Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا-سازمان امنیت فدرال روسیه از متلاشی شدن چندکانون افراط گرایان درشهرهای استان مسکو، کراسنایارسک، قازان، سامارا و ساراتف و دستگیری شماری از افراط گرایان تحت رهبری ویاچسلاو مالتسوف رهبر جنبش آرات پادگاتفکا خبر داد که قصد حمله به ساختمان های دولتی و برپایی ناآرامی داشتند.

به گزارش ایرنا، سازمان امنیت فدرال روسیه روز سه شنبه صحنه هایی از حمله همزمان به چند خانه افراط گرایان در شهرهای مختلف روسیه را پخش کرد که در آن چندین قبضه سلاح گرم و سرد و مواد آتش زا که از افراط گرایان گرفته شده بود، نشان داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در بخش های خبری خود این فیلم کوتاه خبری را پخش کرد و گفت که افراط گرایان جنبش آرات پادگاتفکا قصد داشتند در روزهای چهارم و پنجم نوامبر (شنبه و یکشنبه گذشته) در جشن های روز وحدت روسیه چند ساختمان دولتی را مورد حمله قرار داده و به آتش بکشند.
گفته می شود ویاچسلاو مالتسوف رهبر جنبش آرات پادگاتفکا نیز به گرجستان و سپس مولداوی فرار کرده و از آنجا خود را به پاریس رسانده است.
ماموران امنیتی روز یکشنبه بیش از 300 نفر از شرکت کنندگان در تجمع افراط گرایان جنبش آرت پادگاوفکا تحت رهبری مالتسوف را در مسکو دستگیر کردند.
شمار دستگیر شدگان در شهرهای مختلف روسیه از این جنبش افراط گرا به حدود 400 نفر رسید.
رسانه های روسی اعلام کردند اعضای این جنبش قصد داشتند تا ناارامی های گسترده ای را در شهرهای روسیه برپا کنند و هدف آنها ایجاد وضعیت مشابه اوکراین سه سال پیش بود که بر اثر ناآرامی های مخالفان دولت ویکتور یانوکوویچ سرنگون شد.
ایتارتاس به نقل از یک مقام روسی در مسکو نوشت: از افراد بازداشت شده چاقو، پنجه بوکس و وسایل ممنوع دیگر گرفته شده است. این امر نشان می دهد که شرکت کنندگان در این اجتماع با آمادگی و برنامه قبلی در آن شرکت کردند و برای مقابله با نیروهای امنیتی آماده شده بودند.
وی خاطرنشان کرد: افراد بازداشت شده به چند مرکز پلیس منتقل شدند و برای آنها پرونده تخلفاتی تشکیل می شود.
جنبش «آرت پادگاتوفکا» (به زبان روسی به معنی آتش تهیه توپخانه) با حکم دادگاه روسیه افراط گرا شناخته شده است.
شبد*391**9122**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از راهکارهای پیشنهادی، استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و دارایی‌های مالی دیجیتال است که محسن رحیمی، وابسته بازرگانی سفارت ایران در مصاحبه با رسانه‌های روسی به آن اشاره کرد.

رحیمی تاکید کرد: استفاده از روبل‌ دیجیتال و ریال‌ دیجیتال می‌تواند فرآیندهای تجاری بین دو کشور را ساده‌تر و به کاهش تاثیر تحریم‌های موجود کمک کند.

او در اواخر ماه آوریل از برنامه‌های ایران برای راه‌اندازی پروژه آزمایشی با هدف پذیرش کارت‌های پرداخت میر روسی خبر داد.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902296

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند