Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاماندگان سفر اربعین حسینی(ع) در بجنورد٬ مهمان آستان مقدس امامزاده سید‌عباس‌بن موسی(ع) شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ از صبح امروز همزمان با اربعین حسینی و چهلمین روز سوگواری خاندان اهل بیت‌اطهار(ع)٬ دسته‌جات و هیئات عزاداری در بجنورد٬ با حضور در آستان مقدس امامزاده سید‌عباس(ع) به عزاداری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاماندگان سفر اربعین حسینی با حضور در خیابان‌ها و معابر شهر بجنورد و سایر شهرهای استان خراسان شمالی٬ در قالب هیئت‌های عزاداری٬ در روز اربعین حسینی بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

گزارش‌ها حاکی است٬ عزاداران حسینی در مرکز استان خراسان شمالی با حضور در تکایا و مجالس عزا٬ یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند.

هم‌چنین مراسم محوری عزاداری حسینی در آستان امام‌زاده سیدعباس بجنورد با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد و مداحی ذاکران اهل بیت در این مکان برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام پلیس راهور خراسان شمالی٬ خیابان‌های منتهی به آستان امامزاده بجنورد و گلزار شهدای این شهر مسدود بوده و وسایل نقلیه اجازه حضور در محدوده حرم مطهر را ندارند.

انتهای پیام/

R7719/P1486/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه پرداز خراسان شمالی، استاد عیسی قلی پور و مرد بی بدیل هنر، شنبه ١۵ اردیبهشت ١۴٠٣ با حضور گسترده دوستداران به موسیقی مقامی، جامعه هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد و این هنرمند فقید روی دوش اهالی هنر و مردم هنر دوست خراسان شمالی تشییع و درخانه ابدی اش در قطعه هنرمندان جاوید آرام گرفت.

بر اساس این گزارش، استاد عیسی قلی پور مشهور، پیشکسوت بخشی‌های ترک خراسان شمالی سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد و در کنار پدرش از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، هنرش را در عرصه موسیقی نواحی تکامل بخشید.

عیسی بخشی خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی و بیش از ۶۰ سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند چیرده دست موسیقی مقامی، دارای درجه یک هنری و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، ۱۴ اردیبهشت ‌ماه، پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229432 برچسب‌ها موسیقی بجنورد

دیگر خبرها

  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقاعلی عباس+فیلم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • پدر سنگربان جوان استقلال، مهمان تمرین آبی‌ها
  • نوای موسیقی خراسان خاموش شد
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد