Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:58:48 GMT

اجرایی شدن دولت الکترونیک نیازمند هویت مکان است

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۴۳۴۵

اجرایی شدن دولت الکترونیک نیازمند هویت مکان است

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، گفت: اگر بخواهیم دولت الکترونیک اجرایی و عملیاتی شود یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه شود هویت مکان است.

به گزارش ایسنا، حسین مهری، در جلسه رسیدگی به مشکلات حقوقی ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن، با بیان اینکه امیدواریم مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن به موقع مرتفع شود، افزود: قدر فضای مجازی و اینترنت را زمانی خواهیم فهمید که آنها را از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر اقدامات بسار ارزشمندی در حوزه ارتباطات و فناوری انجام شده است، از افزایش حدود 14 برابری کاربرهای اینترنتی در کشور خبر داد و گفت: طی سالهای اخیر پهنای باندهای اینترنتی چندین برابر شده است.

مهری با اعلام اینکه امروزه خدمات بسیاری به صورت اینترنتی انجام میشود، عنوان کرد: قطعأ به سرعت پیگیر رفع مشکلات در حوزه های اینترنت روستا و شهری، پوشش تلفن همراه، تلفن ثابت و پست بانک در شهرستانهای کاشمر، خلیل آباد و بردسکن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حوزه اینترنت منطقه ترشیز پیگیر رفع مشکلات هستیم، بیان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکلات حوزه ارتباطات باید برآورد و نسبت به تامین آن اقدام شود.

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شبکه های ایرانسل، رایتل، همراه اول و... باید پیگیر رفع مشکلات حوزه ارتباطی خود در منطقه ترشیز باشند، افزود: در بخش هایی که مربوط به تعهدات دولت باشد نسبت به تخصیص های لازم اقدام خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه در تخصیص سهمیه های ATM پست بانک این منطقه را به طور ویژه خواهیم دید، اظهار کرد: باید رفع مشکلات نیابت گمرکی شهرستان های کاشمر و بردسکن و خلیل آباد  به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یک شهروند برای ارسال یک بسته به خارج از کشور نباید با مشکل مواجه باشد و به شهرهای دیگر برود، توسعه تجارت الکترونیک در حوزه پست را یک ضرورت دانست و گفت: منطقه ترشیز از محصولات و صنایع دستی بسیار خوبی برخوردار است که با توسعه تجارت الکترونیک شاهد شکوفایی خوبی در منطقه خواهیم بود.

مهری در ادامه به مشکلات حوزه جی نف اشاره کرد و افزود: به رغم اینکه انتظار داشتیم مشکلات موجود در بخش به هنگام سازی رفع شده باشد اما هنوز مشکلاتی وجود دارد.

وی موضوع جی نف را مربوط به هویت و هوشمند سازی مکان دانست و اظهار کرد: اگر می خواهیم دولت الکترونیک اجرایی و عملیاتی شود یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه شود هویت مکان است.

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اگر هویت مکان را نتوانیم مشخص کنیم دولت الکترونیک اجرایی و عملیاتی نخواهد شد، گفت: سه ضلعی که دولت الکترونیک را اجرایی و عملیاتی می کند و موجب شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد می شود موضوع هویت مکان و کسب و کار است.

وی با اعلام اینکه متولی هویت مکان پست است، از فرمانداران شهرستانهای کاشمر، خلیل آباد و بردسکن خواست هر چه زودتر معابر بدون نام، هم نام و پلاک کد پستی و شهرداری را تعیین تکلیف و توسط نیروهای مربوط نصب کنند.

مهری با اشاره به اینکه در شهرستان کاشمر هنوز اقدامات حداقلی انجام نشده است، عنوان کرد: اگر می خواهیم سرویس مبتنی بر مکان شکل بگیرد باید زیرساخت های لازم فراهم شود.

وی با بیان اینکه توجه بر سرویس های مبتنی بر مکان موجب اشتغالزایی، توسعه کسب و کار و شناسایی منطقه می شود، افزود: اگر زیرساخت های لازم فراهم شود آمادگی شروع طرح جی نف را در منطقه کاشمر داریم.

راه‌اندازی سایت مانیتورینگ فضای فرکانسی در سه شهرستان تا سال آینده

در ادامه، مدیر کل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال شرق از راه‌اندازی سایت مانیتورینگ فضای فرکانسی در سه شهرستان استان خراسان تا سال آینده خبر داد.

احمد تقی‌آبادی با بیان اینکه اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و گلستان است، به وضعیت امنیت فضای فرکانسی شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن اشاره کرد و گفت: اکنون در این منطقه 23 شبکه رادیویی فعال است.

وی با اشاره به اینکه این شبکه‌ها شامل شبکه‌های نیروها و نظام‌های امنیتی شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن است، افزود: شبکه نیروهای نظامی، انتظامی و خدمات اضطراری اعم از شهرداری‌ها، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و ... از دیگر فرکانس‌هاست.

مدیر کل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال شرق با بیان اینکه در 6 ماهه ابتدای امسال در این 23 شبکه رادیویی تنها 18 مورد تداخل در این سه شهرستان داشته‌ایم، بیان کرد: این 18 مورد تداخل هیچ‌گونه صدمه‌ای به حوزه ارتباطی وارد نکرده و مشکل بلافاصله رفع شد.

وی همچنین از سه مورد تخلف فرکانسی در این سه شهرستان خبر داد و گفت: تذکرات لازم داده و تخلفات رفع شده است.

تقی‌آبادی با اعلام اینکه در سایر قسمت‌ها تمامی فضای فرکانسی و شبکه‌های منطقه امن است، عنوان کرد: هرچند تمامی پایش های فضای فرکانسی به صورت واحدهای سیار انجام می‌شود، اما در برنامه هست که در سه شهرستان استان خراسان امسال سایت مانیتورینگ نصب و راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه سایت مانیتورینگ شهرستان‌های تربت‌جام و نیشابور امسال و کاشمر و حومه سال آینده نصب و راه‌اندازی می‌شود، افزود: سایت مانیتورینگ فضای فرکانسی در خود این محل به صورت فیزیکی نصب می‌شود.

مدیر کل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال شرق با اشاره به اینکه تمامی گزارش‌هایی که به دست ما برسد بررسی فنی و مقرراتی می‌شود، اظهار کرد: برخی تخلفات به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال می‌شود.

کاشمر و بردسکن در اولویت طرح نیابت گمرکی

در ادامه مدیرکل شرکت پست خراسان رضوی با بیان اینکه شهرستان‌های بردسکن و کاشمر در جهت رفع مشکلات نیابت گمرگی در اولویت هستند، افزود: برای رفع مشکلات طرح نیابت گمرگی در شهرستان خلیل‌آباد نیازمند بررسی بیشتری هستیم.

محمد شفیعی با اشاره به اینکه اقدامات به هنگام سازی بر اساس فرمت مربوطه به سرعت انجام می‌شود، گفت: اولویت به هنگام سازی با نقاط شهری است.

وی اظهار کرد: برای تأمین منابع مالی جهت بهسازی ساختمان اداره پست شهرستان خلیل‌آباد کمک خواهیم کرد.

در ادامه همچنین مدیر کل زیرساخت استان خراسان رضوی با بیان اینکه مسیر بردسکن جزء نقاط اصلی جنوب غرب استان خراسان است، افزود: در این مسیر سرمایه‌گذاری بسیاری انجام شده است.

محمدعلی چشمی با اشاره به اینکه اکنون از مسیر سبزوار به سمت بجستان و بردسکن در حال کشیدن فیبر نوری هستیم، گفت: این اقدام در راستای توسعه پهنای باند شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه اکنون در سایت مهدی‌آباد منطقه بردسکن در حال بردن فیبر نوری هستیم، به اهمیت صیانت از فیبر نوری اشاره کرد.

مدیر کل زیرساخت استان خراسان رضوی با بیان اینکه بعضاً با قطع فیبر نوری کل منطقه دچار مشکل می‌شود، اظهار کرد: از فرمانداران شهرستان‌ها می‌خواهیم به ارگان‌های ذیربط اعلام کنند تا از فیبرهای نوری صیانت بیشتری شود.

در این جلسه همچنین مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌رضوی با بیان اینکه برای رفع مشکلات حوزه ارتباطات منطقه ترشیز که شامل شهرستان‌ها کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن می‌شود نهایت تلاش را خواهیم کرد، افزود: در جاده نیشابور به کاشمر که جزء جاده‌های اصلی هستند تاکنون 10 بار قعطی تلفن همراه داشته‌ایم.

محمدرضا خلیلی با اشاره به اینکه وظیفه شرکت مخابرات پوشش صد درصدی تلفن همراه در جاده‌های اصلی است، بیان کرد: هر روستا و جاده‌ای که شرکت مخابرات تعهد دارد باید نسبت به برقراری ارتباط اقدام کند.

وی با اعلام اینکه روستاهایی هم که در تعهد شرکت مخابرات نباشد در لیست قرار می‌دهیم تا وزارت ارتباطات اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: یکی از بخش‌های اقتصادی کاشمر محورهای مواصلاتی هستند که باید نسبت به برقرای دائم ارتباط اقدام کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی عنوان کرد: سازمان تنظیم مقررات پوشش مخابراتی محور کاشمر به کوهسرخ را مورد بررسی قرار خواهد داد و هر جا که با مشکل مواجه باشد از طریق رومینگ مشکل مرتفع خواهد شد و اگر بازهم رفع نشد مشکل از طریق پوشش همراه اول در جاده‌ها باید 100 درصدی و ایرانسل 80 درصدی باشد رفع می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان زاده ظهر پنجشنبه در نشست صمیمی با جامعه کارگری شهرستان بردسکن که در سالن اجتماعات فرمانداری بردسکن با حضور اعضای مربوطه برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: نقش کارگران در همه حوزه‌ها تأثیر گذار و چرخه تولید جامعه دست کارگران است.

فرماندار بردسکن افزود: کارگران در خط مقدم تولید هستند و به عنوان سربازان جنگ اقتصادی، با همه توان تلاش می‌کنند تا نیازهای کشور را برآورده سازند.

وی رشد و توسعه در همه حوزه‌ها را در توانمندی و استعداد کارگران تلاشگر و نوآور برشمرد و افزود: وظیفه ما مسؤولان هموار کردن مسیر تولید است تا با ایجاد زمینه‌های تولید و اشتغال، کمک کنیم تا آسایش خاطر و امنیت شغلی این قشر زحمت کش و ایجاد اشتغال برای فرزندان آنها مهیا شود.

دهقان زاده گفت: یک جامعه فعال و پویا مدیون زحمات کارگران خود است و حیات یک ملت بسته به کار و کارگر است و یکی از ارکان اصلی جهش تولید کارگران و کارفرمایان هستند.

فرماندار بردسکن با بیان اینکه تولید، اقتصاد را بارور می‌کند، اظهار کرد: اقتصاد وقتی که پویا شود جامعه را در همه حوزه‌ها توانمند می‌کند.

در ابتدای این نشست حسین غلامی، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن گزارشی از وضعیت واحدهای معدنی، تولیدی و صنعتی شهرستان بردسکن را ارائه و اظهار کرد: شهرستان بردسکن بیش از ۳۰ معدن فعال در حوزه فرآوری مس، طلا و آهن دارد و در بخش معادن زمینه اشتغال بیش از ۶ هزار نفر فراهم شده است که بیشترین اشتغال زایی در شهرستان بردسکن مربوط به حوزه معادن است و با فعالیت چند معدن دیگر و حوزه فرآوری آنها ظرف دو سال آینده اشتغال زایی در معادن به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این نشست جامعه کارگری شهرستان بردسکن مسائل و مشکلات حوزه کارگری را مطرح کردند.

کد خبر 6088515

دیگر خبرها

  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد