Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، مهدی عباسی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: امام حسین متعلق به  یک نسل و دین خاص نیست  و در عزاداری‌های امام حسین (ع) همواره بحث آزادگی و حریت این امام بزرگوار مطرح است.

وی اظهار کرد: قیام عاشورا درسی برای  تمام بشریت است و باید این قیام به تمام دنیا منتقل شود و امروز با توجه به شرایط کنونی جهان ضروری است پیام قیام امام حسین (ع) در جهان به خوبی تبیین و منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: در این برهه زمانی باید از ابزارهای جدید برای انتشار قیام عاشورا استفاده شود و کسی با برگزاری عزاداری به صورت سنتی  مخالف نیست ولی برای ترویج این قیام باید از فضای مجازی و رسانه ها استفاده شود.

عباسی با اشاره به برگزاری سومین سوگواره ملی میعاد گاه عاشورایی، گفت: سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان یک برنامه ملی است و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان زنجان برای سومین سال مسئول دبیر خانه سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی است.

وی به اهداف برگزاری این سوگواره اشاره کردو گفت: ترویج سبک زندگی و سیره ائمه معصومین،بدعت شناسی، انتقال پیام عاشورا، ترویج هنر انقلاب امام حسین (ع) از اهداف مهم این سوگواره است و میعادگاه عاشورایی در سال نخست خود در ۶ بخش کار را آغاز کرد و ۴ هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و ۳۰ نفر به عنوان برگزیده در این سوگواره تجلیل شدند و اختتامیه در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد که بیش از ۲۰۰۰ دانشجو در برنامه اختتامیه دومین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» حضور داشتند و امسال آثار ارسالی با کیفیت تر ازسال های گذشته خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان ابراز کرد: پنج کمیته کمیته اجرایی، علمی و محتوایی، برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات و هیأت داوران برای این سوگواره پیش بینی شده  و هیأت داوران از افراد شاخص کشوری هستند.

وی افزود: در سومین دوره سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان  در دو بخش ویژه مدافعان حرم و عکس پیاده‌روی اربعین است و مهلت ارسال آثار به سومین سوگواره میعاد گاه عاشورایی تا یکم آذرماه است و  علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق آدرس www.roozevaghee.ir  به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان بر لزوم استفاده از هنر در انتشار و انتقال قیام امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: در بسیاری از موارد یک عکس کارآیی بیشتری نسبت به سخنرانی دارد. 

عباسی یاد آورشد:  امروز فضای مجازی به یک آسیب تبدیل شده و باید این آسیب به فرصت تبدیل شود و تحقق این امر مستلزم این است که برنامه ریزی و مدیریت لازم در دستور کار قرار گیرد.

true برچسب ها : جهاد دانشگاهی ماه محرم مهدی عباسی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟

خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)