Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@16:20:27 GMT

شیوع آنفلوآنزای مرغی درآذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۷۱۹۳

آنفلوآنزای مرغی اخیراً در برخی کشورها از جمله کشور ما شیوع پیدا کرده و نمونه‌هایی از این آنفلوانزا در استان ما نیز مشاهده شده که توسط نهادهای ذی‌ربط از جمله دامپزشکی، جهادکشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی رصد و پایش می‌شود. ناطقان: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: آنفلوآنزای مرغی اخیراً در برخی کشورها از جمله کشور ما شیوع پیدا کرده و نمونه‌هایی از این آنفلوانزا در استان ما نیز مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد جهانسری در نشست بررسی و آسیب‌شناسی شیوع آنفلوآنزای مرغی در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: آنفلوآنزای مرغی اخیراً در برخی کشورها از جمله کشور ما شیوع پیدا کرده و نمونه‌هایی از این آنفلوانزا در استان ما نیز مشاهده شده که توسط نهادهای ذی‌ربط از جمله دامپزشکی، جهادکشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی رصد و پایش می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که با آغاز فصل سرما و کوچ پرندگان، احتمال شیوع این بیماری در سراسر کشور افزایش یافته است.

جهانسری گفت: خوشبختانه این موضوع در استان جای نگرانی ندارد و اگر مشکل حاد باشد قرارگاه زیستی استان آماده همکاری با نهادهای ذی ربط است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ادامه داد: با وجود اینکه در استان مشکل خاصی در این مورد نداریم اما رعایت نکات بهداشتی همانند تهیه مرغ و تخم مرغ از مراکز مجاز و بهداشتی زیر نظر سازمان دامپزشکی، عدم خرید طیور از بازارچه‌های غیر بهداشتی و محلی و نیز عدم شکار پرندگان مهاجر و خوردن آنها لازم و ضروری است.

وی همچنین توصیه کرد تا همشهریان در صورت مشاهده لاشة طیور از تماس مستقیم با آن خودداری کرده و سازمان دامپزشکی را مطلع کنند. منبع: تسنیم برچسب ها: آنفلوآنزای مرغی ، آذربایجان‌شرقی ، آنفلوانزا

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی

بخش‌هایی از مناطق شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی ییلاقی است و در این مناطق کوچ نشین‌ها و عشایر ساکن هستند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما مسیر‌های مواصلاتی این مناطق به صورت خاکی و خطرناک است به همین جهت با ارسال پیام از مسئولان درخواست هموارسازی این مسیر‌ها را کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و درود، درخواست اصلاح راه‌های عشایرنشین و کوچ نشین شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی را داریم. مسیر‌های ییلاق شهرستان اهر خیلی نامناسب و پرخطر است باید گاردریل و بتن ریزی شود هنگام بارندگی خطر بیشتری جان اهالی را تهدید می‌کند. این مسیر‌ها خاکی و درخواست شن ریزی، ماسه ریزی و یا آسفالت را داریم.

منبع: ابراهیم مرادی - آذربایجان شرقی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس