Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: تحلیلگر روزنامه هاآرتص معتقد است سیاست های خارجی عربستان سعودی با شکست مواجه شده و آل سعود تنها دستاورد خود را در تحکیم رابطه با «ترامپ» و اجبار حریری به استعفا می دانند که قطعا اهداف این اقدام نیز محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رای الیوم، «تسفی بارئیل» تحلیلگر امور عربی روزنامه هاآرتص معتقد است برخی شاهزادگان و وزرای سابق سعودی که به اتهام فساد بازداشت شده اند، در گذشته ای نه چندان دور در انتقاد از سیاست های خارجی آل سعود تردید نداشته و نوک پیکان انتقادات خود را متوجه «ملک عبدالله» و «محمد بن سلمان» داشته و آن دو را به شکست سیاست های خارجی خود متهم کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تحلیلگر تأکید کرده است جنگ در یمن همچنان پایانی نداشته و ارتش عربستان با سیاست های شاه و پسرش در باتلاق آن فرو رفته است. او در ادامه افزود که با وجود هزینه های هنگفت آل سعود برای سرنگونی «بشار اسد» مدیریت بحران سوریه از دست عربستان خارج و به دست دیگران افتاده است.

 

علاوه بر این، تحلیلگر اسرائیلی گفت که بحران با قطر در نگاه برخی شاهزادگان طرحی نابجا و اشتباهی بزرگ بوده که در نهایت به بی ثباتی شورای همکاری خلیج فارس منجر شد و قطر را به تغییر سیاست های خود مطابق میل آل سعود وادار نکرد.

«تسفی بارئیل» تأکید کرد مداخله شاهزاده بن سلمان در جنگ اسرائیل و فلسطین تا کنون برای عربستان نتیجه ای در بر نداشته و اجبار «سعد حریری» نخست وزیر لبنان به استعفا یک اقدام پوچ و اشتباه است که تحقق اهداف آن و در صدر آنها وارد کردن کشور لبنان به آشوب و هرج و مرج به منظور تخریب جمهوری اسلامی ایران بسیار بعید به نظر می رسد.  

 

این تحلیگر اسرائیلی در ادامه گفت تنها دستاوردی که دربار پادشاهی آل سعود می توان در مورد آن لاف غرور بزنند، تحکیم ارتباط با «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمریکا است.

 

او در بعد دیگر به طرح های اقتصادی بسیار بزرگ اعلام شده از سوی ولی عهد سعودی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه بیش از ده میلیون کارگر خارجی در عربستان حضور دارند، در مورد اجرایی شدن این پروژه ها نقطه ابهام باقی گذاشت و با اشاره به اقدام عربستان در کاهش کارگران خارجی، اجرای طرح های اقتصادی اخیر را منوط به حضور آنها دانسته و این مورد را نمونه بارز فاصله بسیار بین برنامه و اجرا در عربستان تحت فرمان شاهزاده بن سلمان برشمرد.

 

این شرق شناس اسرائیلی تأکید کرد جنگ علیه فساد تا این لحظه هیچ دستاوردی نداشته است که دلیل آن ریشه ای بودن فساد در عربستان است تا جائیکه بدون پرداخت رشوه به کارکنان وزارتخانه های مختلف هیچ طرحی اجرائی نخواهد شد.


«تسفی بارئیل» چنین نتیجه گیری کرد که اقدامات اخیر عربستان در مبارزه علیه فساد ممکن است به منظور سرعت بخشیدن به انتقال قدرت از شاه سلمان به پسرش «محمد» صورت گرفته باشد، زیرا شاهزادگان و وزرای سابق بازداشت شده به شاخه دوم خاندان پادشاهی که از دید شاه و ولی عهد مخالف انتصاب بن سلمان به پادشاهی بوده، منتسب هستند.

 

 

 

پایان پیام/478

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) قصه همیشگی اهواز پس از باران

(تصاویر) قصه همیشگی اهواز پس از باران

دیگر خبرها

  • علت مشکلات جیدون سانچو در منچستریونایتد از زبان تیری آنری (زیرنویس فارسی)
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • منچستریونایتد یا دورتموند؟ بررسی وضعیت فصل آینده جیدون سانچو توسط میکا ریچاردز و تیری آنری (زیرنویس فارسی)
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • (تصاویر) قصه همیشگی اهواز پس از باران
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم