Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@09:22:42 GMT

استعفای وزیرانگلیسی به خاطر اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۱۰۲۸

وزیر توسعه بین‌الملل انگلیس به دنبال جنجال ملاقات محرمانه با مقام‌های اسرائیلی از مقام خود استعفا کرد؛ به وی که در سفری رسمی در آفریقا بود، دستور داده شد به انگلیس بازگردد. ناطقان: به نقل از شبکه آرتی، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس بعد از دیدار با پریتی پتل، وزیر توسعه بین‌الملل این کشور با استعفای او موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعلام استعفای پتل در پی دیدارش با ترزا می در لندن منتشر شد به طوریکه دفتر نخست وزیر متن نامه پتل را منتشر کرد که در آن اعتراف کرده بود، عملکردش در سطح معیارهای پست و مقامش نبوده است.
دفتر می اظهار داشت: نخست وزیر نیز به این نامه پاسخ داده و تصمیم استعفای پتل را گامی درست خوانده است.
وزیر توسعه بین‌الملل انگلیس در حالی که برای تعطیلات در اسرائیل بود، بدون اطلاع مقام‌های وزارت خارجه و دولت انگلیس با مقام‌های اسرائیلی، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد.
روز دوشنبه و پس از افشای این مساله، پریتی پتل برای ۱۲ دیدار مختلف با مقام‌های اسرائیلی در ماه اوت سال جاری میلادی عذرخواهی کرد اما پس از آن فاش شد که وی در ماه سپتامبر هم دیدارهای اعلام‌نشده دیگری داشته است.
پتل در ماه سپتامبر دو دیدار بدون مجوز با مقام‌های اسرائیلی داشت که یکی از آنها با یک وزیر امنیتی اسرائیل بود. در این دیدارها مقام‌های دولت انگلیس حضور نداشتند اما لرد پولاک، رئیس افتخاری "دوستان محافظه‌کار اسرائیل"، یک سازمان پرنفوذ هوادار اسرائیل در انگلیس، در آنها حاضر بود.
براساس تشریفات رسمی، وزیران دولت لندن باید درباره دیدارهای رسمی خارجی خود به وزارت امور خارجه انگلیس اطلاع دهند.
همچنین روز سه‌شنبه مشخص شد پریتی پتل به ترزا می درباره بررسی طرحی برای ارائه کمک مالی به ارتش اسرائیل برای درمان پناهجویان سوری در بلندی‌های جولان اطلاع نداده بود. این درخواست به دلیل "نامناسب" بودن، رد شد.
پریتی پتل از مدافعان اسرائیل است و پیش از این هم نایب رئیس سازمان "دوستان محافظه‌کار اسرائیل" بوده است.
منبع: ایسنا برچسب ها: استعفای وزیر انگلیسی ، اسرائیل ، استعفای پتل

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغالگران با پایان جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس مخالف هستند

رسانه‌های عبری زبان روز شنبه نوشتند که تل‌آویو برخلاف آنچه منتشر می‌شود، با پایان دادن به جنگ در چارچوب هر توافق احتمالی با حماس موافقت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رادیو ارتش اشغالگر به نقل از یک مقام که نامش فاش نشده گزارش داد که تل‌آویو «با پایان دادن به جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس موافقت نخواهد کرد.»

این مقام اسرائیلی افزود: ارتش وارد رفح خواهد شد چه برای آزادی اسیران اسرائیلی آتش‌بس حاصل شود یا نه.

این در حالی است که رسانه‌های عبری، از جمله کانال خصوصی «۱۲»، روز شنبه نوشتند که خوش‌بینی زیادی وجود دارد که حماس امروز به پیشنهاد مصر پاسخ «مثبت» بدهد، این پس از آن است که ایالات متحده از طریق مصر و قطر متعهد شد که ارتش اسرائیل به طور کامل از نوار غزه خارج خواهد شد و جنگ را ۱۲۴ روز که مدت زمان آتش‌بس است، متوقف می‌کند.

در این حین سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: پیش از رسیدن پاسخ حماس اسرائیل هیئتی را به قاهره نمی‌فرستد تا مذاکرات بر سر توافق مبادله اسیران را ادامه دهد.

این رسانه افزود: ما نمی‌خواهیم قبل از اینکه شاهد انعطاف‌پذیری حماس باشیم، متعهد به اعزام هیئتی شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • اشغالگران با پایان جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس مخالف هستند
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!