Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: برنامه این نهاد برای سال جاری اعزام ۳ هزار و ۹۰۰ نفر از مددجویان به سفرهای زیارتی مختلف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین، امیر خوش نیت در مراسم بدرقه مددجویان به زیارت حضرت معصومه (س) بیان کرد: کمیته امداد امام (ره) در کنار حمایت‌ های اقتصادی به مددجویان تلاش می‌ کند تا ارتقای فرهنگی مددجویان را به جدیت دنبال ‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: وقتی خانواده‌ ای دچار مشکلات مالی و تنگناهای اقتصادی می‌شود، این مشکلات سایر زوایای زندگی مددجویان را هم تحت تأثیر خود قرار می ‌دهد از این رو حمایت‌ های فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد برای پیشگیری از استضعاف فرهنگی مددجویان است.

 

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین به اقدامات فرهنگی کمیته امداد استان اشاره و عنوان کرد: سال گذشته در مجموع 6 هزار و 622 نفر به اردوهای مختلف اعزام شدند که این اردوها شامل مشهد مقدس، قم، جمکران، حرم مطهر امام (ره)، عتبات عالیات و شیراز بوده است.

 

وی با اشاره به برنامه‌ های مختلف کمیته امداد در حوزه فرهنگی اعلام کرد: سال گذشته 398 نفر از مددجویان به کربلا اعزام شدند که امروز نخستین کاروان مددجویان قزوینی تحت حمایت کمیته امداد به سفر عتبات عالیات، در قالب 2 اتوبوس به کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین اعزام شدند.

 

 

خوش نیت اعلام کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری هم 333 نفر از مددجویانی که تاکنون به زیارت کربلای معلی مشرف نشده بودند، با کمک خیران و از محل منابع داخلی کمیته امداد به این سفر معنوی اعزام شدند.

 

وی افزود: علاوه بر این تعداد، به مناسبت اربعین حسینی، کمک مالی و حمایتی برای حضوریک هزار و 400 مددجوی تحت حمایت کمیته امدادد امام (ره) فراهم شد که این کمک در بخش کمک برای دریافت ویزا و کمک هزینه سفر ارائه شد.

 

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: در سال جاری هم یک هزار و 328 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان قزوین به اردو اعزام شدند که از این تعداد 481 نفر به اردوی تربیتی و 847 نفر به اردوی زیارتی اعزام شده‌ اند.

 

وی گفت: از مجموع افراد اعزام شده به اردو 164 نفر مادران مددجو، 466 نفر در قالب اردوی مادران و دختران، 112 نفر اردوی دانشجویی، 179 نفر اردوی پسران و 200 نفر دختران مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) بوده ‌اند.

 

خوش نیت با اشاره به اردوی اعزامی به کربلای معلی ادامه داد: تاکنون 290 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) به عتبات عالیات اعزام شدند که برنامه این نهاد برای سال جاری اعزام سه هزار و 900 نفر از مددجویان به سفرهای زیارتی مختلف است که به طور میانگین هزینه اعزام هر مددجو 810 هزار تومان است که حدود 30 تا 40 درصد از محل کمک خیران و مابقی از منابع داخلی کمیته امداد تأمین می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اردوی زیارتی کربلا ویژه مددجویانی است که تاکنون به این سفر معنوی مشرف نشده ‌اند از این رو مددجویان با اولویت بندی به این سفر پر خیر و برکت اعزام می‌شوند.

 

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی و دینی در بین خانواده ‌های مددجو از اهداف اجرای طرح شوق زیارت و اعزام مددجویان به عتبات عالیات است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در حاشیه برگزاری نمایشگاه «عطرگل یاس» در محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی، ضمن تشکر از همکاری جمعیت هلال احمر در اجرای طرح یاس، گفت: بر اساس آنچه در روزهای آغازین این طرح برنامه‌ریزی شد، این اتفاق به بهترین شکل ممکن رخ داد و طرح یاس با موفقیت‌هایی همراه بود.

وی افزود: هر چه از زمان اجرای طرح یاس می‌گذرد، ظرفیت‌های ناشناخته آن بیشتر آشکار می‌شود. ما ظرفیت‌های زیادی داریم که اگر به کار گرفته شود، کشور در همه عرصه‌ها متحول می‌شود و امروز پروژه ملی طرح یاس یکی از این ظرفیت‌ها است،

بختیاری با اشاره به توانمندسازی و فعالیت ۳۰ هزار دختر در طرح یاس، خاطرنشان کرد: این توانمندسازی انجام شده به صورت عملی بوده، بنابراین حتماً در خصوص تفاهم‌نامه تجدید نظر شود و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح ملی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: سه هزار خانه هلال در این پروژه به کار گرفته شده است و امروز این خانه‌ها مرکز تربیتی در ۴۰۰ شهر و شهرستان است. خانه هلال برکات زیادی به همراه داشته است و دختران ما عزم خود را قوی‌تر در عرصه توانمندسازی و مهارت‌آموزی به کار گرفته‌اند.

بختیاری در پایان گفت: برای اربعین امسال ۳۰ هزار دختر فعال در این طرح به کربلا مشرف می‌شوند.

کد خبر 6099635

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود