Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@19:14:08 GMT

گفتگوی 18:30/ ریشه‌یابی آلودگی هوای تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۷۰۰۲

گفتگوی 18:30/ ریشه‌یابی آلودگی هوای تهران

‍‍‍‍‍‍

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران معتقد است، افزایش آلودگی هوای امسال پایتخت مربوط به گرد و غباری است که باد آورده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد رستگاری در گفتگوی 18:30 گفت: دو نوع آلایندگی هوا وجود دارد که یکی مربوط به مواد احتراقی و دیگری مربوط به گرد و غبار است که طی چند روز اخیر، شاهد افزایش این نوع از آلاینده ها در شهرهای صنعتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 او گفت: 80 درصد آلودگی های احتراقی مربوط به وسایل نقلیه می باشد که امسال وزش باد کمکی به تمیز شدن هوا نکرد. معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تهران مشکلات اقلیمی دارد افزود: انتشار مواد احتراقی سال به سال در تهران کاهش یافته است، اما این موضوع به قدری بزرگ است که هر چه تلاش می شود، باز هم اثرات آن ملموس نیست.
 او گفت: مسئله حل مشکل هوای تهران فراتر از طرح زوج و فرد است و این طرح الویت دهم ماست. 


سردار مهماندار، رئیس پلیس راهور پایتخت دیگر میهمان برنامه در ادامه گفتگو، با انتقاد از مدیریت شهر تهران از گذشته تا به حال، گفت: مشکلی در رفع آلودگی تهران نیست که قابل حل نباشد؛ بنابراین با توجه به تجربه های کشورهای دیگر در این باره و اقدام به موقع، باید در رفع آلودگی هوا اقدامات موثری صورت گیرد.
 مهماندار گقت: تهران زیرساخت های مناسبی ندارد و  80 درصد خودروهای پایتخت از آلوده‌کنندگان هوا می باشند و به علت اینکه حمل ونقل عمومی را کم توسعه داده ایم، بیشتر مردم تهران از خودروهای شخصی استفاد می کنند.
رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: طرح زوج و فرد نیز هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوای تهران ندارد و وقتی این طرح اجرا می شود، مردم از قسمت های دیگر شهر استفاده می کنند و چون هوا سیار است اگر در منطقه ای محدودیت ایجاد کنیم، منطقه دیگر آلوده تر می شود.
 او گفت: حدود 70 درصد اتوبوس های شرکت واحد تهران در سن فرسودگی هستند و بیشتر تاکسی ها هم فرسوده اند، علاوه بر این تمامی وسایل نقلیه از شمال، جنوب، شرق و غرب کشور وارد تهران می شوند و از جنوب شهر تهران و از بزرگراه آزادگان عبور می کنند.



وحید حسینی، مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران نیز در بخشی از این برنامه در گفتگویی تلفنی گفت: خودروهایی که موجب آلودگی شهر تهران می شوند با اعمال قانون باید مجبور به خروج از تهران شوند.
او گفت: طرح زوج و فرد هیچ اثری در هوای تهران ندارد، مشکل تعدد و ازدحام خودروها در شهرهای بزرگ دنیا هم وجود دارد و ناوگان شهر تهران باید به سمت تمیز شدن برود.
 
حسینی گفت: بنابراین توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی باید هدف همه مسئولان باشد. 

مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران از تصویب و لغو  قانون اسقاط خودرو به ازای تولید یک خودرو، ظرف 24 ساعت انتقاد کرد و گفت: این قانون می توانست راه حل مناسبی جهت جایگزینی خودروهای فرسوده پایتخت شود.

دانلود


منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران پاک شد

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۱ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای پایتخت
  • کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران پاک شد
  • هوای تهران پاک شد  
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • هوای تهران پاک است
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت