Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخاطبان غیر ایرانی آی فیلم انگلیسی از طریق برنامه «بیوگرافی» با مناسبت اربعین و پیشینه و فلسفه آن آشنا می‌شوند. پرس تی وی نیز در ایام پایانی هفته دو مستند «فروپاشی» و «تامیفلو» را روی آنتن خواهد برد. مخاطبان غیر ایرانی آی فیلم انگلیسی از طریق برنامه «بیوگرافی» با مناسبت اربعین و پیشینه و فلسفه آن آشنا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرس تی وی نیز در ایام پایانی هفته دو مستند «فروپاشی» و «تامیفلو» را روی آنتن خواهد برد؛ این‌ها بخشی از جدیدترین اخبار تولید و پخش شبکه‌های یاد شده است.

«بیوگرافی» اربعین برای مخاطبان کانال انگلیسی آی فیلم
کانال انگلیسی شبکه آی‌فیلم هم‌زمان با فرارسیدن اربعین حسینی در برنامه «بیوگرافی» این شبکه به ماجرای اربعین امام حسین (ع) و یارانش اشاره می‌کند.
به گزارش روابط عمومی شبکه آی فیلم، کانال انگلیسی این شبکه برنامه‌ای را با عنوان «بیوگرافی» برای مخاطبانش در آن سوی مرز‌ها تولید می‌کند.
بر اساس این گزارش، این برنامه به تهیه‌کنندگی مصطفی هیودی هم‌زمان با ایام شهادت یا ولادت امامان معصوم علیهم السلام روی آنتن می‌رود.
با توجه به اینکه «بیوگرافی» برای مخاطبان کانال انگلیسی تولید و پخش می‌شود، با این فرض که شاید خیلی از مخاطبان انگلیسی زبان آی فیلم، ائمه معصوم و پیامبر اسلام (ص) را به درستی نشناسند، در آن به معرفی این بزرگواران در ایام شهادت یا ولادت ایشان پرداخته می‌شود.
این برنامه در قالب ویدئوگرافیک روی متنی که به معرفی معصوم (ع) می‌پردازد کار می‌شود و گرافیک طوری طراحی شده که تمرکز مخاطب روی متن باشد.
برنامه مناسبتی «بیوگرافی» در ایام اربعین امام حسین (ع) در ساعات مختلفی از روز برای مخاطبان انگلیسی زبان آی‌فیلم از اربعین و زیارت در این روز می‌گوید.
«فروپاشی» دیترویت طی ۶۰ سال در قاب پرس تی وی
مستند «فروپاشی» (Internal combustion) در شبکه پرس تی وی به بیان تغییرات ایجاد شده طی ۶۰ سال گذشته در شهر دیترویت آمریکا می‌پردازد.
این مستند محصول سال ۲۰۱۳ است و داستان شهر دیترویت را از دهه‌های ۳۰ و ۴۰ میلادی تا کنون روایت می‌کند، یعنی از زمانی که یکی از بهترین و مرفه‌ترین شهرهای آمریکا به حساب می‌آمد تا الان که بیش از نیمی از خانه‌های آن خالی از سکنه شده است.
داستان مستند «فروپاشی» از زبان فردی یهودی بیان می‌شود که اجداد وی در خلال جنگ جهانی از لهستان به امید آینده‌ای بهتر وارد آمریکا می‌شوند و در نهایت در دیترویت ساکن می‌شوند. در این بین، هنری فورد و کارخانه ماشین سازی اش بر رونق این شهر می‌افزاید و در ادامه، کم کم سیاهپوستان آمریکایی به این شهر مهاجرت می‌کنند. اما اختلاف بین سیاه پوستان و سفیدپوستان از همان روزهای اول به وجود آمده و تبعیض نژادی بر تساوی حقوق فائق می‌آید، تا حدی که سفیدپوستان دیواری بین خود و سیاه پوستان می‌کشند.
این مستند در ادامه نشان می‌دهد که تلاش برای برخورداری از حقوق یکسان، سیاه پوستان را به خیابان‌ها کشانده و درگیری هایی خونین به وجود می‌آی و ... در پی این رویداد، جمعیت شهری که ۶۰ سال پیش بیش از دو میلیون نفر در آن زندگی می‌کردند اکنون به ۷۰۰ هزار نفر هم نمی‌رسد.
روایت شخصی زیبایی از تاریخ در کنار نمایش دیترویت کنونی و تصاویر با کیفیت آرشیوی مستند از ویژگی‌های مثبت مستند «فروپاشی» به شمار می‌رود.
مستند «فروپاشی» در ۶ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای از روز جمعه ۱۹ آبان تا چهارشنبه ۲۴ آبان هر روز ساعت ۰۴: ۰۰ بامداد به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این مستند نیز به ترتیب در ساعات ۰۹: ۰۰، ۱۵: ۰۰، ۲۱: ۰۰ و ۰۱: ۰۰ به روی آنتن خواهد رفت.
روایت قربانیان «تامیفلو» در شبکه پرس تی وی
«تامیفلو» عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که به روایت داستان قربانیان مصرف این دارو می‌پردازد.
این مستند محصول سال ۲۰۱۳ به زبان ایتالیایی و انگلیسی است و هری هانر و سرنا تیناری کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته اند.
مستند «تامیفلو» داستان شرکت سوئیسی راش، تولید کننده داروی تامیفلو را روایت می‌کند که مدعی است این دارو در درمان سریع آنفلوانزا و بیماری‌های ناشی از آن مانند مننژیت بسیار مفید است. شرکت مذکور با این ادعا در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ که آنفلوانزای مرغی و خوکی دنیا را فرا گرفته بود، توانست سود سرشاری به دست آورد. اما دانشمندان مطرح دنیا نسبت به این ادعا مشکوک بودند و از طریق کارگروهی که در آکسفورد تشکیل دادند، خاطرنشان کردند که تاثیر این دارو بیش از آسپیرین نیست.
در ادامه این مستند به اثرات جانبی بسیار بد داروی تامیفلو اشاره می‌شود و شواهدی ارائه می‌شود که نشان می‌دهد در ژاپن بیش از ۸۰۰ مورد از اثرات روانی و عصبی این دارو گزارش شده که موارد منجر به مرگ نیز در بین آن‌ها وجود داشته است.
سازندگان مستند «تامیفلو» با دانشمندان مطرح جهان و چند خانواده ژاپنی و انگلیسی که قربانی این دارو بوده اند مصاحبه کرده اند. همچنین در ادامه داستان، رامسفلد از سهامداران این شرکت که چند سال قبل بابت فروش این دارو، یک میلیون دلار سود کسب کرده بود و سازمان جهانی بهداشت که به نوعی از این دارو طرفداری کرده بود، مورد نقد قرار می‌گیرند.
مستند «تامیفلو» شنبه ۲۰ آبان ساعت ۲۲: ۳۰ به وقت تهران به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این مستند روز یکشنبه در ساعات ۰۵: ۰۰، ۱۱: ۰۰ و ۱۷: ۰۰ به روی آنتن می‌رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بازی اختاپوس» در شبکه افق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مجموعه مستند محصول مشترک مستند سیما و موسسه فرهنگی شهید آوینی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد فیاضی است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ پخش و روز بعد ساعت ۷ بازپخش می‌شود..

«بازی اختاپوس» با نگاهی متفاوت به موضوع شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی پرداخته که روایتی از جنایت‌های این رژیم از ابتدا تا امروز است.

این مجموعه مستند در ۱۰ قسمت با صدای وحید رونقی تولید شده است.


دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد