Web Analytics Made Easy - Statcounter

این سوال برای بسیاری از مخاطبان مطرح است که دو قدرت حریف ایران در آسیا یعنی ژاپن و کره چه تدارکی برای جام جهانی دیده اند. تیم ملی فوتبال کشورمان از چند روز دیگر قرار است در ۲ بازی دوستانه در راه آماده سازی رقابت‌های جام جهانی فوتبال به مصاف تیم‌هایی از قاره آمریکا برود.

ایران آنلاین /تاکنون حضور 21 تیم در رقابت های جام جهانی روسیه از جمله تیم ملی فوتبال کشورمان قطعی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقابت ها در سال 2018 میلادی برگزاری می شود و زمان آغاز آن برابر با ابتدای فصل تابستان پیش رو است.

هم اکنون کمتر از 7 ماه به آغاز رسمی این رقابت ها زمان باقی مانده است و تیم های راه یافته به جام جهانی هر کدام درصدد آن هستند تا بهترین شرایط را برای حضور در این مسابقات فراهم کنند. به همین دلیل هر کدام از تیم ها علاوه بر برنامه های ویژه اردویی و تدارکاتی بازی های دوستانه ای را تنظیم می کنند تا تیم هایشان بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.
اما بحث اصلی در این گزارش درباره آماده سازی تیم های آسیایی است تا ببینیم که هر کدام چه برنامه هایی را برای حضور در این مسابقات فراهم کرده اند.

ایران

تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد با هدایت کارلوس کی روش برای دومین بار پیاپی و پنجمین بار غیر پیاپی به جام جهانی فوتبال راه یابد. این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی کشورمان توانست دومین تیمی باشد که جواز حضور در این مسابقات را پیدا می کند . به همین دلیل انتظار می رفت تا ملی پوشان برنامه های خود را زودتر از سایر رقبا آغاز کنند.
شاگردان کارلوس کی روش در دو بازی پایانی خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه که برای آن ها حکم بازی تشریفاتی را داشت مقابل دو تیم کره جنوبی و سوریه قرار گرفتند. حاصل تلاش بازیکنان ایرانی در این دو بازی دو تساوی بود. پس از پایان این رقابت ها کره جنوبی صعودش را به جام جهانی قطعی کرد و سوریه هم در پلی آف مغلوب استرالیا شد.

سرمربی تیم ملی کشورمان معتقد بود که تیم ملی ایران این بار توانایی صعود از گروهش در این رقابت ها و حضور در جمع 16 تیم برتر را دارد و به همین دلیل نیاز است تا ملی پوشان مقابل تیم های غیر آسیایی قرار بگیرند تا با شرایط بازی با دیگر تیم های قاره های دیگر آشنا شوند. مسئولان ورزش کشور هم هر کدام در این خصوص وعده هایی دادند که البته همچنان از نظر کی روش ایبن وعده ها عملی نشده و کادر فنی تیم ملی نتوانسته به خواسته های خود دست یابد.

نخستین مصاف دوستانه ایران با تیم ملی توگو بود. توگویی ها که حتی نتوانستند به مرحله پایانی مقدماتی این رقابت ها در قاره آفریقا برسند قرار بود در روسیه رو در روی تیم ملی قرار بگیرند اما این اتفاق رخ نداد و آن ها به تهران آمدند.

اگرچه به اعتقاد کادرتیم ملی توگو شبیه ساز یک تیم آفریقایی در جام جهانی بود اما این تیم در سطح دیگر تیم های آفریقایی نبود و حتی بازیکن اصلی این تیم یعنی آدبایور هم به تهران نیامد.

تیم ملی کشورمان موفق شد این تیم را با 2 گل ببرد و راهی روسیه شود تا به مصاف میزبان جام جهانی برود. شاگردان کی روش در این بازی به تساوی 1 بر 1 رسیدند و توانستند بازی خوبی را انجام دهند انجام این بازی برای ایران دو دو ویژگی مهم داشت ابتدا آن که تیم ملی فرصت آن را پیدا کرد تا در یکی از ورزشگاه های میزبان بازی کند و دوم آن که مقابل تیمی قرار بگیرد که از سطح قابل قبولی برخوردار است.

پس از آن و در اردوی دوم تیم ملی شنیده می شد که ایران قرار است با تیم هایی چون سوئیس ، اوکراین و صربستان بازی کند اتفاقی که البته رخ نداد تا باز هم تیم ملی نتواند مقابل تیم های مطرحی قرار گیرد.

شاگردان کی روش قرار است چند روز دیگر با تیم های پاناما و ونزوئلا بازی کنند.
تیم ملی فوتبال پاناما برای نخستین بار به جام جهانی رسیده است و می تواند رقیب نسبتا خوبی از تیم های آمریکای شمالی باشد اما بدون شک ونزوئلا این طور نیست. آن ها نتوانستند به جام جهانی برسند و نسبت به تیم های آمریکای جنوبی از سطح بالایی برخوردار نیستند.

ملی پوشان اگرچه باید در دودیدار دوستانه به میدان بروند اما هیچ کدام از آن ها مانند دیدار هایی نیست که قرار است رقیبان آسیایی شان داشته باشند.
سرمربی تیم ملی چندی پیش و در جریان اردوی تیم ملی به این مسئله معترض بود و عنوان کرد که مسئولان به وعده های خود عمل نکردند و تیم ملی برای انجام بازی های خوب نیاز به پول دارد که تیم ملی از آن بی بهره است . همچنین کی روش معتقد است که این بازی ها تاکنون تنها با روابط او برگزار شده است و تیم ملی نمی تواند با همین شرایط فعلی و بدون بازی با تیم های بزرگ در جام جهانی روسیه موفق باشد.

عربستان سعودی

عربستان پس از دو دوره غیبت در رقابت های جام جهانی فوتبال در این دوره موفق شد به عنوان تیم دوم گروه خود و پس از ژاپن راهی جام جهانی شود آن ها بلافاصله سرمربی خود را تغییر دادند و اعلام داشتند که خواستار حضور در جمع 8 تیم پایانی هستند به همین دلیل آن ها اردو های ویژه ای را تدارک دیدند و قرار است تا برای آمادگی هرچه بیشتر مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال قهرمان اروپا که با تمام ستارگانش به میدان می آیند قرار بگیرند و پس از آن به مصاف بلغارستان بروند.

ژاپن

تیم ملی ژاپن دومین تیمی بود که به جام جهانی فوتبال رسید آن ها پس از آن که صعودشان را به این رقابت ها قطعی کردند به مصاف تیم های هائیتی ( نماینده آمریکای شمالی ) و نیوزلند ( نماینده اقیانوسیه ) رفتند که حاصل آن یک برد مقابل نیوزلند و تساوی مقابل هائیتی بود البته این تنها برنامه ژاپنی ها نیست و قرار است آن ها مقابل تیم های قدرتمندی چون برزیل و بلژیکبازی کنند. تیم هایی که صعودشان به جام جهانی قطعی شده است و بدون شک از تیم های مدعی این رقابت ها هستند. همچنین آن ها قرار است پس از آن و در رقابت های شرق آسیا مقابل چین ، کره شمالی و جنوبی قرار بگیرند.

کره جنوبی

تیم ملی کره جنوبی در آخرین روز رقابت های مقدماتی توانست صعود خود به این رقابت ها را قطعی کند. آن ها بلافاصله تدارک چند بازی دوستانه را دیدند و در نخستین گام به مصاف تیم ملی فوتبال روسیه میزبان این رقابت ها رفتند. آن ها در ادامه مقابل مراکش قرار گرفتند و قرار است چندی دیگر به مصاف تیم های کلمبیا و صربستان که هر دو به ترتیب صعود خود به جام جهانی فوتبال از مناطق آمریکای جنوبی و اروپا قطعی کرده اند بروند. البته آن ها در رقابت های شرق آسیا باید مقابل تیم های کره شمالی و ژاپن هم قرار بگیرند.

با نگاهی گذارا به وضعیت دیگر رقبای آسیایی می توان فهمید که آن ها برنامه های ویژه ای را برای حضور در این رقابت ها آماده کرده اند و بر اساس نتیجه گیری تئوری می توان انتظار داشت که آن ها موفق تر از ما در این رقابت ها عمل کنند. به هر صورت تیم ملی فوتبال اگر به دنبال نخستین صعود خود به دور دوم رقابت های جام جهانی آن هم با یکی از بهترین تیم های تاریخ خود است نیاز به برنامه ریزی قوی تر ، پول های بیشتر و رقبای قدرتمند دارد. به هر صورت ممکن است که اگر این اتفاق در این دوره رخ ندهد صعود ایران به دور دوم رقابت های جام جهانی برای مدت ها به تعویق بیافتد. حتی ممکن است در دوره های آینده تیم ملی فوتبال با مشکل صعود به جام جهانی فوتبال هم رو به رو شود.
تیم ملی فوتبال کشورمان تنها تیمی بود که بدون شکست راهی جام جهانی شد و 5 سال است که در صدر قاره کهن قرار دارد.

 / باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سیداحمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه ISC گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های رتبه‌بندی معتبر در سطح بین المللی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

وی افزود: در گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه ­های آسیایی سال ۲۰۲۴ از ایران تعداد ۷۳ دانشگاه حضور داشته اند که ۴ دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته اند. رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۴، تعداد ۷۳۹ دانشگاه را از ۳۱ کشور در بردارد. همانند سال‌های گذشته، کشور ژاپن با ۱۱۹ دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه را در این رتبه بندی دارد و هند با ۹۱ موسسه در رتبه بعدی قرار دارد. رتبه‌های اول تا دهم در جدول ۱ قابل مشاهده است.

 

رئیس موسسه ISC گفت: سهم ایران از نظر تعداد دانشگاه‌های رتبه بندی تایمز آسیایی ۲۰۲۴، ۷۳ دانشگاه است که در حدود ۱۰ درصد دانشگاه‌های این رتبه بندی را شامل می‌شود که در جدول ۲ قابل مشاهده است.

جدول ۲: تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز آسیا در سال‌های مختلف

 

فاضل زاده افزود: در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴، تعداد ۷۳ دانشگاه از ایران حضور دارند. دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و صنعتی شیراز به ترتیب رتبه اول تا پنجم ایران را کسب کردند. نتایج دانشگاه‌های ایران در جدول ۳ قابل مشاهده است.

جدول ۳: جایگاه دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز کشور‌های آسیایی سال ۲۰۲۴

 

عملکرد دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی قاره آسیا در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

رئیس موسسه ISC گفت: از میان کشور‌های اسلامی قاره آسیا، در مجموع ۳۰۶ دانشگاه از ۱۷ کشور اسلامی در رتبه بندی ۲۰۲۴ حضور دارند این در حالی است که در رتبه بندی ۲۰۲۳ این تعداد ۲۵۳ دانشگاه بوده است. از لحاظ تعداد حضور دانشگاه، کشور ترکیه و ایران به ترتیب با ۷۵ و ۷۳ دانشگاه، بیشترین حضور را داشته اند.

 

دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی با رتبه ۱۰۰ و کمتر، در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ در جدول ۴ قابل مشاهده است.

جدول ۴: دانشگاه‌های برتر کشور‌های اسلامی در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

 

 روش شناسی رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

فاضل زاده گفت: روش شناسی رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ مانند رتبه بندی جهانی تایمز، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. تعداد شاخص‌های مورد استفاده از ۱۳ به ۱۸ شاخص رسیده است با این حال مانند روش­شناسی پیشین، شاخص­های عملکردی در ۵ معیار کلی قرار دارند: آموزش، پژوهش، کیفیت پژوهش، چشم انداز بین المللی و صنعت. جدول ۵ شاخص‌های مورد استفاده در هر معیار را نشان می­ دهد.

وی افزود: روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی تایمز است با این تفاوت که در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی این شاخص‌ها جهت رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی مجددا تنظیم و وزن دهی می‌شوند.

جدول ۵. معیار‌ها و شاخص ­های رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

دیگر خبرها

  • رسمی: داور فینال جام جهانی برای بازی رئال-بایرن
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • دروازه‌بان شمس‌آذر رقیب جدی گلرهای ملی‌پوش! (عکس)
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • پنجمی حسن تفتیان در تور جهانی امارات
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی