Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@21:52:18 GMT

۲۲ خانه شهید هرمزگان به حسینیه تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۳۸۶۲

۲۲ خانه شهید هرمزگان به حسینیه تبدیل شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: ۲۲ خانه شهید در هرمزگان توسط والدین این عزیزان در استان به حسینیه تبدیل شده است.

محمدرضا پاکدامن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، با اشاره به جایگاه خطیر شهدا در زندگی همه احاد ملت ایران اسلامی اظهار داشت:‌ در این سال‌ها و هر چه جلوتر می‌رویم شاهد افزایش علاقه‌مندی مردم و جامعه به فرهنگ شهادت و شهدا هستیم و در این راستا که هر روز این شجره طیبه در حال جوانه زدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بین نفش خانواده و بازماندگان شهدا نیز در نوع خود بسیار مثال‌زدنی است و گویا هنوز خانواده شهدای عزیز با انگیزه و شور قابل وصفی در حال تداوم راه فرزندانی هستند که روزی آنها را برای جبهه و دفاع مقدس آماده کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان از خانواده شهدا و فرهنگ ملموس به جا مانده از شهدا به عنوان گنج‌های معنوی بی‌پایان برای تمامی اقشار به ویژه جوانان یاد کرد و افزود:‌ در رویدادی بسیار قابل تامل و توجه، مطلع شده‌ایم که در سال‌های اخیر تاکنون 22 واحد مسکونی مربوط به خانواده شهدا که محل تولد شهدا نیز بوده است، به طور خودجوش به حسینیه و محلی برای برپایی عزاداری سرور و سالار شهیدان تبدیل شده است که خود جای قدردانی از این عزیزان دارد.

پاکدامن از این حسینیه‌ها با عنوان حسینیه شهید یاد کرد و افزود: رویه کاری حسینیه شهید به این نحو است که در اغلب مناسبات مرتبط با ائمه اطهار در منزل والدین شهدا که میزبان مراسم و به عنوان متولی حسیینه شهید هستند، مراسم مربوطه برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ علاوه بر برپایی مراسم، والدین گرامی شهدا در این 22 حسیینه شهید که به نوعی محل زندگی خود آنها نیز در قرار دارد، اقدام به نصب بنرها و پارچه‌ها نوشته‌های مرتبط به ایام و مناسبت‌های ماه محرم کرده‌اند که این امر سبب ایجاد فضایی معنوی شده و مضاف بر اینکه در محله‌هایی که این حسینیه‌ها واقع شده‌اند به خوبی برای افراد قابل شناسایی و تشخیص هستند.

این مسئول یادآور شد: در این حسینیه‌ها همچنین تصاویر و تمثال شهدای محله و شهدای مطرح شهرستان‌ مربوطه و یا استان نیز در کنار وصیت‌نامه‌ آنها قرار داده شده است که این امر می‌تواند کمک زیادی به شناخت هر چه بیشتر جوانان ایثارگر وطن در سال‌های دفاع مقدس بکند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در پاسخ به سئوالی افزود: شک نداریم که تعداد حسینیه‌های شهید از تعدادی که ما موفق به شناسایی و ثبت آنها در استان شده‌ایم بسیار بیشتر است.

پاکدامن افزود:‌ از آنجایی که خانواده شهدا این نمونه فعالیت‌ها را قلبی و بدون هیچ چشم‌داشتی انجام می‌دهند، آمارگیری از این حسینیه‌ها امری مشکل و زمان‌بر است، اما چیز مشخص اینکه ما در حال حاضر در هرمزگان 22 نمونه از این حسینیه‌ها را شناسایی کرده‌ایم که به محل‌های دائمی برای برگزاری و نشست‌های مذهبی مردم و نزدیکان به والدین شهدا شده است.

به گزارش تسنیم، از استان هرمزگان در دوران دفاع مقدس یک هزار و 150 نفر از اعزام شوندگان به جبهه به شهادت رسیده‌اند، همچنین این استان در قبل از پیروزی انقلاب، ترورهای سال‌های قبل از جنگ و حادثه هواپیمای مسافربری ایرباس نیز ده‌ها شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

انتهای پیام/

R7720/P1336/S6,58/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزیزد، این مراسم با حضور قشر‌های مختلف مردم به یاد ۵۴ شهید شهر شاهدیه در حسینیه ثارالله برگزار شد.
 مراسمی معنوی که یک مهمان ویژه داشت. 


پیکر پاک شهید گمنامی که حال و هوای مراسم را دگرگون کرد. 


حجت الاسلام و المسلمین رفیعی سخنران ویژه این مراسم بود. 


وی در سخنانی به بیان فضیلت‌های شهدا پرداخت و گفت:خیر دنیا و آخرت و رسیدن به رستگاری میسر نمی‌شود مگر با تبعیت از فرمان الهی و اولیای الهی. 


مردم در این مراسم باردیگر با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید پیمان بستند و اعلام کردند با پیروی از ولی فقیه زمان و پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی راه آن عزیزان را ادامه می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدا همراه با تشییع پیکر شهید«فیضی زاده»
  • محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه
  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • خانه پیرمردی که بعد ۵۱ سال سند دار شد
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • تصاویر دو شهید معلم حادثه تروریستی کرمان در حسینیه امام(ره)
  • خانه مادر شهیدی که دیوارهایش مزین به عکس شهدا است
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد