Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@03:27:00 GMT

◄ ضوابط جدید در حمل‌ونقل جاده‌ای تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۴۰۰۰

◄ ضوابط جدید در حمل‌ونقل جاده‌ای تدوین می‌شود

تین‌نیوز | 

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در آستانه یک‌سالگی ابلاغ منشور حقوق مسافر در سفرهای جاده‌ای گفت: بیشترین شکایت‌ها از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بخش تأخیر سفرها، پذیرایی نامناسب مهماندار و مسافرگیری در حین سفر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از هفته‌نامه حمل‌ونقل حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به یک‌سالگی ابلاغ منشور حقوق مسافر در سفرهای جاده‌ای، گفت: در آستانه یک‌سالگی اجرای این منشور، مسافران آگاهی نسبی از حقوق اولیه خود کسب کرده‌اند و بیشترین شکایت‌ها در بخش تأخیر سفرها، پذیرایی نامناسب مهماندار و مسافر گیری در حین سفر است که نیاز بیش‌ازپیش به اصلاح وضعیت شرکت‌های مسافربری را آشکار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اهداف ابلاغ این منشور گفته است: یکی از راه‌های تحقق حقوق شهروندی و رعایت اصل مشتری مداری در صنعت حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری، تدوین و تلاش برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن منشور حقوق مسافر است. با همین هدف و در جهت رعایت حقوق و شأن و منزلت استفاده‌کنندگان از بخش حمل‌ونقل عمومی مسافر، منشور حقوق مسافر با اهداف مهمی تدوین و آذرماه سال گذشته به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل ابلاغ شد.

شهرکی در خصوص اینکه این منشور در کدام استان‌ها اجرایی شده و چه بازخوردی داشته است؟ گفته است: این منشور از سوی کلیه ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در همه استان‌ها به تشکل‌های صنفی و شرکت‌ها و مؤسسات مسافربری ابلاغ‌شده و نحوه اجرای آن از طریق دفاتر نمایندگی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها در پایانه‌ها، مجموعه تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل، کمیته ارتقای سطح خدمات که متشکل از تمامی دستگاه‌های مرتبط در این خصوص و نیز در قالب نظارت‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی، مورد نظارت و کنترل قرارگرفته است.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تخلفات و شکایاتی که تاکنون گزارش‌شده اشاره کرد و گفت: متأسفانه، موضوع عمده موارد، تأخیر درحرکت وسیله نقلیه از مبدأ حرکت، نصب نشدن برچسب روی توشه مسافر، پذیرایی نامناسب مهماندار حین سفر و مسافر گیری در حین سفر و تأخیرات ناشی از این امر بوده است. وی توضیح داد: البته دلیل تأخیر، کاهش تقاضا و متناسب نبودن میزان سرمایه‌گذاری با ایجاد درآمد در این بخش است که امیدواریم با اجرای طرح شبکه «سیر همنام»، بخش زیادی از مشکلات موجود مرتفع شده و باعث اقتصادی‌تر شدن و ارتقای بهره‌وری و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات و ایمنی سفر و رضایت مسافران شود.

به گفته شهرکی ثانوی بعد از حدود یک سال از ابلاغ این منشور، این قانون خروجی مهمی داشته و توانسته است در جهت افزایش کیفیت در حوزه حمل‌ونقل بین‌شهری تأثیرگذار باشد.

وی گفت: خروجی ابلاغ این بخشنامه آگاهی مسافران از حقوق خود و متعاقب آن وصول پیشنهادها، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص اقدامات شرکت‌ها و مؤسسات مسافربری، نحوه ارائه خدمات و... بوده و با استفاده از نتایج گزارش‌های دریافتی و در کنار آن نظرسنجی‌هایی که در این زمینه در مقاطع مختلف سال انجام شده است، ضوابط جدید در بخش حمل‌ونقل تدوین می‌شود یا ضوابطی که نیاز به اصلاح دارد، مورد بازبینی و اصلاح قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه شرکت‌های حمل‌ونقل نیز با اصلاح وضعیت خود درصدد اخذ رضایت مسافران هستند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پس از عقد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای با تاجیکستان، با اشاره به سیاست کلی دولت جمهوری اسلامی ایران بر توسعه مناسبات با همسایگان و کشور‌های منطقه، امکان به وجود آمده را نه فقط آغاز عصر جدیدی از تقویت مناسبات حمل‌ونقل جاده‌ای، بلکه سرآغازی برای تعمیق مناسبات ۲ کشور در همه حوزه‌ها دانست که با زبان، پیشینه، فرهنگ و ارزش‌های مشترک، دارای همبستگی عمیق هستند.

وی همچنین به موقعیت راهبردی قلمرو ایران به‌عنوان پل ارتباطی چین و آسیای میانه با آسیای غربی و اروپا و از سوی دیگر ظرفیت‌های عمیق بنادر جنوبی ایران در دسترسی به اقیانوس هند و حوزه خلیج‌فارس، به‌عنوان مسیری مناسب، امن و کوتاه برای دسترسی ناوگان تاجیکستانی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، در ادامه نشست «شایسته سعید مرادزاده» معاون وزارت نقلیات تاجیکستان نیز با قدردانی از میزبانی طرف ایرانی و تأکید بر فرصت فوق‌العاده اجلاس حاضر برای احیای ظرفیت‌های عظیم بین دو ملت عمیقاً نزدیک، بر موقعیت تاجیکستان بر قرارگیری در قلب آسیای مرکزی، به‌عنوان کشوری با ظرفیت‌های پنهان در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل و به‌طور تاریخی دارای جایگاه مهمی در جاده ابریشم تأکید کرد.

در ادامه نشست طرفین با تأکید بر ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت‌های راهگذر‌های بین‌المللی از جمله KTAI، مسیر جنوبی راهگذر شرقی- غربی و شاخه شرقی راهگذر شمال- جنوب، بر موضوعاتی از جمله تطبیق آمار تردد و تجارت، تقویت امکانات بین‌راهی، برنامه عمل خدمات راهداری، مبادله مجوز‌های تردد، اطلاع‌رسانی هزینه‌های رسمی پرداخت مرزی و اجتناب از پرداخت‌های غیررسمی، روزآمدسازی مقررت تردد و اقامت، تسهیل روادید، جزئیات مشکلات تردد در قلمرو یکدیگر و هم‌افزایی مشارکت در اتحادیه‌های اوراسیا و شانگهای را مورد تبادل نظر فنی قرار دادند.

در خاتمه نشست، رئیس هیات تاجیک از مدیریت عالی سازمان جهت شرکت در همایش «راهی به‌سوی تین‌شیان» در شهر دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) در ماه آتی میلادی، دعوت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان