Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرغم تکذیب روز گذشته آمریکا، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) قتل‌عام غیرنظامیان در عملیات چهارم نوامبر سال جاری میلادی (۱۳ آبان ماه) به ولایت قندوز را تأئید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که در حمله چهارم نوامبر سال جاری میلادی (۱۳ آبان ماه) به ولایت قندوز واقع در شمال شرق افغانستان، ۱۰ غیر نظامی کشته شده‌ اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یوناما» در این خصوص اعلام کرد که در نتیجه مصاحبه این نهاد با منابع مختلف از جمله بازماندگان حادثه مذکور، مراکز بهداشتی، بزرگان محلی و سایر منابع، شواهد محکمی به دست آمده است که اثبات می کند تعدادی از افراد غیرنظامی درمیان قربانیان این بمباران بوده‌اند.

این در حالیست که نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان دیروز ادعا کرده بودند که بر اساس تحقیقات آنها درعملیات چهارم نوامبر سال جاری میلادی (۱۳ آبان ماه)، هیج شواهدی از تلفات غیر نظامیان دیده نشده‌است!

پیشتر خوش احمد نصرت‌یار عضو شورای ولایتی ولایت قندوز گفته بود غیرنظامیانی که در حال بازگشت به خانه‌های‌ شان بودند بمباران شدند.

به گفته وی، در این حمله ۱۴ غیرنظامی کشته و ۱۳ نفر دیگر مجروح شدند. او افزوده بود که ۲ زن و ۳  کودک از جمله کشته‌شدگان به شمار می روند.

گفتنی است، در حالی تیم امنیتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه های گذشته با تشکیل جلساتی به تدوین راهبرد جدید این کشور در افغانستان اقدام کردند که از زمان تهاجم واشنگتن به این کشور در سال ۲۰۰۱؛ تعداد زیادی از غیرنظامیان در افغانستان کشته و زخمی شده و عملیات طالبان و تروریست  های تکفیری- وهابی داعش در مناطقی از شمال این کشور گسترش نیز یافته است.

لازم به ذکر است، دفتر سازمان ملل در افغانستان به دنبال تحقیق درباره کشتار روستای «میرزا اولنگ» واقع در شهر «صیاد» ولایت «سرپل» در روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه سال جاری اعلام کرد که ۳۶ غیرنظامی و افراد خارج از میدان نبرد از سوی طالبان و نیز گروهک تروریستی داعش کشته شده‌اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تایید و اعلام شد

وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

منبع: برنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228779 برچسب‌ها قوه قضاییه

دیگر خبرها

  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • بازداشت موعود شمخانی تأیید شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته