Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندارتهران با بیان اینکه اتلاف ۲۰ درصد انرژی برق استان ناشی از فرسودگی خطوط انتقال است، گفت:۲۷ درصد ازاعتبارات مالیات به ارزش افزوده باید به ورزش اختصاص یابد اما سهم استان در این بخش پایین است و۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمدرضا مقیمی، استاندار تهران در نشست با نمایندگان مجلس که در خصوص بررسی مسایل و مشکلات استان تهران برگزار شد، گفت: برخلاف تصور عمومی، استان تهران در بسیاری از شاخص ها از جمله استان های غیر برخوردار محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش آسیب های اجتماعی و موضوع آب با چالش های زیادی در تهران روبرو هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه دو سه میلیون نفر از شهرهای اطراف تهران، روزانه به تهران سفر می‌کنند اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که شهرهای اقماری تهران به مترو وصل شوند که هزینه زیادی هم ندارد.

 

مقیمی با اشاره به قدمت ورزشگاه آزادی نیز گفت: حدود پنجاه شصت سال از قدمت ورزشگاه آزادی می‌گذرد، باید به این سمت برویم که مشابه آن را در تهران بسازیم. این یک کار ملی است.

 

وی با بیان اینکه در مسایل استان تهران 35 نماینده به وحدت نظری خوبی دست یافتیم، بیان کرد: پذیرفتیم در کنار مسئولیت های ملی به مسایل استانی هم بپردازیم و راه اندازی 4 دفتر در 4 استان تهران بیانگر این نگاه ویژه می باشد.

 

استاندار تهران با بیان اینکه شهر تهران باید در کنار همه شهرستان های استان مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: نباید فقط نگاه اختصاصی به شهر تهران داشته باشیم.

 

وی افزود: در شهرستان بهارستان که دارای 1600 نفر جمعیت است فقط 120 تخت خواب وجود دارد و همچنین فضای ورزشی در این شهرستان برای هر نفر دو سانتیمتر مربع است در حالی که این میزان در استان 43 سانتیمتر مربع است و در کشور یک متر مربع می باشد که این امر بیانگر محرومیت استان تهران است.

 

استاندار تهران گفت: طبق گزارش های واصله ،جمعیت فعلی استان تهران به 1500 تخت بیمارستانی در هر سال نیازمند است که طی هفت سال با اعتبار سالانه یک هزار میلیارد تومان قابل جبران است.

 

مقیمی با بیان اینکه فضای ورزشی در شهرستان های استان برای هر نفر 2 سانتیمتر مربع است، افزود: در شهرستان بهارستان که دارای 1600 نفر جمعیت است فقط یک بیمارستان 120 تختخوابی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه استان تهران حدود 7 هزار و 40 کلاس درس نیاز دارد، خاطرنشان کرد: بیشتر مدارس فعلی استان تهران نیز در مقابل وقوع زلزله مقاوم نیستند و میانگین حضور دانش آموزان در کلاس های درس 38 نفر است در حالی که در کشور 28 نفر می باشد.

 

استاندار تهران با اشاره به آلودگی و وجود ریزگردها در استان تهران اظهار کرد: جنوب غرب استان تهران کویری است و گرد و غبار این منطقه وارد شهر تهران می شود و بخشی از آلودگی نیز برآمده از خود استان است که با توسعه فضای سبز می توان از آلودگی جلوگیری کرد.

 

وی با اشاره به اینکه فضای ورزشی در استان تهران جوابگو نیست، افزود: 27 درصد از اعتبارات مالیات به ارزش افزوده باید به ورزش اختصاص یابد اما سهم استان در این بخش پایین است و 200 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در استان تهران نیاز است در حالی که اکنون 20 میلیارد تومان می باشد.

 

وی با بیان اینکه لوله انتقال دهنده آب به تهران از سد کرج  فقط یک لوله است، تصریح کرد: در شرایط خاص احتمال وقوع مشکل وجود دارد و باید اصلاحاتی انجام شود.

 

استاندار تهران افزود: در حمل و نقل ریلی هم در شهر تهران و هم در حومه با مشکل مواجه هستیم.برای شهر تهران اگر همان پیشنهاد شهردار که مصوبه دومیلیارد دلاری است اجرایی شود بخشی از مشکل حمل و نقل حل می‌شود.

 

استاندار تهران با بیان اینکه سعی کرده‌ایم بین مدیریت تهران و کشور تفکیک قائل شویم. تصریح کرد:چون همه مجموعه‌ها به نوعی در مدیریت تهران حضور دارند. کمک‌های آنها خوب است اما گاهی مدیرهای استان را فشل می‌کنند. در حال جا انداختن این موضوع هستیم که استان تهران هم مثل استان ایلام، یک مدیریت جداگانه را می‌طلبد.

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر

زمین اسکیت به نام شهید ولی الله پارسا و زمین تنیس به نام شهید سید رضی موسوی نامگذاری شده اند .

شهردار مهدیشهر گفت زمین اسکیت پارک آبشار با مساحت ۷۰۰ مترمربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به همت شهرداری مهدیشهر تا پایان فصل تابستان افتتاح می‌شود

علیرضا شربتدار گفت : زمین تنیس پارک مهرگان هم با مشارکت هیات تنیس استان و بخش خصوصی و اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می‌رسد

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه