Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@19:52:14 GMT

فرار 200 جنگجو از چنگ گروه های تروریستی شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۷۲۷۸

به گزارش وبسایت روزنامه استار، پ.ک.ک و پ.ی.د بسیاری از ستیزه جویان خود را در جریان درگیری های منطقه ای از دست داده است و امروز برای تامین نیرو و جبران کمبود ستیزه جویان خود، جوانان شمال سوریه را دستگیر و در ادامه مجبور به جنگیدن در مناطق مورد مناقشه می کند.

به نوشته این رسانه، نیروهای پ.ی.د، این جوانان را ابتدا در اردوگاه های نظامی خود آموزش می دهند و در ادامه به مناطق جنگی اعزام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استار مدعی شد: کشته شدن این جوانان، باعث بروز اعتراضاتی در شمال سوریه از سوی خانواده های کشته شدگان شده است و روز به روز بر میزان شکایت ها افزوده می شود.
به نوشته استار، منابع محلی سوریه اعلام کردند: 200 تن از جوانانی که توسط پ.ی.د در شمال سوریه دستگیر و به اجبار به مناطق درگیری اعزام شده بودند، پیش از اعزام به مناطق جنگی، از چنگ گروه های تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د فرار کردند.
به ادعای این رسانه، فرماندهان پ.ک.ک و پ.ی.د ستیزه جویان خود را برای یافتن این جوانان بسیج کرده اند.
به گزارش ایرنا، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) که در سال 2003 توسط چپ گرایان سوریه تاسیس شده، مخالف دولت اسد و در شمال سوریه مستقر است.
نیروهای پ.ی.د از لحاظ فکری بسیار نزدیک به نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) هستند.
با شروع جنگ داخلی در سوریه، پ.ی.د اکثر مناطق شمال سوریه را به کنترل خود درآورد.
ترکیه مدعی است که این گروه با همکاری شاخه نظامی پ.ک.ک و ی.پ.گ در صدد تجزیه خاک سوریه و تشکیل دولت مستقل و یا حداقل دولتی مثل اقلیم کردستان عراق است.
کمک تسلیحاتی آمریکا به گروه پ.ی.د در ماه های گذشته موجب بروز تنش جدی در روابط ترکیه و آمریکا شده و ترکیه بارها آمریکا را به حمایت از تروریست ها متهم کرده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه