Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با تشریح جزئیات ورود زائران به کشور، گفت: در جلسه امروز ستاد مرکزی اربعین، موضوع مدیریت بازگشت زائران بحث و در دستور کار قرار گرفت.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری پانزدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور اعضای این ستاد، اظهار کرد: محوریت این جلسه بحث مدیریت بازگشت زائران به کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صبح امروز در مرز مهران ۴۱ هزار زائر خارج و ۴۵ هزار زائر وارد کشور شده اند، گفت: در مرز شلمچه نیز وضعیت به همین شکل بوده است و آمار خروج زوار نسبت به ورود آنها به کشور کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه این آمار حکایت از بازگشت زائران به کشور دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار خروجی در این روزها، در مجموع تا به امروز ۵۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران به کشور بازگشته اند.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز مدیریت شد که همه امکانات مجددا بررسی شود، تصریح کرد: این امکانات خدمات زیربنایی اعم از گیت، آمادگی پلیس راه، راهور، نیروی انتظامی  و دستگاه هایی که با این مجموعه همکاری می کنند بوده است.

حیدری ادامه داد: در حوزه اسکان و تغذیه نیز درخواست شد که مجددا امکانات بررسی شود زیرا از عصر روز پنج شنبه، جمعه و شنبه شاهد بازگشت زائران هستیم.

وی با بیان اینکه تأکید شد که کمیته حمل و نقل و سوخت تدابیر لازم را اندیشیده و همه ناوگان خود را بررسی مجدد کند، افزود: در صورت وجود کمبود این امکانات به اندازه کافی در بخش عمومی و خصوصی تجهیز شود.

به گفته این مسئول از امروز آمادگی برای پذیرایی از بازگشت زائران اربعین حسینی را داریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات رخ داده سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه گفت: گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم هستند صادر شود تا شاهد بروز ازدحام جمعیت در چذابه نباشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: امروز کمیته‌های ذیل ستاد اربعین به تشریح گزارش کارهای صورت گرفته پرداختند؛ خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم انجام تمهیدات لازم به همین منوال تداوم داشته باشد.

وی افزود: مباحث اصلی در جلسه امروز در رابطه با حمل و نقل بود با این هدف که زائران بتوانند با سهولت تردد کنند. در بخش راه‌آهن نیاز است در مسیر خرمشهر تا شلمچه ریل باس فراهم شود. همچنین از خرمشهر تا اهواز در زمینه حمل و نقل شرایط باید بهتر شود.

حسینی‌محراب ادامه داد: یکی از پروژه‌های اصلی استان چهار بانده کردن پنجاه کیلومتر از جاده اهواز به خرمشهر است. خوشبختانه بودجه‌های اولیه برای آن در نظر گرفته شده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بناست امسال به میزان ده کیلومتر از هر دو سوی جاده (جمعا 20 کیلومتر) تعریض و آسفالت شود.

استاندار خوزستان افزود: پیمانکار آن هم در حال حاضر مشغول به کار است اگر چه در سالهای گذشته روند کار با کندی همراه بوده است امیدواریم این مسیر که از شاهراه‌های اصلی ما در اربعین است توسط مسئولان وزارت راه به عنوان یک پروژه ملی با جدیت دنبال شود.

رییس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در مسیر طریق الحسین که در واقع جاده اهواز تا چذابه است دو تا سه موضوع باقیمانده است. یک مورد پل حمیدیه است که پیمانکار در حال ساخت آن است. البته این پل برای استفاده زائران به امسال نخواهد رسید. اما امیدواریم کار ساخت آن به سرعت انجام شود.

حسینی محراب افزود: موضوع دیگر پل کمربندی سوسنگرد است که به رفع ترافیک کمک شایانی میکند که در دست پیگیری است. مسأله سوم نیز پل سابله است که ساخته شده است اما جاده منتهی به دو سوی پل باید آسفالت شود که در اربعین مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بحث حمل و نقل زائران از مبادی ورودی به استان بسیار حائز اهمیت است که دنبال این هستیم که با تامین اتوبوس، هواپیما و قطار به میزان لازم امکانات مناسبی در اختیار زائران قرار گیرد همچنین بناست برای آن دسته از افرادی که با وسایل شخصی مراجعه می‌کنند چهل هکتار زمین به پارکینگ شلمچه الحاق شود و امیدواریم تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ ها تدارک دیده شود.

حسینی‌محراب گفت: حدود هزار موکب در استان و تعدادی نیز در آن سوی مرز به زائران خدمت رسانی میکنند که از فضل و کرامت این عزیزان صمیمانه قدردانی می‌کنیم و انشاالله با کمترین موانع مستقر شوند و بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: مباحث مربوط به آب شرب و ذخیره آن در مخازن شلمچه و چذابه مطرح شد. مخزن آب شرب در چذابه حدود 80 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و چذابه آب پایداری داشته باشد. در شلمچه خوشبختانه مسئله آب شرب پایدار حل شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده ‌و در تلاش هستیم مشکلاتی که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الائمه (ع) رخ داد رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پایان تمرین استقلال با هجوم هواداران به زمین + ویدیو
  • پایان تمرین استقلال با هجوم هواداران به زمین
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین