Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:51:24 GMT

حوادث طبیعی به 113 هزار منزل روستایی و شهری خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۴۱۷۰

حوادث طبیعی به 113 هزار منزل روستایی و شهری خسارت زد

بجنورد- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: وقوع حوادث طبیعی طی سه سال گذشته به 113 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کشور خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، عزیزالله مهدیان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 54 هزار واحد مسکونی آسیب دیده نیاز به بازسازی دارد و بیش از 58 هزار واحد هم نیاز به مرمت و تعمیر پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برای کمک به بازسازی واحدهای خسارت دیده، 19 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی منظور شده است که این تسهیلات در شهرها با نرخ 5 درصد و در روستاها با نرخ 4درصد پرداخت می شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: چهار هزار و 690 میلیار ریال اعتبار برای کمک بلاعوض به این آسیب دیدگان اختصاص یافته است.
مهدیان اظهار کرد: تاکنون 13 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و یکهزار و 280 میلیارد ریال اعتبار کمک بلاعوض تخصیص پیدا کرده است.
وی افزود: با استفاده از این اعتبارات، بازسازی 13 هزار و 300 واحد آغاز شده و تاکنون ساخت و بازسازی 6 هزار و 700 واحد هم پایان یافته است.
وی هم چنین خاطرنشان کرد: در این مدت تعمیر و مرمت حدود 37 هزار واحد خسارت دیده آغاز شده و کارهای مرمتی 30 هزار واحد به پایان رسیده است.

*بازسازی در شهرها کندتر است
مهدیان درباره کند بودن روند بازسازی واحدهای آسیب دیده گفت: یکی از مشکلات که سبب شده تا شمار زیادی از واحدهای آسیب دیده وارد مرحله اجرایی بازسازی نرود، عدم استقبال روستاییان است به طوری که روستاییان پای کار نمی آیند و با گذشت چند مدت از حادثه، در عمل پیگیری مناسبی برای بازسازی خانه آسیب دیده ندارند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه روند بازسازی ها در شهرها کندتر است گفت: هزینه های بازسازی در شهرها بالاتر و مشکلات نیز بیشتر است.
وی تصریح کرد: در مناطق شهری که قیمت و ارزش افزوده زمین در ساخت و ساز ها بیشتر است، وقتی خانه قدیمی خراب می شود، معمولا مالکان تمایل به ساخت و سازهای چند طبقه دارند و این در حالی است که جبران خسارت ها تنها بابت ساخت و ساز در زیر بنای معادل زیربنای منزل تخریبی اعمال می شود و درصورت ساخت بنایی بیشتر از بنای مزبور و یا ساخت طبقات بیشتر باید با منابع مالی کمک انجام شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از این رو بازسازی مناطق خسارت دیده در مناطق شهری کندتر پیش می رود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس اداره بنیاد مسکن صومعه سرا گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۵ واحدمسکونی در این شهرستان آغاز شد.

سیدحسین محمدی افزود: این واحد‌ها در قالب ۲ طرح ۲۰ و ۳۵ واحدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۶ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های ملی مسکن هر متقاضی باید ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشد، گفت: در اجرای این طرح به هرمتقاضی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا