Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که ترامپ از افراد دستگیر شده به علت سرکیسه کردن عربستان انتقاد می کند، به نظر می آید که رئیس جمهور آمریکا هیچ مشکلی با سرکیسه کردن ریاض برای پر کردن جیب واشنگتن نداشته باشد. آفتاب‌‌نیوز : عربستان سعودی دهها شخصیت سلطنتی و وزرا را در چارچوب آن چه که به عنوان مرحله اول عملیات مبارزه با فساد می خواند، بازداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، شیخ سعود المعجب، دادستان کل سعودی، اعلام کرد این دستگیری ها به معنای آغاز نیست بلکه به معنای پایان مرحله اول مبارزه ما با فساد است.
مجری راشا تودی خاطر نشان کرد 11 شاهزاده، چهار وزیر و بسیاری از وزرای سابق توسط نهاد مبارزه با فساد سعودی دستگیر شده اند.
رئیس جمهور آمریکا این اقدام جنجالی را تایید کرده است.این در حالی است که براساس گزارش ها، یکی از شرکای تجاری سابق دونالد ترامپ در بین افراد بازداشت شده است.
خبرنگار این شبکه اعلام کرد هتل ریتز-کارلتون ریاض اوایل هفته به زندانی برای برخی از ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد در عربستان سعودی تبدیل شد. شاهزاده ها، وزرا و تجار در بین افراد دستگیر شده ای بودند که مجبور شدند روی زمین در این هتل پنج ستاره بخوابند.
وی افزود این اقدام بخشی از یک پاکسازی بی سابقه علیه فساد است که توسط پادشاه آغاز و توسط شاهزاده محمد بن سلمان 32 ساله اجرا شد. گمان می رود این دستگیری های گسترده، قمار وارث جوان سعودی برای حذف رقبای سیاسی و هموار کردن مسیر خود به سوی قدرت باشد و در این مسیر، وی حاضر است چندین دهه سنت های سلطنتی را از طریق ترک اعتیاد عربستان سعودی به نفت درهم بشکند. خبرنگار راشا تودی گفت شاهزاده محمد همچنین روابط نزدیکی با دولت ترامپ برقرار کرده است. بنابر این شاید جای شگفتی نیست که ترامپ در «توییتر» از به اصطلاح پاکسازی فساد حمایت کرد.
براساس این گزارش، ترامپ در توییتر نوشت: «من اعتماد زیادی به ملک سلمان و ولیعهد عربستان سعودی دارم. آنها دقیقا می دانند که چه کاری دارند انجام می دهند. برخی از افرادی که با خشونت با آنها رفتار می کنند (افراد دستگیر شده)، سال هاست کشور خود را سرکیسه کرده اند». 
خبرنگار راشا تودی این پرسش را مطرح کرد که دقیقا چه کسی، آن طور که دونالد ترامپ مدعی است، در حال سرکیسه کردن عربستان سعودی است؟ یکی از آنها، شاهزاده الولید بن طلال 62 ساله است که یک تجار شناخته شده بین المللی است که در چندین شرکت آمریکایی همچون «اپل»، «توییتر»، «سیتی گروپ» و «تایم وارنر»، سهام دارد. حتی خود ترامپ با بن طلال ارتباط دارد که براساس گزارش ها در دهه 90 میلادی دو بار به رئیس جمهور آمریکا کمک مالی کرد. با این حال، این روابط در نهایت در سال 2015 فروپاشید. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد ترامپ هم اکنون از شرکت ملی نفت عربستان می خواهد سهام خود را در بازار بورس نیویورک، عرضه کند. بنابر این، در حالی که ترامپ از افراد دستگیر شده به علت سرکیسه کردن عربستان انتقاد می کند، به نظر می آید که رئیس جمهور آمریکا هیچ مشکلی با سرکیسه کردن ریاض برای پر کردن جیب واشنگتن نداشته باشد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ