Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آمریکا - همشهری‌آنلاین:
یک وکیل روس که هنگام کمپین ریاست جمهوری آمریکا با پسر ارشد دونالد ترامپ دیدار داشت، تاکید کرد دونالد جونیور وعده داد اگر پدرش در انتخابات پیروز شود می‌توان در قانون تحریم‌ها علیه روسیه تجدیدنظر کرد.

ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روسی جنجالی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از او خواسته تا مدارکی کتبی از درآمد غیرقانونی کمپین هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات پدرش ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ژوئن ۲۰۱۶ ترامپ جونیور و جرد کوشنر، داماد رئیس‌جمهور آمریکا با ناتالیا وسلنیتسکایا در برج ترامپ واقع در نیویورک دیدار کردند.

آنها اطلاع داشتند که این وکیل نماینده دولت روسیه است و این وکیل مدعی شد که می‌تواند اطلاعات مخربی علیه کلینتون ارائه کند. این خانواده بعدا مدعی شدند که جلسه مذکور کوتاه بود و هیچ دستاوردی نداشت.

ناتالیا وسلنیتسکایا گفت، او در جلسه مذکور حاضر شد تا مدارکی از فرار مالیاتی اهداکنندگان مالی دموکرات ارائه کند و علیه "قانون مگنیتسکی" که کنگره آمریکا سال ۲۰۱۲ تصویب کرد و طبق آن حدود ۴۰ تبعه روس با اتهام‌هاي نقض‌های حقوق بشری جدی تحریم شدند، لابی کند.

به گزارش ایسنا، این وکیل بادعا كرده ترامپ جونیور در آن جلسه گفت: اگر ما روی کار بیاییم، می‌توانیم این مساله را مجددا بازنگری کنیم و ببینیم که چه کاری می‌شود درباره آن انجام داد. می‌دانم که ممکن است جنجالی به وجود بیاید و ممکن است رسیدگی به آن زمان نیاز داشته باشد.

دونالد ترامپ جونیور قرار است در یک کمیته کنگره که درباره مداخله در کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و احتمال هم‌دستی با روسيه از سوی کمپین پدرش تحقیق می‌کند، شهادت دهد. این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا اتهام هم‌دستی را تکذیب می‌کند.

در همین حال یک مشاور سابق سیاست خارجی کمپین ترامپ در کنگره شهادت داده است که با یک مقام عالی‌رتبه روسی حین سفر سال گذشته به روسیه تماس داشته است.

کارتر پیج، یکی از مشاوران رایگان کمپین ترامپ بود که پیش از پیروزی او از این کمپین جدا شد.

این مقام به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که تماسی با آرکادی دوورکوویچ، معاون نخست‌وزیر روسیه داشته است.

در همین زمینه: نامه اوباما به آمریکایی‌های نگران از دست ترامپ ترامپ: پوتین فرد بسیار مهمی است ترامپ: من مهم‌ام نه بقیه سندرز، ترامپ را "رهبر غیرآمریکایی" خواند شناسایی نخستین متهم در پرونده رابطه ترامپ با روسیه کلینتون پول پرونده‌سازی علیه ترامپ در رابطه با روسیه را پرداخت کرد کارتر: رفتار رسانه‌ها با ترامپ "ناعادلانه" است هیلاری کلینتون: دیگر در انتخابات نامزد نمی‌شوم مشاور سابق ترامپ با جاوانکا می‌جنگد ترامپ: نفر بعدی در "شکار ساحره" بارون ۱۱ ساله است!

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت؛

دیروز آقای مصطفی ترک همدانی وکیل محترم دادگستری با محکوم شدن بخاطر شکایت مربوط به ۱۰ سال قبل سعید مرتضوی روانه زندان اوین شد تا دوره حبس ۹۱ روزه خود را سپری کند.

به گواهی بسیاری از کسانی که او را می‌شناسند، ترک همدانی فردی متدین، متعهد، مسلط به حرفه وکالت، باسواد و دلسوز است و با وجود سنگ اندازیها و مزاحمت‌های فراوان در دولت احمدی نژاد، از انجام وظایف خود باز نماند.

اطلاعات حقوقی من قطعا ناقص است اما ضمن احترام به روند قضایی طی شده ، به شهادت دوستان حقوقدان، حق ترک همدانی این نبود که امروز پشت میله های زندان باشد.

عناوین انشاء شده در مجموعه قوانین کیفری تحت عنوان جرم و مجازات از دو جنبه‌ مختلف قابل توجه هستند،از یک سو تکلیفی است که هریک از شهروندان با آن روبه‌رو هستند و از طرفی حقوقی است که حاکمیت به منزله‌ی قائم مقام ملت در راستای انتظام جامعه در مقام استیفاء از آن برآمده با تحمیل مجازات بر ناقضان قانون دیده می‌شود.پیرو چنین قاعده‌ای به همان میزان که قانون حکومت و شهروندان را به رعایت مقررات الزام می‌دارد حقوقی نیز برای طرفین منازعه تعریف می کند .

تصویر نهایی تحقق این قاعده در عدالت از جنبه های مختلف اجتماعی و قضایی به منصه ظهور می رسد با این وصف آنچه که اخیرا برای آقای مصطفی ترک همدانی رخ داده قابل نقد است‌.

وی در کسوت وکیل دادگستری دارای یک وظیفه صنفی و ذاتی‌ در جهت دفاع از حقوق عامه‌ ملت است که این امر در قالب نقد عمکرد حاکمیت و ابواب جمعی وابسته به ارکان حکومت خاصه دستگاه قضایی تبلور می‌یابد.

بدون تردید توقعی که مردم از قضات در قانون‌مداری و تمکین به قانون دارند خیلی بیشتر از سایر شهروندان است . لذا چنانچه شخصی که سابقه‌ قضاوت و دادستانی در دستگاه قضا دارد علیرغم اشراف بر موازین قانونی در مسئولیت اجرایی مقررات را نادیده بگیرد بی شک عملکرد وی قابل نقد است چرا که در چنین فرضی سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. لذا عطف به همان تکلیف صنفی و ذاتی مصطفی ترک همدانی مراتب لزوم رعایت قانون را متذکر شده، دادستان سابق (سعید مرتضوی) را به تمکین از قانون دعوت می‌کند.

با این وصف ضمن اشاره به این امر که مجموعه مطالب منتشر شده از سوی این وکیل دادگستری پیش از آنکه جنبه خبری و رسانه ای داشته باشد تا در قالب نشر اکاذیب واجد عنصر قانونی این جرم تلقی گردد شرح ماوقعی است مستند به اسنادی که در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده و لذا واجد وصف اسناد رسمی است و نکته جالب آنجاست که شاکی پرونده وی یعنی سعید مرتضوی پیشتر به موجب همین مستندات محکوم شده است .

حال که دست بر قضا اعاده دادرسی مرتضوی پذیرفته و برائت حاصل کرده منصفانه نیست که حکم برائت وی را دلیلی برای محکومیت دیگری قرار دهیم،چرا که بدین سان چهره ی عدالت از آن زیبایی که برای آن تصور می شود دور خواهد شد .

سعید مرتضوی نزد افکار عمومی شناخته شده است و داوری مردم درباره او بسیار روشن است. ترک همدانی را هم خواص،خوب می شناسند و خلوص نیست و صفایش را می دانند.

امیدوارم قوه قضاییه که در دوسال اخیر اصلاحات پرشتابی را در دوره ریاست جناب آقای محسنی اژه ای آغاز کرده و تصویری موجه از این قوه را در برابر دیدگان ملت قرار داده، اجازه ندهد با چنین اتفاقی کام عدالت تلخ شود.

یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف که زندانی شده. تا بزرگان قضا را زین دو نفر، با که عنایت باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903320

دیگر خبرها

  • واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا