Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره آخرین جزییات صدور ویزای اربعین حسینی و تعداد ویزاهای صادر شده گفت: امسال از ابتدای فرآیند صدور ویزای اربعین تاکنون (امروز هفدهم آبان ماه) بیش از 2 میلیون و 320 هزار روادید برای زائران ایرانی توسط سفارتخانه عراق در ایران، کنسولگری‌ها و دفاتر موقت صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سال گذشته حدود 2 میلیون و 40 هزار روادید اربعین حسینی برای زائران ایرانی صادر شد که امسال شاهد رشد نسبی صدور ویزاها و حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی هستیم.
رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه از اتمام فرآیند صدور ویزای اربعین حسینی در کشور خبرداد و تصریح کرد: 12 دفتر موقت که از ابتدای مهر در کنار سفارتخانه و کنسولگریها به صدور ویزای زائران مبادرت می‌کردند امروز به کار خود پایان دادند.
به گفته کریمی، فقط دفتری در ایلام، سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های عراق در ایران امروز کارهای مرتبط با ویزای زائران را انجام می‌دهند و این مراکز نیز عملا از بعدازظهر امروز به فعالیت مرتبط با ویزای اربعین خاتمه می‌دهند.
وی افزود: در حقیقت فرآیند صدور ویزای اربعین حسینی امروز به پایان رسیده و تنها برخی ویزاهای باقی‌مانده در حال صدور است و این مهم نیز به سبب تسهیل در امور اعزام زائران تدارک دیده شده که از همکاری طرف عراقی و مسئولان کشورمان در این رابطه تشکر می‌کنیم.
 رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه تصریح کرد: هیچ کدام از دفاتر کارگزاری‌ها و شرکتهای قانونی دیگر هیچ مدرکی برای صدور ویزا را دریافت نمی‌کنند و این روند امروز به پایان رسیده است.
کریمی افزود: خوشبختانه امسال مردم مراحل ارائه مدارک ویزا و صدور آن را به خوبی مدیریت کردند و از آنها کمال تشکر و قدردانی را داریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها

هیئتی ۴۰ نفره از کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) از نزدیک با توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد همت‌پناه، رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در آی هیت، بازدید و اظهار کرد: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم و دریافتیم در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی‌های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت‌های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال