Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: همزمان با اربعین حسینی آیین تعزیه‌خوانی در گلزار شهدای مرکز استان کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین سردار محمدرضا حسنی‌سعدی اظهارداشت: با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۹۱، بیست موضوع فرهنگی را بررسی و در اولویت قرار داد که  نماز، سواد، مساجد، اعتیاد و زیارت گلزار شهدا از جمله این موارد فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مطالعه آماری مردم کشور در حوزه زیارت قبور شهدا گفت: بیشترین زیارت قبور شهدا در کشور را استان کرمان داشته و نتیجه این بررسی نشان داد که ۷۵ درصد جامعه آماری کرمان بیش از دو بار در سال به زیارت قبور شهدا می‌روند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه زیارت قبور شهدا و حضور در گلزار شهدا تاثیر معنوی و انرژی مثبت زیادی دارد تصریح کرد: گلزار شهدای شهر کرمان برنامه‌های فرهنگی متنوع و زیادی به صورت برنامه‌های ثابت و مناسبتی در ایام مختلف و در طول سال دارد.

وی با بیان اینکه در روز تاسوعا و عاشورا برنامه‌های عزاداری در این مکان مقدس برگزار شد افزود: در اجرای این برنامه‌ها استقبال بسیار خوبی توسط مردم از اجرای آئین مذهبی تعزیه‌خوانی شد.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه به‌همین دلیل در روز پنجشنبه ۱۸ آبان‌ماه جاری مصادف با اربعین حسینی نیز مراسم تعزیه‌خوانی در جوار قبور مطهر شهدای کرمان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این مراسم توسط هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار یکی از گروه‌های خوب تعزیه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود هزار و ۱۱ شهید در گلزار شهدای کرمان خاطرنشان کرد: همه ارگان‌ها و ادارات مراسم و آغاز هفته خود را با حضور در گلزار شهدا آغاز می‌کنند  و مهمانان خارج از استان ادارات نیز در سفر به کرمان در بدو ورود خود به کرمان به زیارت قبور شهدا می‌روند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: گلزار شهدا یک مرکز فرهنگی، معنوی و ارزشی بالقوه است و حضور در این فضا برای همه به‌ویژه جوانان تاثیرات زیادی دارد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،در هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه کرمان  گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، نیمه دوم آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: دوره اول این جشنواره در یزد و دور دوم آن به میزبانی قزوین طی سنوات قبل برگزار شده و سومین دوره آن در رقابت نهایی بین کرمان و شیراز شکل گرفت که سرانجام با ارزیابی شاخص‌ها، کرمان به عنوان میزبان این جشنواره با نقش آفرینی مسئولین استان و بخش خصوصی کرمان انتخاب شد.

وی با اشاره به وجود ١٠ اثر ثبت جهانی در استان کرمان و سابقه تاریخی و میراث غنی این استان تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند تاثیر مهمی در معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان کرمان از طریق تولید محتوا‌های چند رسانه‌ای داشته باشد.

شاهرخی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره بزودی منتشر می‌شود و ٧٠ درصد تولید محتوا‌ها باید در محور‌های جشنواره ، مربوط به کرمان باشد.

او تشکیل شورای توسعه گردشگری استان کرمان را اتفاقی مهم ارزیابی کرد و گفت: دبیرخانه رویداد کرمان ١٤٠٤ نیز در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در معرفی آثار تاریخی و غنای فرهنگی کرمان بسیار مهم ارزیابی نمود و بر افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.

شاهرخی برگزاری همایش بین المللی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، برگزاری کنگره ملی تاریخ ملی شهرسازی ایران، برپایی سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت، برگزاری اختتامییه همایش ملی کتیبه سرباز و نیز رویداد ملی آیین ناملموس چوگان را از دیگر رویداد‌های مهم حوزه میراث فرهنگی استان در سال جدید اعلام کرد.

وی افزود: هفته میراث فرهنگی از ٢٩ اردیبهشت تا ٣ خرداد ماه برگزار و طی آن اشیای تاریخی کرمان که در موزه ملی ایران قرار دارند به موزه‌های کرمان از جمله باغ موزه هرندی منتقل و در معرض بازدید مردم قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان