعالیت هستند و متاسفانه به دلیل انجام تخلفاتی مانند گرانفروشی  از آن ها شکایت می شود که این واحدها تحت پوشش اتحادیه نمی باشند و در این راستا مشکلاتی ایجاد شده است.

  بالاترین میزان پرداخت حق بیمه مربوط به صنف رستوران و سنتی ها 

رییس اتحادیه صنف رستوران و سنتی های  شهرستان رشت با اشاره به اینکه بالاترین درصد نرخ پرداختی بیمه (۳۰ درصد) مربوط به اعضای این صنف است ، اظهار داشت: بالا بودن نرخ پرداختی بیمه مشکل بزرگی برای اعضای این صنف است و در جذب نیروی کار یا همان اشتغالزایی و ایجاد امنیت شغلی تاثیرگذاری زیادی دارد.

   پرداخت مالیات برارزش افزوده بارسنگینی بردوش اعضای صنف رستوران و سنتی ها

وی با تاکید بر اینکه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز بار سنگینی بردوش اعضای این صنف است ، خاطرنشان کرد:اعضای صنف خردادماه هرسال با پرکردن اظهارنامه مالیاتی جهت پرداخت مالیات اقدام می کنند اما علاوه بر آن درپایان  هر فصل نیز باید برای پرداخت مالیات برارزش افزوده اقدام کنند.وی ادامه داد: مدیر هر واحد صنفی می بایست ۹درصدازقیمت تمام شده را از مشتری دریافت کند که با توجه به شرایط بحران اقتصادی ، گرانی نرخ خدمات و غذا و کساد بودن  بازار دریافت مالیات برارزش افزوده بار سنگینی بردوش واحدهای صنفی است که برراکدبودن اوضاع کسب و کارتاثیرگذاشته ، اگرچه بیشتر واحدهای صنفی مالیات برارزش افزوده را ازمشتری دریافت نکرده و از محل درآمدخودپرداخت می کنند .پورمحمدی در خصوص اجرای طرح مالیات برارزش افزوده خاطرنشان کرد:

اجرای طرح  دریافت مالیات برارزش افزوده از سال ۸۷ درکشوربه تصویب رسید و اجرای آن به تدریج مشمول صنوف مختلفی ازجمله صنف رستوران و سنتی ها شد.وی یادآورشد:آشپزخانه ها ، واحدهای عرضه کننده آش ، حلیم ، واویشکا ، کله پاچه و … شامل طرح پرداخت مالیات برارزش افزوده نمی باشند.

پرداخت جریمه اعضای صنف به دلیل نصب بنر در قسمت فوقانی واحدصنفی   

پورمحمدی با اشاره به پرداخت عوارض شهرداری اذعان داشت: واحدهای صنفی براساس منطقه و مکانی که در آن قراردارند عوارض شهرداری خود را پرداخت می کنند اما متاسفانه طی دوسال اخیر واحدهای صنفی برای نصب بنر یا تابلو در قسمت فوقانی مغازه شان ازسوی شهرداری به پرداخت جریمه محکوم می شوند این درحالی است که با پیگیری اتاق اصناف و گرفتن تاییدیه از دیوان عدالت اداری و ابلاغیه به شهرداری های مناطق در خصوص خلاف بودن کار شهرداری مبنی بر جریمه کردن اصناف ، باز هم صنوف برای نصب بنر فراتر از اندازه تعیین شده ازسوی شهرداری ملزم به پرداخت جریمه هستند.

 عدم جمع آوری قلیان درشهرستان رشت

رییس اتحادیه صنف رستوران و سنتی های شهرستان رشت درخصوص وضعیت استفاده قلیان دراین شهرستان خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه دربرخی از شهرها دستور جمع آوری قلیان صادرشده است اما درشهرستان رشت هنوز دستورجمع آوری صادرنشده و در این راستا از اداره اماکن و دادستانی تشکر دارم اگرچه عدم کنترل واحدهای بدون پروانه کسب علی الخصوص قلیان سراها و سفره خانه ها تبعات منفی را به دنبال دارد.

عدم تخلفات چشمگیردراتحادیه صنف رستوران و سنتی های شهرستان رشت

وی با اشاره به اینکه تعداد شکایات شهروندان از واحدهای صنفی جهت گرانفروشی چشمگیرنبوده است ، تصریح کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلفی اعم ازگران فروشی می توانند به اتحادیه شکایت کنند و این شکایت حتما در اتحادیه مورد بررسی قرار می گیرد.

ورود سرمایه گذار جهت احداث رستوران و واحدهای پذیرایی از نتایج ثبت شهرشت در یونسکو به عنوان شهرخلاق خوراک رییس اتحادیه صنف رستوران و سنتی های شهرستان رشت اظهارداشت:با همت شهرداری رشت درسال ۲۰۱۵ این شهربه عنوان شهرخلاق خوراک شناسی شناسایی و دریونسکو به ثبت رسید که افزایش تعداد واحدهای صنفی در اتحادیه رستوران و سنتی ها ، اشتیاق و ورود سرمایه گذاران به شهررشت جهت احداث رستوران و واحدهای پذیرایی ، اشتغالزایی و رونق اقتصادی ازنتایج مثبت شناسایی و معرفی شهررشت به عنوان شهرخلاق خوراک بوده است.

وجود پنبه در حلیم شایعه ای کذب و بی اساس  

وی درخصوص شایعه ای که طی ماه رمضان سال جاری مبنی برریختن پنبه به جای گوشت در هلیم منتشرشد، اذعان داشت: با پخش این شایعه درفضای مجازی و تهمت زدن به چند واحد فعال هلیم فروشی در شهررشت ، اداره بهداشت ازهلیم فروشی های این شهر نمونه گیری کرد و این نمونه ها در آزمایشگاه تهران مورد بررسی قرارگرفتند و بر اساس جواب نمونه برداری ها عدم وجود هیچگونه افزودنی شیمیایی و سلولزی مثل پنبه درهلیم تاییدشد اما متاسفانه پخش شایعه درفضای مجازی و درگیرشدن ذهن مردم در ماه مبارک رمضان موجب ایجادمشکلاتی برای صنف هلیم فروشان شد که فروش و درآمد این قشررا تحت تاثیرقرارداد.وی گفت:مردم شایعاتی را که ازفضاهای مجازی مختلف دریافت می کنند باور نکنند و به دنبال کسب خبر از منابع موثق باشند.

لازم به ذکر است ، اتحادیه صنف رستوران و سنتی های شهرستان  رشت دارای ۱۵ رسته شغلی شامل کافه تریا  ، شله زردپری و شیربرنج پزی، لبوپزی ، تولیدانواع ذغال ، سفره خانه سنتی ،بریانی پزی ، کبابی ، خرده فروشی فرآورده های نفتی ، آش و حلیم پزی ،جگرکی ، طباخی ،خدمات تهیه غذا و غذا رسانی و پذیرایی از میهمانان در منازل و ادارات ، چایخانه و قهوه خانه سنتی ، دیزی پزی، رستوران و چلوکبابی و سالن غذا خوری  می باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه‌هایی چون شهرداری و دهیاری امروز باید بیش از پیش تمرکز خود را بر روی ارزش‌افزوده تولید و ثروت معطوف کنند، گفت: برای اینکه بتوانیم در حوزه تولید ثروت موفق عمل کنیم، حتماً باید مبنایی در این زمینه در درازمدت داشته باشیم.

وی از افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری‌های استان خبر داد و با اشاره به اینکه این افزایش در طول ۲.۵ سال گذشته اتفاق افتاده است، افزود: برای اینکه بتوانیم این مهم را تداوم بخشیم، باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی را با توجه به درآمدهای پایداری که در این مجموعه وجود دارد، انجام دهیم.

استاندار زنجان از شوراها به عنوان ابتدایی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی یاد کرد و با بیان اینکه رویکرد امروز مسؤولان باید خدمت‌گزاری به مردم باشد، اظهار کرد: خوشبختانه بعد از گذشته سال‌ها از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، امروز شاهد به بلوغ رسیدن این نهاد مردمی و عملکرد موفق آن نسبت به ادوار گذشته هستیم.

وی با یادآوری اینکه بی‌تردید از زمان شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدامات خوبی در شهرها و روستاها به واسطه این نهاد مردمی انجام شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نهاد مردمی توانسته است طی ۲.۵ سال گذشته عملکرد خوبی را از خود به جا بگذارد.

افشارچی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای استان، لحاظ شدن ارزش‌افزوده محاسبه شده شرکت‌ها در سرجمع مالیاتی است، ادامه داد: سال گذشته در همین راستا ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شد که این رقم در سال‌های آینده با بودجه عمرانی برابری کرده و به رقم بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

استاندار زنجان در ادامه، نام‌گذاری شعار سال را همانند سال‌های گذشته بسیار هوشمندانه عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که استان در اولویت کارهای خود قرار داده، موضوع نظام خوشه روستاها است که در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است تا بتواند با همراهی دستگاه‌ها آن را محقق کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه موضوعاتی چون بهره‌وری آب در روستاها، حرکت روستاها به سمت مولد شدن، لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و … جزو اولویت‌های استان بوده و دولت برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرده است، یادآور شد: علاوه بر همه این موارد، تلاش داریم تا مردم استان به ویژه شهرهای زنجان، قیدار، ابهر و خرمدره به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

کد خبر 6088503

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟