Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:  بر اساس آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 95 با کاهش چشم گیر ورود کالای قاچاق به کشور عملا یک تحول بزرگ در عرصه اقتصادی ایجاد شد. این آمارها علاوه بر کاهش کمی میزان قاچاق کالا به یک نکته مهم دیگر هم اشاره داشت و تاکید میکرد ورود کالای قاچاق از مبادی غیر رسمی همچنان بالاست و بر این مبنا ورود کالای قاچاق از طریق رویه ته لنجی 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیارد دلار، از طریق معافیت مسافری 3.8 میلیارد دلار و از طریق کوله بری نیز رقمی در حدود 3.6 میلیارد دلار می‌باشد.

برای توجیه منطقی بودن این اعداد می‌توان به تعداد کوله برهای فعال در مناطق مرزی کشور اشاره کرد. زمانی که بدانیم بیش از 63 هزار کوله بر در 4 استان مرزی به واردات کالای مصرفی اشتغال دارند ورود سالیانه 3 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور از طریق کوله بری عدد عجیبی به نظر نمی‌رسد.

وقتی با نگاه تخصصی در این اعداد تامل میشود، کاملا منطقی و قابل قبول به نظر میرسند اما نکته قابل توجه آنکه حتی فعالان اقتصادی که از نزدیک پدیده قاچاق را دنبال می‌کنند، نسبت به آمارهای ارائه شده با دیده تردید برخورد میکنند و مسیر ورود کالای قاچاق به کشور را در مبادی رسمی جستجو می‌کنند.

هیئت دولت در ماههای گذشته مصوبه مهمی را برای ساماندهی به معافیتهای مناطق مرزی کشور برای اجرا به دستگاههای مختلف ابلاغ کرده است. در این مصوبه سقف معافیتهای لازم الاجرا برای فعالیتهای چون تجارت مرز نشینی، کوله بری و ته لنجی مشخص شده است. از سوی دیگر در حالی که هنوز برای مناطق آزاد تجاری تدبیری اندیشیده نشده است، چندی قبل در توافقهای صورت گرفته مقرر شد تا گمرک در مبادی خروجی مناطق آزاد مستقر شود همه این موارد حکایت از عزم محکم اما ناکافی دولت برای مبارزه با قاچاق دارد.

به این ترتیب در حالی که 9.6 میلیارد دلار کالا از طریق سه رویه مذکور وارد کشور می‌شود تنها 3.7 میلیارد دلار آن قانونی بوده و 7 میلیارد دلار مابقی قاچاق است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از آتش‌سوزی انبار کالای ۵۰۰ متری در منطقه شهرری خبر داد.

به گزارش میزان، ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی انبار کالای ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر فضای باز مجاورت انبار لوازم یدکی دوچرخه خبر داد.

وی گفت: در یک محوطه‌ چندین انبار و کانتینر کالا وجود داشت که آتش‌نشانان مانع رسیدن آتش به این نقاط شدند، اما صدای چندین انفجار در محل آتش‌سوزی شنیده می‌شود و سقف انبار نیز تخریب شده است.

ملکی گفت: این حادثه تاکنون مورد مصدومی نداشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود