Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@19:13:47 GMT

ضرورت توسعه روابط اقتصادی میان ۵ کشور حاشیه خزر

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۰۷۴۳

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: قزاقستان و ترکمنستان نیز لازم است به جمع ایران، روسیه و آذربایجان اضافه شوند تا چتر مبادلات اقتصادی و تجاری در میان پنج کشور حاشیه خزر گسترانده شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسداله عسگراولادی، با بیان اینکه تبدیل روابط از سه جانبه به پنج جانبه موجب گسترش و تعمیق بیشتر روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی در منطقه می شود، گفت: همکاری کشورهای حاشیه خزر که از صادرکنندگان نفت در جهان هستند در حوزه قیمت گذاری انرژی موثر و به نفع کشورهای منطقه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه همچنین گفت: متاسفانه مبادلات اقتصادی و تجاری میان ایران و روسیه هنوز قانع کننده و رضایت بخش نیست. 
عسگراولادی توسعه روابط میان ایران و روسیه را از نظر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مناسب توصیف کرد و افزود: با این وجود از حیث اقتصادی هنوز ایران شرایط لازم برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی را با کشور روسیه پیدا نکرده است.
اگرچه ایران و روسیه از توانمندی ها و ظرفیت های بسیاری برای ارتقای مناسبات برخودار هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مبادلات اقتصادی ایران و روسیه رضایت بخش نیست، گفت : سفر پوتین به تهران ، گامی مهم در راه تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور است و با نتایج این سفر می توان در دستیابی به اهداف توسعه روابط اقتصادی سرعت داد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان خاطرنشان کرد: باورمندم هنوز تا فعلیت رساندن ظرفیت‌های کامل تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان راه درازی در پیش داریم.

به گزارش ایسنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت: «حضور در جمع فعالان اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان در نمایشگاه ‎ایران اکسپو و بازدید از توانمندی‌های صادراتی کشور در کنار میل و اشتیاق بی‌مثال افغانستان به توسعه ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور موجب خوشحالی و روحیه مضاعف شد. باورمندم هنوز تا فعلیت رساندن ظرفیت‌های کامل تجاری و اقتصادی دو کشور راه درازی در پیش داریم.

وی همچنین نوشت: امیدوارم با مشارکت همه دلسوزان و توانمندان، گام‌های عملیاتی جهت رفاه هرچه بیشتر دو ملت برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد