Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان بهزیستی کشور، گفت: سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در راستای کاهش این آسیب اجتماعی و اقدامات مشاوره‌ای قبل از طلاق قطعی تا پایان سال در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، دکتر انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: سامانه ثبت الکترونیکی طلاق تا پایان آذرماه سال جاری در 11 استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه این طرح به‌صورت پایلوت در مشهد انجام‌شده و نتایج بسیاری خوبی در راستای کاهش آمار طلاق داشته است، یادآور شد: این سامانه با ثبت طلاق‌های در آستان انجام، با مشاوره‌های به هنگام و به‌موقع و انجام حمایت‌های لازم و خدمات مشاوره‌ای زمینه را برای کاهش واقعه طلاق فراهم می‌کند.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور، در ادامه تصریح کرد: اربعین جایگاهی ویژه در مکتب شیعه دارد و اهمیت آن در بقا و اشاعه فلسفه قیام امام حسین (ع) انکارناپذیر است، واقعیت این است آنچه موجب سرفرازی ماست، سرمشق گرفتن از چنین ایامی به‌ویژه عاشورا و اربعین حسینی است.

 

محسنی بندپی، گفت: سازمان بهزیستی برای جامعه هدف خود با برپایی 11 موکب در استان ایلام شرایطی فراهم کرده است که این قشر از جامعه بتوانند از امکانات لازم برای شرکت در این راهپیمایی بزرگ بهره‌مند شوند، و تلاش ما این بوده است که بتوانیم شرایط را برای همه‌کسانی که دلباخته هستند در این حرکت شرکت کنند.

 

وی، در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کشور اعتیاد است، ابراز کرد: برنامه‌ها و تحقیقاتی در خصوص شیوع شناسی سن اعتیاد انجام‌شده است، سن اعتیاد در حال کاهش است و روند رو به رشدی را در افراد کم سن و سال وزنان داریم و در جمعیت کشور در میانگین سنی 15 تا 29 سال به ازای هر 6.6 نفر یک زن معتاد و در 29 تا 45 سال به ازای هر 17 مردم یک زن معتاد وجود دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، بابیان اینکه در استان ایلام این میزان در آمار اعتیاد کمتر است، یادآور شد: علت اعتیاد یک مورد خاصی نیست و ماهیتی پیچیده دارد که تمامی عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند تا فردی به این سمت سوق پیدا کند، در برنامه ششم توسعه کشور اعلام‌شده است که 5 آسیب مهم در کشور ازجمله اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابانی، حاشیه‌نشینی وجود دارد که هم‌افزایی در آسیب‌های دیگر را دارد.

 

محسنی بندپی، افزود: یکی از آسیب‌های اجتماعی در کشور حاشیه‌نشینی است، فردی که به هر طریقی مجبور است به حاشیه شهرها پناه ببرد، این‌یک آسیب جدی است که باید موردبررسی قرار گیرد همچنین در کشور حدود 50 تا 60 هزار نفربر اساس اعلام مراجع مختلف کودکان کار و خیابانی وجود دارد که 90 درصد از کودکان کار به خانواده برمی‌گردند.

 

 وی، بابیان اینکه بر اساس برنامه 5 ساله ششم توسعه کشور در هرسال باید 5 درصد از آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش یابد، ابراز کرد: درمجموع باید تا پایان برنامه ششم توسعه 25 درصد از آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش یابد

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور، در خصوص مفقودشدگان اربعین ابراز کرد: سال گذشته حدود 200 نفر شناسایی‌شده بود که خانواده‌ها برگشت داده شد و امسال نیز تا روز گذشته این تعداد 20 نفر بوده که این میزان کاهش مدیون نظم و انضباط به وجود آمده در اربعین سال جاری هستیم.

 

محسنی بندپی، با اشاره به لایحه اختصاص حداقل حقوق برای معلولان بالای 50 درصد، گفت: در لایحه حمایت حقوق افراد دارای معلولیت با موافقت دولت این لایحه در مجلس اعلام وصول‌شده است که بر اساس این لایحه معلولین بالای 50 درصد که قادر به کار کردن نباشند، طبق قانون کار حقوق دریافت خواهند کرد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902822

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد