Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در تهران و شهرهای اطراف به ‌سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

سید محسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ورامین اظهار داشت: اربعین و اهمیّت آن به ‌عنوان یک شعار کلیدی در جهان اسلام بر کسی پوشیده نیست و همه دنیا به‌ویژه شیعیان بر عظمت مقام اباعبدالله الحسین(ع) اذعان دارند، و امروزه این مراسم به‌ برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده و این روز نه‌تنها بین مسلمانان جهان بلکه بین غیرمسلمانان نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و ما شاهد هستیم که هرساله در ایام اربعین افراد غیرمسلمان و مسیحی نیز در این پیاده‌روی عظیم شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که توفیق دارند و در زیارت اربعین شرکت می‌کنند از این خیر بهره‌مند هستند؛ اما کسانی که به هر دلیل توفیق این زیارت و حضور در کربلا نصیبشان نمی‌شود می‌توانند از راه دور و با فاصله مکانی، زائر سید الشهداء(ع) باشند؛ از طرفی روز اربعین روز مهّمی است و باید در سراسر کشور مراسم عزای اباعبدالله الحسین(ع) با شکوه برپا باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه تصریح کرد: چند سال است که در شهر تهران پیاده‌روی اربعین به‌سوی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود، چون در روایات داریم که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را برابر با زیارت سیدالشهداء(ع) دانسته‌اند، امسال نیز همچون سال گذشته با توجه به شرایطی که فراهم شده پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک میلیون نفر از تهران در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند، و جا دارد همه کسانی که به این حرم نورانی ارادت دارند در این مراسم شرکت کنند.

محمودی عنوان کرد: در روز اربعین در دیگر شهرستان‌های استان تهران هم مراسم‌های مشابه برگزار می‌شود، در شهرهای اطراف تهران در مراسم پیاده‌روی به‌سمت حرم حضرت عبدالعظیم شرکت می‌کنند و در شهرستان‌های دیگر نیز از جمله در پیشوا مردم در حرم امامزاده موسی‌بن جعفر(ع) و در ورامین ساعت 10 صبح در امامزاده واجب‌التعظیم یحیی(ع) که از نوادگان امام مجتبی(ع) است، مراسم تجمع را داریم که شرکت‌کنندگان در مراسم با قرائت زیارت اربعین و تقرّب به ساحت سیدالشهداء(ع) از این فرصت نورانی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

R7840/P1486/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم

فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم گفت: صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت در محل باغ غدیر اصفهان با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم، رویداد گردهمایی و پیاده‌روی به مسافت یک کیلومتر با شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است.» با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

امیر سالار شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهمیت آگاهی از اختلال طیف اوتیسم بین عموم مردم جامعه اظهار کرد: آمار جهانی نشان‌دهنده این موضوع است که ابتلاء به اختلال طیف اوتیسم در سراسر دنیا روندی صعودی و افزایشی دارد و امکان دارد تا نیم قرن آینده با گسترش شدید این اختلال مواجه شویم که هنوز علت این بیماری آن طور که باید مشخص نیست و روش درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هرگاه علت و درمان مشخصی برای یک بیماری یا اختلال وجود نداشته باشد، افزایش آگاهی مردم نسبت به آن اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند، افزود: مردم باید آگاه باشند که اگر با شخص مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در خانواده یا جامعه روبه‌رو شدند، چه رفتاری از خود بروز دهند و چگونه با این افراد تعامل داشته باشند، به همین سبب برنامه‌ای با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم برنامه‌ریزی شده است.

فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم ادامه داد: با همکاری شهرداری اصفهان، اداره ورزش و جوانان استان اصفهان و به همت فعالان حوزه اختلال طیف اوتیسم برنامه گردهمایی و پیاده‌روی نمادین برای مبتلایان اختلال اوتیسم در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت در محل درب اصلی باغ غدیر اصفهان به مدت یک ساعت برگزار می‌شود.

شریفی با بیان اینکه با لباس‌های هماهنگ مزین به شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است.» برنامه گردهمایی و پیاده‌روی را پیش خواهیم برد، عنوان کرد: این برنامه با حضور ریاست هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان و تعدادی از ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های مختلف مانند صخره‌نوردی، کشتی و دو و میدانی، متخصصان اختلال طیف اوتیسم، فعالان ورزشی، روان‌شناسان، تمام علاقه‌مندان به حیطه فرهنگ و عموم مردم برگزار می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های این گردهمایی اضافه کرد: در حمایت از افراد مبتلا به اختلال اوتیسم، رویداد پیاده‌روی با حضور خانواده‌ها برگزار کنیم که علاوه‌بر آن تیم حرفه‌ای ورزشی نیز حضور دارند و فاصله‌ای حدود یک تا سه کیلومتر را دوندگی می‌کنند.

کد خبر 749964

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد