Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، قدیر موسی‌خانی اظهار داشت: این مانور با هدف افزایش توانایی و مهارت عملیاتی نیروهای آتش‌نشانی، همکاری تیمی بین آتش‌نشانان ایستگاه‌های مختلف و بازآموزی نحوه کنترل، مقابله و رفع آلودگی ناشی از نشت مواد شیمیایی خطرناک با حضور آتش‌نشانان ایستگاه‌های دو، سه ، چهار و پنج در روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه سال جاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق سناریو برنامه‌ریزی شده این مانور (نشت مواد شیمیایی از یک دستگاه کامیون)نیروهای آتش‌نشانی با مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و البسه مخصوص مواد شیمیایی خود را به محل رساندند و پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه و زون‌بندی منطقه عملیاتی با استفاده از تجهیزات ویژه حوادث مواد شیمیایی نسبت به رفع نشت، تخلیه اضطراری و انتقال این مواد به منطقه امن اقدام کردند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری این‌گونه مانورها موجب افزایش آمادگی نیروهای آتش‌نشانی و ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر در میان آتش‌نشانان می‌شود، عنوان کرد: آتش‌نشانان پس از بازآموزی کدهای شناسایی مواد خطرناک و تمرین نحوه رفع آلودگی ناشی از انتشار این مواد به مأموریت خود پایان دادند.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ افسرکشیک سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:  طي تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت ۱:۳٠ دقيقه بامداد جمعه ۷ ارديبهشت ماه از آتش سوزي مغازه شيريني فروشي واقع در خیابان شهدای قزوين خبر داده شد، که بلافاصله ستادفرماندهی این سازمان ۱ اکيپ اطفاء حريق از ايستگاه ۳مولوی اين سازمان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسيده و آتش نشانان مشاهده کردند، حریق از تابلوی مغازه شروع ودرحال سرایت به داخل مغازه بود که دود غليظي در حال خروج است.

معروفی افزود : آتش نشانان با سرعت عمل با ورود به داخل مغازه و شناسايي کانون حريق نسبت به خاموش کردن آتش با کمترين خسارت ممکن و تخليه دود از مغازه اقدام کرده و محل حادثه را ايمن سازي کردند.

وي گفت : علت بروز آتش سوزي از سوي کارشناسان علل حريق سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در دست بررسي است.

دیگر خبرها

  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان