Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در جلسه‌ی شورای مسکن استان بر ضرورت توجه بیشتر به مشکلات مسکن مهر در شهر جدید سهند تاکید کرد.

وی افزود: برای تامین اعتبارات خدمات روبنایی در شهر جدید سهند باید میزانی از اعتبارات استانی را به این امر اختصاص دهیم؛ چراکه بودجه‎ی شهرستان‎ها از عهده‎ی تامین این مخارج برنمی‎آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملکرد بانک‎ها در زمینه‎ی اعطای تسهیلات گفت: با توجه به این که پروژه‎ی مسکن مهر در مراحل پایانی خود قرار دارد، بانک‎ها باید در اعطای تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر سریع‌تر عمل کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارائه‎ی گزارش شفاف از وضعیت مسکن مهر در استان بیان کرد: ارائه‎ی گزارش مختصر و مفید، آمار و ارقام رند توجه شنوندگان را کاملا به موضوع مورد بحث معطوف می‎کند و بالعکس گزارش طولانی که حاوی آمار و ارقام پیچیده است، شنونده را سردرگم می‎کند.

«محمد صادق پورمهدی»، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این که مسکن مهر در استان ما مشکل زیرساختی ندارد، اظهار کرد: استان ما با داشتن 120 هزار واحد مسکن مهر تنها استانی است که مشکل زیرساختی ندارد و برخلاف محدودیت‎ اعتبار در طول سال‎های اخیر، شاهد عملکرد مناسبی در این حوزه هستیم.

وی افزود: در طول چهار سال گذشته حدود 46 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است که خدمات زیربنایی آن‎ها به طور کامل انجام شده‌اند. ولی مشکلات روبنایی مانند نبود مسجد، مدرسه و کلانتری از جمله مشکلات مسکن مهر در استان ماست که باید به کمک دستگاه‎های ذی ربط برطرف شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مسکن یکی از چالش‎های اصلی استان ما به شمار می‎آید، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، شورای مسکن استان در سال 92 با هدف پرداختن به مشکلات حاشیه نشینی در استان تشکیل شد.

پورمهدی در ادامه با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی در استان افزود: حاشیه نشینی یکی از چالش‌های آذربایجان شرقی است و از این رو در دولت نهم و دهم مصوب شده بود تا وزارت راه و شهرسازی زمینی به مساحت 40 هزار هکتار به شهرداری اختصاص دهد تا جابجایی مردم حاشیه نشین صورت گیرد. ولی با توجه به عملی نشدن آن، این وظیفه به دولت تدبیر و امید محول شد و هم اکنون حدود هشت هکتار زمین در اختیار شهرداری قرار داده شده است.

وی افزود: از هشت هزار واحد مصوب شده برای جابجایی حاشیه‎نشینان، 170 واحد تکمیل شده و 700 واحد نیز پیشرفت 50 درصدی داشته است.

«مهدی اسحقی نژاد»، معاون فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه‎ی گزارشی از عملکرد این مجموعه در حوزه‌ی مسکن مهر استان گفت: تعداد واحدهای دارای قرارداد ساخت در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 44 هزار و 39 واحد است که 37 هزار و 41 واحد از آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: تعداد واحدهای دارای قرارداد ساخت در شهر جدید سهند 35 هزار و 990 واحد است که یک هزار و 427 واحد از آن باقیمانده است. همچنین تعداد واحدهای به اتمام رسیده در شهرهای زیر 25 هزار نفر یک هزار و 434 واحد است.

وی با اشاره به تعداد واحدهای دارای قرارداد در بافت فرسوده بیان کرد: 16 هزار و 709 واحد به اتمام رسیده و هفت هزار و 30 واحد نیز باقیمانده است.

اسحقی نژاد با ارائه‌ی آماری از تعداد واحدهای باقیمانده‌ی مسکن مهر در استان گفت: در مجموع 9 هزار و 859 واحد باقیمانده در استان وجود دارد که از این تعداد شش هزار و 998 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، یک هزار و 427 واحد در شهر جدید سهند و یک هزار و 434 واحد آن نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر قرار دارد.

حافظ بابا پور»، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: 774 واحد از مساکن مهر استان به خصوص در پروژه‎ی تسوج و هریس بدون متقاضی هستند و عمده‎ترین دلیل آن نیز جانمایی نامناسب است.

وی افزود: عملیات مقاوم سازی حدود دو هزار و 197 روستا با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان تحت پوشش این مجموعه می‎باشد که خانواده‎های دارای معلول و تحت پوشش کمیته‎ی امداد از اولویت بیشتری برخوردار هستند.

مرتضی محمدزاده»، فرماندار اسکو نیز در جلسه‎ی شورای مسکن تبریز اظهار کرد: از 360 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید سهند حدود 10 هزار واحد آن در سال 92 تحویل داده شده است. سال گذشته نیز 23 هزار واحد تکمیل شدند و واحدهای باقی مانده نیز دارای پیشرفت 90 درصدی هستند.

وی با اشاره به برخی مشکلات مسکن مهر در شهر جدید سهند گفت: پیمانکار پروژه‎ی مسکن مهر این شهر در ابتدا دست قرارگاه خاتم اولاوصیا (وابسته به وزارت دفاع) بود که بعدها این پروژه به دست پیمانکار دست دوم و سوم سپرده شد و اکنون این پیمانکاران پروژه را تحول نمی‎دهند.

وی در ادامه افزود: 300 واحد از مساکن مهر در این شهر به لحاظ توپوگرافی قابلیت بهره‎برداری ندارد و حدود دو نیم میلیارد تومان برای خاکبرداری آن اعتبار نیاز است.

حبیب زمانی»، مدیر عامل شرکت عمرانی شهر جدید سهند نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ساخت مدرسه، مسجد، کتابخانه، کلانتری و اداره‎ی راهنمایی رانندگی از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند؛ چراکه مجموعه‎های احداث شده پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مشکلات مسکن مهر در شهر جدید سهند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

در این مراسم که روز جمعه، ۷ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد، به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیه‌ی آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگرِ مشمولِ ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی مسکن، زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.

علی اکبر سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدامِ ابتکاری در سطح استانی بود، مصوبه‌ی پنجمین جلسه‌ی کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی هفت هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.

وی یادآوری کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از پنج هزارو ۵۰۰ ایثارگر دیگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.

سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته در مجموع نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده‌اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه های تابعه‌ی وزارت راه و شهرسازی در استان، تامین مسکن همه‌ی ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی افزود: قانون، تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی