Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با وجود اینکه مقامات ایران هرگونه دخالت در حمله موشکی حوثی‌های یمن به فرودگاه ریاض را رد می کنند، اذعان کرد: هنوز ارزیابی دقیقی از مسئول این حمله موشکی در دست نداریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، هیتر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد افزایش لفاظی های خصمانه عربستان علیه ایران و حزب الله لبنان در ادعاهای خود به آنچه آن را اقدامات برهم زننده ثبات ایران و نیز سابقه حزب الله در حمله به نیروهای نظامی آمریکا دانست، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین ضمن امتناع از پاسخ ایجاد فرض جنگ احتمالی میان عربستان و ایران گفت: هنوز ارزیابی دقیقی در مورد مسئول اصلی حمله موشکی به فرودگاه ریاض نداریم و تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر ۱۲ روزه‌اش به کشورهای آسیایی مسئولیت شلیک موشک از یمن به پایتخت عربستان سعودی را متوجه ایران کرد و گفت: از نظر من حمله (به عربستان) کار ایران بوده است اما سامانه ضد موشکی ما بر آن غلبه کرد.

طی چند روز گذشته و در پی حمله موشکی حوثی های یمن به فرودگاه ریاض مقامات ارشد سعودی در فرافکنی جدید خود ایران را متهم به انجام این حمله کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد