Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@02:33:40 GMT

جزئیات مرگ شبانه 14 مسافر اتوبوس بدون ترمز + عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۰۷۳۲

جزئیات مرگ شبانه 14 مسافر اتوبوس بدون ترمز + عکس

حوادث رکنا: واژگونی اتوبوس مسافربری در جاده فیروزکوه 14 کشته و 17 مجروح برجای گذاشت.

این حادثه Incident ساعت 19 روز یک‌شنبه اتفاق افتاد و اتوبوس مسافربری که با 30 مسافر از تهران راهی گنبد شده بود، در منطقه دوگل جاده سوادکوه واژگون شد. وقتی پلیس و امدادگران با تماس راننده‌های عبوری از ماجرا با‌خبر و در محل حاضر شدند، مشخص شد که همه مسافران یا دچار جراحت شده یا جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امدادگران بعد از ایمن کردن محل، مجروحان حادثه را به بیمارستان‌های شهرهای اطراف منتقل کردند. براساس آخرین آمار 14 نفر جان خود را از دست داده و 17 نفر هم مجروح شده‌اند.

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه ناجا در توضیح حادثه گفت: در جریان حادثه اتوبوس ولوو مدل ۸۱ به دلیل نامعلومی از کنترل راننده خارج شد و حدود یک کیلومتر را بدون ترمز طی و پس از آن با برخورد با سواری هیوندا با دیواره مسیر برخورد کرد و واژگون ‌شد. وی افزود: برابر اطلاعات سامانه سپهتن پلیس راه، سرعت اتوبوس در لحظه برخورد ۱۰۹ کیلومتر در ساعت بوده که این سرعت بیش از سرعت مجاز در محل حادثه بوده است که این امر نشان می‌دهد به دلیل سرعت زیاد کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شده‌است. سردار حمیدی افزود: برابر گزارشات سامانه سپهتن پلیس‌راه، ساعت رانندگی راننده اتوبوس هم که هم اکنون زنده است، مجاز بوده و صورت وضعیت مسافر آن نیز مشکل نداشته است. وی با اشاره به اینکه در این حادثه 14 نفر کشته و 17 نفر مجروح شدند، افزود: تیم ویژه پلیس‌راه در حال بررسی علت دقیق حادثه است. حمیدی گفت: اتوبوس ولوو متعلق به تعاونی سیر و سفر با ۳۰ مسافر و از تهران به سمت گنبد در حال حرکت بود که دچار حادثه شد.

رسول محمدی، دادستان مازندران هم از پیگرد قانونی مقصران حادثه خبر داد و گفت: راننده اتوبوس زنده است و دستور قضایی صادر شده و تحقیقات برای مشخص شدن علت دقیق حادثه ادامه دارد. مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان هم به «مهر» گفت: بر اساس اظهارات راننده تعویض‌نشدن دنده در ایجاد این سانحه دلخراش مؤثر بوده است. وی ادامه داد: به گفته راننده هنگام تعویض دنده در شیب، دنده جا نمی‌رود و متأسفانه به دلیل افزایش سرعت، اتوبوس با یک سواری برخورد می‌کند و سپس به پهلو در جاده متوقف می‌شود.

فدراسیون والیبال کشور هم اعلام کرد‌، دو نفر از قربانیان حادثه ناظران والیبال ایران بودند. «حاجی آشور طاغن نافعی» و «حاج قربان توسن» مسافر اتوبوس بودند که در جریان حادثه جان خود را از دست دادند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، رسانه‌های محلی روز شنبه گزارش دادند که در یک حادثه رانندگی در مرکز سنگال ۱۳ نفر کشته و حدود ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری سنگال به نقل از یک منبع امنیتی، این حادثه در جاده ملی شماره ۱، در نزدیکی روستای یامونگ در منطقه کافرین رخ داده است.

این منبع اعلام کرد این حادثه بر اثر واژگونی یک اتوبوس حمل و نقل پس از ترکیدن یکی از لاستیک‌های آن رخ داد.

کد خبر 6090336

دیگر خبرها

  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • (ویدیو) در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس‌های شبانه
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)