Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:21:07 GMT

کشف ساختارهای معماری در کاخ سلیمانیه کرج

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۳۹۵۱

کشف ساختارهای معماری در کاخ سلیمانیه کرج

کاوش باستان‌شناسی کاخ سلیمانیه کرج به شناسایی آثاری از حوض آب آجری، بخش‌هایی از دیوار عریض (بارو) پیرامون کاخ، بقایای کانال آب‌رسانی و تنبوشه‌های سفالی منجر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محمد احمدی، سرپرست هیات باستان‌شناسی کاخ سلیمانیه شهرستان کرج با اعلام این خبر افزود: این کاوش با هدف پیگردی و خواناسازی ساختارهای معماری ضلع جنوبی کاخ انجام که به دنبال آن ساختارهای معماری این بخش مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این باستانشناس، آجر فرش­‌های دوره قاجار، حوض آب، کانال­‌های آب‌رسانی و کف‌­های سنگفرش دوره پهلوی به همراه یک حلقه چاه و مجموعه‌­ای از لایه­‌ها و انباشت‌­های متعلق به دوره معاصر و بعد از انقلاب اسلامی از دیگر آثار به دست آمده در این کاوش هستند.

او کاخ سلیمانیه را از جمله کاخ­‌های دوره قاجاریه دانست که بین سال­‌های ۱۲۲۵ تا ۱۲۲۷ هجری قمری به دستور فتحعلی شاه قاجار در میان باغی بزرگ و در کنار رودخانه کرج بنا شد و افزود: این کاخ در دوم اسفند ۱۳۲۷ با شماره ۳۷۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۹ به کاخ موزه سلیمانیه تبدیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان «افق تحول دانشگاه ۲ » با حضور محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر همایون معاون علوم‌انسانی و هنر و مدیران و اعضای گروه کشوری معماری و شهرسازی سراسر کشور از ساعت ۱۳ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در واحد شاهرود دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096922

دیگر خبرها

  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • تصویر قدیمی از آشپزخانه بازار طهران در دوره قاجار
  • (تصاویر) گنبد سرخ مراغه، یادگاری معماری سبک آذری
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!